Nový Nissan Leaf e+ so 62 kWh batériou a predĺženým dojazdom prichádza do Európy, vrátane Slovenska, v „štandardnej“ verzii. Slovenská cena však nepoteší.
Nissan predstavil svoj vylepšený model Leaf e+ začiatkom tohto roka. Ten sa môže pochváliť väčšou batériou (62 kWh), dojazdom (385 km – WLTP), výkonom (160 kW) aj rýchlejším nabíjaním (70 – 100 kW DC). Spočiatku však bol dostupný len v limitovanej edícii 3.ZERO.
Táto „limitka“ nie vôbec lacná, veď elektrický hatchback nižšej strednej triedy bol v čase predstavenia ocenený na 45 500 €. Verili sme tak, že bežne dostupná verzia modelu Nissan Leaf e+ prinesie adekvátnejšiu cenu.
2 nové varianty pre Európu
Aktuálne Nissan hlási, že do Európy „prichádzajú“ 2 nové varianty Leafu e+, ktoré nájdeme v bežnej ponuke. A to v známych výbavových stupňoch Tekna a N-Connecta. Ich dodávky na starý kontinent sú pritom naplánované na jeseň tohto roku.
Slovenské možnosti a ceny
Na slovenskej stránke Nissanu sa aktuálne nachádzajú 2 cenníky pre model Leaf. Jeden je vyhradený pre limitovanú edíciu 3.ZERO, pričom verzia „e+“ vyjde na 44 750 €. V druhom nájdeme štandardné verzie, vrátane „e+“ v najvyššej výbave Tekna. „N-Connecta“ v ňom chýba.
Pomerne paradoxné je, že podľa týchto cenníkov je limitovaná edícia 3.ZERO, ktorá obsahuje zrejme veľmi podobnú výbavu, lacnejšia ako nová štandardne dostupná verzia Tekna s cenovkou 45 200 €. A ďalšia sľubovaná verzia v nižšej výbave N-Connecta zrejme nebude o moc lacnejšia, keďže cenový rozdiel medzi touto a najvyššou výbavou Tekna je v rámci modelu so 40 kWh batériou 1 270 €.
Je konkurencieschopná?
Cena 45 200 € sa na prvý pohľad nezdá príliš konkurencieschopná. Najmä v porovnaní s modelmi Hyundai Kona Electric 64 kWh (WLTP dojazd 449 km, cena: od 38 490 €, top verzia: 42 490 €), Kia e-Niro 64 kWh (WLTP dojazd 457 km, podobná cena ako v prípade modelu Kona) či Tesla Model 3 Standard Range (354 km podľa prísnejšieho cyklu EPA, cena: cca 40 000 €). Navyše na trh mieri vynovený Hyundai Ioniq Electric s väčšou batériou a dojazdom.
Nissan si však zatiaľ zrejme môže dovoliť takúto cenovú politiku, nakoľko Kia a Hyundai nedokážu patrične uspokojovať dopyt po svojich modeloch a základná verzia Modelu 3 sa dostane do Európy cca o pol roka. Nissan navyše uvádza, že o limitovanú edíciu 3.ZERO bol v Európe veľký záujem. Nuž veríme, že časom bude Nissan nútený zlacniť všetky verzie modelu Leaf.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Nissan
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan zvýšil ceny nového Leafu kvôli veľkému zájmu. O koľko zdražel u nás?
Tesla-noviny: Zlacnenie všetkých áut, Model 3 Standard v EÚ, nový Model S, žiadny zisk
Prvé elektrické Audi dostalo slovenské ceny. Je lacnejšie ako Tesla Model X
3 komentáre
nissan stale elektromobilitu sabotuje a dokazuje to aj tymito nezmyselnymi cenami. Mali by to vyuzit korejci, poriadne nastartovat vyrobu ich vybornych modelov a potom by sa nissan len tak divil, ako mu padaju predaje..
Myslím si , že potom by bol nútený aj on zlacnieť . Aj tak sú tie elektrické autá neuveriteľne predražené
za 45.000 sa uz da zohnat jazdena Tesla S, ktora je vesmirna lod oproti tomuto. Len blazon by tolko vyhodil za Leafa s nalepkou rapidgate.