Vylepšená verzia modelu Nissan Leaf sa už testuje. Čo môže priniesť?

0

Švajčiarsky výrobca nabíjacích staníc Evtec aktuálne testuje novú verziu Nissanu Leaf 2. gen, ktorá by mala niesť dodatok E-Plus. Tá príde na trh cca o pol roka a prinesie celý rad vylepšení. Evtec už potvrdil 2-násobne rýchlejšie nabíjanie. Na čo ďalšie sa môžeme tešiť?

Spoločnosť EVTEC uverejnila tweet s fotografiami, na ktorých sa nabíja pripravovaný Nissan Leaf E-Plus. Z nich vyplýva, že batéria elektromobilu sa nabíja výkonom 102 kW pri 32 % kapacity. Tzn., že novinka podporuje minimálne 2-násobne rýchlejšie nabíjanie ako súčasná verzia.

V praxi by to malo znamenať skrátenie doby nabíjania na 80 % kapacity na 20 až 30 minút, to sa však nestane. Našťastie! Nissan Leaf E-Plus bude totiž disponovať aj väčšou batériou, ktorej nabitie tak logicky potrvá dlhšie. A to nie je všetko.

Aké vylepšenia prinesie verzia E-Plus?

Nakoľko má byť podľa neoficiálnych informácií dodávateľom pohonnej jednotky pre Nissan Leaf E-Plus spoločnosť LG Chem, môžeme predpokladať, že tá sa nebude líšiť od tých, ktoré dodáva LG Chem pre vyššie verzie modelov Hyundai Kona Electric či Kia Niro EV.

To by znamenalo, že novinka ponúkne nasledujúce špecifikácie:

  • Výkon: 150 kW (204 k)
  • Krútiaci moment: 395 Nm
  • Kapacita batérie: 64 kWh (Li-Ion)
  • Rýchlosť nabíjania: na 80 % za 54 min pri 100 kW DC

A čo dojazd?

V prípade Hyundai Kona Electric uvádza výrobca dojazd 470 km podľa cyklu WLTP. Kompaktný hatchback Nissan Leaf (Cx = 0,28) by však mal mať lepšiu aerodynamiku ako kórejské metské SUV, pričom hmotnosť vozidiel by mohla byť podobná. Takže dojazd modelu Leaf by mohol byť teoreticky o čosi lepší.

Na druhej strane sa nám zdá Hyundaiom uvádzaná hodnota 470 km ako optimistická, čo potvrdzuje aj fotografia (zdroj: Pushevs), ktorá unikla z Nissanu. V rámci nej sa uvádza dojazd novinky 360+ km, zrejme podľa realistického cyklu EPA. Osobne si myslíme, že reálny dojazd pri bežnom jazdení sa bude pohybovať niekde medzi týmito hodnotami.

nissan leaf 2019 dojazd

Zdroj: Nissan cez Pushevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan zvýšil ceny nového Leafu kvôli veľkému zájmu. O koľko zdražel u nás?
POROVNÁVACÍ TEST: Tesla Model 3 vs. Nissan Leaf 2018 vs. Chevrolet Bolt
Štúdia o degradácii kapacity batérií Nissanu Leaf ukazuje aj to, ako správne nabíjať

O koľko sa zvýši cena?

Aj v prípade ceny si pomôžeme pomôcť porovnaním s konkurenčnými modelmi, ktoré sú vybavené rovnakou pohonnou jednotkou, aká sa predpokladá v prípade Nissanu Leaf E-Plus. Pri modeli Hyundai Kona Electric je cenový rozdiel medzi verziou so 40 a 64 kWh batériou 3 800 € a pri modeli Kia Niro EV 2 300 €. Tieto cenové rozdiely platia pre kórejsky trh.

Zjednodušme si to a urobme si priemer. Vyjde nám tak príplatok cca 3 000 €. Ten môžeme potom aplikovať na ceny súčasného modelu Nissan Leaf so 40 kWh batériou. Cenník… Nuž dúfajme, že príplatok za vylepšenú verziu nebude v skutočnosti príliš veľký.

Zdroj titulnej fotografie: Evtec/Twitter

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!