Nový Nissan Leaf e+: Najlacnejšia verzia zrejme ponúkne najvyšší dojazd

5

Aktuálne testy dojazdu nového Nissanu Leaf e+ naznačujú, že ak chce z jeho dojazdu „vyžmýkať“ maximum, mali by ste siahnuť po verzii s najnižším stupňom výbavy. Tzn., že najlacnejší model so 62 kWh batériou by mal ponúknuť najvyšší dojazd.

Nissan nedávno predstavil vylepšenú verziu elektrického bestselleru, ktorý nesie označenie Nissan Leaf e+. Jedná sa o 2. generáciu modelu, ktorá dostala okrem iného kapacitne väčšiu batériu, vyšší výkon či podporu rýchlejšieho nabíjania.

Testovanie v mestskom cykle

Výrobca hovoril pri predstavení o oficiálnom dojazde 385 km (WLTP), resp. 364 km (EPA). Kalifornská agentúra pre kontrolu kvality ovzdušia (CARB) aktuálne otestovala rôzne verzie Nissanu Leaf e+ v rámci tzv. UDDS (Urban Dynamometer Driving Schedule) cyklu.

Ako z jeho názvu vyplýva, jedná sa o simuláciu jazdy po meste prostredníctvom dynamometra v laboratórnych podmienkach. UDDS je pritom metodickým nástrojom agentúry EPA, ktorá ponúka zrejme najrealistickejší odhad dojazdu elektromobilov v skutočných podmienkach.

Teoretický rozdiel 55 km

Základná verzia modelu Nissan Leaf e+ pre americký trh (stupeň výbavy „S“) dosiahla v spomínanom teste dojazd 586 km. Pre istotu pripomíname, že sa má jednať o teoretický dojazd v rámci mestskej premávky. Verzie s vyššími stupňami výbavy („SV“ a „SL“) dosiahli pritom dojazd „len“ 531 km.

Teoretický rozdiel medzi základnou, najlacnejšou verziou a ostatnými je tak 55 km. V rámci kombinovaného cyklu, ktorý zahŕňa aj jazdu po diaľnici by však mal byť tento rozdiel menší. Insideevs informuje, že v tejto súvislosti hovorí Nissan o možnom rozdiely na úrovni 18 km.

„Vaša drahá má vyššiu hmotnosť“

Ako asi tušíte, dôvodom nižšieho dojazdu modelov s vyšším stupňom výbavy by mohla byť vyššia hmotnosť, ktorú má na svedomí výbava navyše. Aj keď už bolo dokázané, že vyššia hmotnosť nemá taký výrazný vplyv na účinnosť elektromobilov, a teda aj dojazd, ako sa kedysi predpokladalo, a to vďaka efektnejšej rekuperácii energie ťažších vozidiel, v prípade Nissanu Leaf to nemusí byť až taká pravda.

Záleží to aj od toho, či považujete 10 % rozdiel v rámci „mestského“ testu UDDS či 5 % rozdiel v prípade údajov v rámci kombinovaného cyklu od výrobcu za podstatný alebo nie. Myšlienka, že za menej peňazí získate vyšší dojazd, je každopádne pomerne lákavá. Najmä ak sa dokážete uspokojiť so štandardným vybavením.

V súvislosti s hmotnosťou modelu Nissan Leaf e+ však Autonews spomína, že vybavenejšie verzie vážia len o 33 kg viac ako základný model. Takáto hmotnosť ale zrejme nemôže výraznejšie „degradovať“ dojazd vozidla. Ak by bol tento údaj pravdivý, dôvod nižšieho dojazdu by sme museli hľadať zrejme niekde inde.

Zdroj: Insideevs, titulná fotografia: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má výborný dojazd aj pri takmer diaľničnej rýchlosti
Nissan predstavil “zvýšený” elektrický sedan s dojazdom cez 600 km
Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro trónia testu dojazdu 13 elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

Pridajte komentár