Nissan Leaf 2 nebol v SR zrejme nikdy lacnejší. Teraz je v zľave 6 000 €

10

Druhá generácia niekdajšieho elektrického bestselleru Nissan Leaf vstúpila na slovenský trh začiatkom roka 2018. Odvtedy sa jeho štandardná cenníková cena v podstate len zvyšovala. Vďaka aktuálnej zľave vo výške okolo 6 000 € sa však „slovenská“ cena aktuálne dostupných verzií pravdepodobne dostala na historické minimum.

Pri vstupe na slovenský trh stál Nissan Leaf 2 so 40 kWh batériou od 31 400 € (vtedajšia základná verzia „Visia“, ktorá sa už nepredáva) do 36 400 € („Tekna“). Krátko na to však japonská automobilka ceny svojho elektromobilu zvýšila, zrejme kvôli veľkému dopytu. A to na 32 750 € až 37 850 € (v závislosti od stupňa výbavy). Ceny následne rástli ďalej.

Zhruba o rok neskôr sa dostala na náš trh verzia so 62 kWh batériou, ktorá dokáže zabezpečiť dojazd 385 km (WLTP). Keď nerátame úvodnú limitovanú edíciu 3.ZERO, ako prvý bol v SR dostupný variant Tekna (najvyšší stupeň výbavy) s cenou 45 200 €.

Dočkali sa aj Slováci

Začiatkom tohto roka začali prichádzať z viacerých európskych trhov správy, že Nissan výrazne zlacnil všetky verzie modelu Leaf. A zlacnenia sa s odstupom pomerne dlhého času napokon dočkali aj Slováci. Aktuálny pohľad do slovenského cenníka prezrádza, že Nissan Leaf je v zľave 6 000 až 6 140 € (do nešpecifikovaného ukončenia akcie).

Ceny po započítaní zľavy:

  • Leaf 40 kWh Acenta: 29 990 €
  • Leaf 40 kWh N-Connecta: 31 930 €
  • Leaf 40 kWh Tekna: 33 200 €
  • Leaf e+ 62 kWh N-Connecta: 37 930 €
  • Leaf e+ 62 kWh Tekna: 39 200 €

V základnej výbave pritom napríklad nájdeme: adaptívny tempomat, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu so zásahom do riadenia, rozpoznávanie dopravných značiek, núdzové brzdenie so systémom rozpoznávania chodcov, systém e-Pedal, multimediálny navigačný systém s 8″ dotykovou obrazovkou a smartfón konektivitou (Apple CarPlay / Android Auto), 16″ disky kolies z ľahkých zliatin, svetlomety s funkciou „Follow me home“, denné LED svietenie, hmlovky, bezkľúčový prístup, el. nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, tepelné čerpadlo, multifunkčný kožený volant, automatickú klimatizáciu či palubnú nabíjačku s výkonom 6,6 kW.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily Nissan Ariya dorazili do EÚ ešte pred uvedením na trh
Nissan ponúkne v Európe viacero nových elektrifikovaných modelov
Nissan a slovenská Voltia spoločne uvádzajú na trh „novú“ elektrickú dodávku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Nie som predajca Nissanu Leaf, za ich reklamu taktiež nedostanem ani cent, ale dovolím si napísať zopár postrehov:
    Ohromný výkon, príjemné ovládanie, sedí na ceste ako pribitý (ľudovo ako “ritka na šerbli”).
    A ešte jedna vec: Vzhľadom na predný náhon má auto pri prudšej akcelerácii tendenciu preklzovať predné kolesá, takže sa predné pneumatiky dosť „derú“. Preto sa doporučuje jazdiť v režime ECO. Výkon to má dostatočný, mierne sa predĺži dojazd ale hlavne sa hodne zachránia predné gumy. A v prípade “núdze” stačí pretlačiť pedál na podlahu a ide to na plný výkon.

    • nejazdil som nikdy na Leafe, ale mam KIU e-Niro a ma presne tie iste vlastnosti, ako pisete. Su to v podstate univerzalne vlastnosti vsetkych elektromobilov s prednym nahonom, teda Leaf, e-Niro, e-Soul, Kona, Ioniq, e-208, e-2008 a podobne. Leaf ma vsak v porovnani s ostatnymi dost vela nevyhod – najvacsou je absencia tepelneho manazmentu baterie, cim degraduje ovela rychlejsie ako ostatne elektromobily. Druhou najvacsou slabinou je pritomnost CHAdeMO nabijacieho standardu, ktory je v Europe uz na ustupe, niektore siete ho uz dokonca pri budovani novych stanic uplne vynechavaju (napr. Ionity). To nedava do buducnosti velku perspektivu, dufam ze Nissan u novych elektromobilov (Ariya) uz prinesie konecne CCS pre Europsky trh. Tretia velka „chybicka krasy“ u Leafa suvisi s prvou, a to je rapidgate – teda vyrazne znizeny vykon nabijania pri teplom pocasi a dlhsich cestach. Prve nabijanie je este v pohode plnou rychlostou, no druhe a dalsie uz vedia byt tak pomale, ze clovek stravi na nabijacke aj o 45minut viac ako normalne, co je uz vyrazny problem. Ak clocvek casto jazdi dlhe trasy, Leafu by sa mal vyhnut.

    • Nech si strčia elektromobily …a nech sa mi ozvú keď budú mať normálne ceny a dojazd na jedno nabitie cez 1000km a dobitie na ďalší dojazd Max. 20- 30 minút.. inak tie „autá“ nemajú zmysel

      • Na čo ti je dojazd 1000km taka kia a hundai maju dojazd cez 400km a ja osobne nepoznam nikoho kto roby denne 400km . Treba si len uvedomiť že s elektrickym autom ideš z domu vždy s plnou baterkou a zbavit sa toho zviku že po ceste do roboty idem ešte na pumpu.

  2. Ceny určuje trh, čiže zákazníci. Pokiaľ bol Nissan Leaf na čele predajných rebríčkov, cena stúpala. Logicky.
    Bohužiaľ Nissan zaspal na vavrínoch.
    Momentálne sú jeho technológie zastaralé a tak to muselo priniesť zníženie ceny. Opäť logicky.
    Alebo?

  3. Ja by som Nissan naopak riadne pochválil!Pretože ako prvá automobilka v strednom segmente sa s cenou dostala konečne pod 30 k!!Dosiahne túto cenovku niekedy Škoda -Wolsvagen ? Silne pochybujem! Niekto píše,že nemá chladenie baterky-a to tepelné čerpadlo v popise je tam načo? Neviem ktoré elektroauto v strednom segmente v súčastnosti na Europskom trhu sa predáva lacnejšie??Dá niekto príklad??Pri tej popisovanej základnej výbave?

    • Jozef, tepelné čerpadlo je na vyhrievanie interiéru, neznamená to automaticky tepelný manažment batérií. A rapidgate je naozaj seriózny problém spojený práve s prehrievanim batérie, ktorá následne do seba nepusti veľký nabíjací výkon, čím sa jednoducho spomalí nabíjanie.
      Inak v každom prípade je to zrejme najlacnejšie a použiteľné auto pre bežnú domácnosť = pre 90% šoférov, ktorí neprejdu v priemere viac ako 100-200km denne.
      No ceny tých vyššie vybavených leafov sú už na rozmyslenie, či už rovno nevziat teslu 3, ktorá má toho oveľa viac za nie príliš ‚oveľa viac‘ eur.

Pridajte komentár