Nissan začal výrazne zlacňovať model Leaf. Môže vyjsť už na 25 900 €

13

Rast konkurencie v oblasti elektromobility a nové emisné normy EÚ zrejme nútia Nissan k zmene cenovej politiky ohľadom modelu Leaf. Japonská automobilka začala zavádzať novú vstupnú verziu, pričom sa zdá, že na niektorých trhoch výrazne zlacnila aj tie pôvodné.

Nissan Leaf pravdepodobne už onedlho príde o titul plne elektrického bestselleru, a to zrejme aj vďaka viacerým „neduhom“, kvôli ktorým je dnes menej konkurencieschopným. Tými sú napríklad nižšia efektivita, pomerne vysoká cena (to sa však zrejme mení) a absencia termomanažmentu batérie, ktorá negatívnym spôsobom ovplyvňuje životnosť akumulátora, ale aj rýchlosť nabíjania.

Na jeho úkor sa pritom začínajú presadzovať konkurenčné modely. A to by mohlo minimálne v Európe stáť Nissan poriadny balík peňazí, keďže bez významnejšieho predaja elektromobilu Leaf by mohol mať problémy s plnením emisných noriem. A to aj v prípade možného spojenia flotíl so svojimi aliančnými partnermi Renault a Mitsubishi.

Výraznejšie zníženie cien by však mohlo spraviť Nissan Leaf podstatne konkurencieschopnejším, pretože cena elektromobilov je dnes pravdepodobne „až na prvom mieste“. A nieto sa čomu diviť, veď ich obstarávacia cena je značne vyššia ako u porovnateľných spaľovákov.

Nová „vstupná“ verzia

Zrejme aj zo spomínaných možných dôvodov začala automobilka Nissan zavádzať min. v Európe novú „vstupnú“ verziu s „ochudobnenou“ výbavou. Podľa portálu Pushevs sa od doteraz najnižšej výbavy Acenta líši palubnou nabíjačkou s výkonom 3,6 kW (oproti 6,6 kW) a absenciou duálnych USB portov pre zadné sedadlá.

Zdá sa však, že Nissan zlacnil aj ďalšie verzie. Dôkazom toho môžu byť nasledujúce ceny na vybraných európskych trhoch, ktoré zosumarizoval portál Pushevs. Ide pritom o ceny bez vládnych stimulov. Napr. v Španielsku prezentuje Nissan nižšie ceny ako špeciálnu ponuku, resp. svoju kampaň. Pre získanie lepšej predstavy uvádzame najskôr ceny Nissanu Leaf na Slovenskom trhu:

  • Acenta (40 kWh; 3,6 kW): 35.630 €
  • Acenta (40 kWh; 6,6 kW): 36.130 €
  • N-Connecta (40 kWh; 6,6 kW): 37.930 €
  • Tekna (40 kWh; 6,6 kW): 39.200 €
  • e+ N-Connecta (62 kWh; 6,6 kW): 43.930 €
  • e+ Tekna (62 kWh; 6,6 kW): 45.200 €

Španielsko:

  • ACENTA ACCESS (40 kWh): 25.900 €
  • ACENTA (40 kWh): 29.900 €
  • N-CONNECTA (40 kWh): 31.440 €
  • TEKNA (40 kWh): 33.900 €
  • E+ N-CONNECTA (62 kWh): 37.850 €
  • E+ TEKNA (62 kWh): 40.400 €

Portugalsko:

  • ACENTA ACCESS (40 kWh): 26.880 €
  • ACENTA (40 kWh): 27.680 €
  • N-CONNECTA (40 kWh): 28.780 €
  • TEKNA (40 kWh): 31.280 €
  • E+ N-CONNECTA (62 kWh): 40.000€
  • E+ TEKNA (62 kWh): 42.500€

Francúzsko:

  • First (40 kWh): 29.400 €
  • Acenta (40 kWh): 30.400 €
  • N-Connecta (40 kWh): 32.400 €
  • Tekna (40 kWh): 34.200 €
  • e+ N-Connecta (62 kWh): 37.700 €
  • e+ Tekna (62 kWh): 39.500 €

Taliansko:

  • Acenta 3.6 (40 kWh): 30.700 €
  • Acenta (40 kWh): 31.000 €
  • Business (40 kWh) 32.700 €
  • N-Connecta (40 kWh): 33.475 €
  • Tekna (40 kWh): 35.330 €
  • e+ N-Connecta (62 kWh): 38.775 €
  • e+ Tekna (62 kWh): 41.950 €

Ako máme možnosť vidieť, v uvedených krajinách stojí Nissan Leaf podstatne menej ako na Slovensku. Veríme teda, že sa aj u nás už čoskoro dočkáme podobných cien.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tento Nissan Leaf+ má techniku budúcich elektromobilov značky
Toto môže byť prvý sériový elektromobil s „revolučnou“ solid-state batériou
Nissan sa chystá elektrifikovať Európu novou technológiou e-Power

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Leaf byl v Evropě jedním z průkopníků, ale už docela zastarává. Oproti přicházející konkurenci už nic zajímavého nemá. Měli by přijít s novinkami.

  2. Na českej stránke nissan.cz je cena Nissanu Leaf od 937 000 do 1 200 000 Kč. Čo je v prepočte dnešným aktuálnym kurzom ešte o dosť viac ako na Slovensku (od 37200 do 47600 Eur).
    A to čo má byť? A čo je Česko-Slovensko od macochy alebo čo?
    Normálne mi odpadol od chuti, Nissanisko jeden akýsi bláznivý!!!

  3. Nezarabame viac, ale keďže sa na Slovensku predali 4 leafy za 4 roky, tak ich náš trh jednoducho nezaujíma a tak nemali dôvod meniť cenníky, lebo by ich to vyšlo drahšie, než zarobia 😉 resp. pri našej „veľkosti a dôležitosti“ len na nás prosto zabudli ;(

  4. Začínam sa čím ďalej tým viac uberať cestou Peugeotu e-208

    Leaf 62 6,6kw palubná nabíjačka
    100 kw fast charge (nemá thermal management)
    45 200€, týpek predajca dal zľavu na 45 150€

    e-208 11kw AC nabíjanie
    100 kw fast charge (má thermal management)
    Najvyššia výbava 33 290€
    Ešte pár ľudí odmietne dotáciu a možno príde rada na mňa

    Aspoň podporím Slovákov/Francúzov

    • S tou dotáciou držím palce. Možno sa niekto hore „umúdri“ a pustí chlp aj pre ďalších záujemcov o dotácie.
      To, že si tu s pár nadšencami takto vymieňame názory, je síce fajn, ale nič iné sa nedeje. Psí hlas do neba nezájde…
      Možno keby sa tu našiel nejaký šikovný žurnalista a začal tvrdo „spovedať“ pána ministra a iných zainteresovaných ľudí, vytiahol to na „svetlo božie“, snáď by sa veci trošičku pohli…
      Čo myslíte?

Pridajte komentár