Cena Nissanu Leaf sa môže kvôli Brexitu výrazne zvýšiť. O koľko?

1

Nissan Leaf 2. generácie je aktuálne najpredávanejším elektromobilom na európskom trhu v tomto roku. Jeho predajný úspech však môže na starom kontinente ohroziť okrem Tesly Model 3 aj Brexit. A to kvôli možným dovozným tarifám a vyplývajúcemu zvýšeniu ceny.

Výroba európskej verzie Nissanu Leaf 2 bola spustená koncom minulého roka v anglickom Sunderlande. A práve lokalita výrobného závodu môže byť problémom pre samotnú automobilku, ako aj jej budúcich zákazníkov. Brexit, teda vystúpenie Veľkej Británie z Európskej únie, môže priniesť výrazné zdraženie tohto elektrického bestselleru v rámci krajín EÚ, upozorňuje Insideevs.

Dovozné clo na autá

Všetko bude záležať od finálnej podoby dohody medzi oboma zoskupeniami. Konkrétne podmienok pre vzájomné obchodovanie. Združenie európskych výrobcov automobilov (ACEA) varuje, že ak nedôjde k dohode, budú v obchodnom styku medzi VB a EÚ platiť dovozné tarify (clo) na autá vo výške 10 %.

No a 10-percentné navýšenie ceny Nissanu Leaf, ktorého maloobchodná cena s DPH začína okolo sumy 35 000 $ by mohlo viesť k strate jeho konkurencieschopnosti. Doplatiť by to na to mohli výrazným spôsobom aj zákazníci a zrejme z časti aj samotný rozvoj elektromobility v EÚ.

Možné prenesenie na spotrebiteľa

ACEA zdôrazňuje, že priemerné marže v automobilovom priemysle sú hlboko pod 10 %. V prípade najhoršieho scenára môže byť 10 % dovozná tarifa prenesená v plnej miere na spotrebiteľa. Ako konkrétne by sa to mohlo prejaviť na koncovej cene Nissanu Leaf?

Predajná cena základnej verzie modelu Nissan Leaf na Slovensku je 34 250 € s DPH. Bez DPH je to teda 28 500 €. Z toho odpočítajme možnú maržu dílera, ktorá by namala presiahnuť 5 %. Dostaneme tak sumu 27 000 €. Tzn, že v prípade 10 % cla by sme si mohli priplatiť za najlacnejší Nissan Leaf až 2 700 €, ak by výrobca a díleri preniesli clo v plnej miere na zákazníka.

Pri drahších verziách by bolo samozrejme zvýšenie ceny ešte výraznejšie. V prípade chystanej verzie E-Plus so 60 kWh by to mohlo byť v rámci EÚ trhu až “likvidačné”. Veď jej predajná cena by sa mala v závislosti od výbavy pohybovať v rozmedzí 39 000 až 43 000 € pred zarátaním cla.

Majte na pamäti marec 2019

Ak teda uvažuje o kúpe elektromobilu Nissan Leaf, majte na pamäti, že vystúpenie VB z EÚ sa stane skutočnosťou 29. marca 2019. Po tomto dátume, v prípade že sa obe zoskupenia nedohodnú na prijateľných dovozných podmienkach, tak môže ísť cena tohto modelu hore aj o tisíce €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koľko si priplatíme za nový Nissan Leaf E-Plus so 60 kWh batériou?
Volkswagen výrazne znížil cenu svojho elektrického modelu e-up
Kia e-Niro dostala prvú európsku cenovku. Je vyššia ako sme očakávali

Zdroj titulnej fotografie: Nissan

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Nemyslím si, že budú zvyšovať cenu, v tom čase by sa mal už do európy dodávať aj tesla 3, a to im veru priestor na zvyšovanie nedá…, si ľudia už radšej priplatia za poriadne e-auto z normálnym dojazdom, a nie ten paškvil z nedoriešeným rýchlonabíjaním a vysokou spotrebou.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!