Nissan na základe dát svojej 400 000 flotily elektromobilov Nissan Leaf predpokladá, že ich batérie prežijú vozidlá o množstvo rokov. Z tohto dôvodu hľadá možnosti ich ďalšieho využitia mimo vozidiel.
Automobilka Nissan monitoruje v rámci svojej vyše 400-tisícovej flotily elektromobilov Leaf, ktoré predala od roku 2011, všetko od vzorov nabíjania až po degradáciu batérií. Na základe toho dospela k záveru, že batérie modelu vydržia až 22 rokov, zatiaľ čo priemerná životnosť vozidla je 10 rokov.
Z toho vyplýva, že batérie z vyslúžilých vozidiel môžu mať pred sebou až 12 rokov. „Tieto batérie budeme musieť opätovne využiť,“ povedal v tejto súvislosti Francisco Carranza, výkonný riaditeľ Renault-Nissan Energy Services, na kongrese Automotive News Europe.
Nissan hľadá možnosti ako zvýšiť príjmy z elektrických vozidiel, a to pre seba, ako aj svojich zákazníkov. Japonská automobilka uvádza, že tradičné zdroje príjmov po prechode zo spaľovákov na elektromobily vyschnú. „Popredajné príjmy výrazne trpia dôsledkom elektrifikácie,“ dodáva Carranza.
Batériové projekty Nissanu
Nissan pracuje na viacerých projektoch, ktoré súvisia s novými či použitými batériami. Minulý rok bol na futbalovom štadióne v Amsterdame spustený systém skladovania energie s kapacitou 3 MWh (ekvivalent 147 batérií Nissanu Leaf), ktorý pozostáva z nových aj použitých batérií.
Japonská spoločnosť, podobne ako Tesla, taktiež ponúka solárne panely a batériové úložiská energie pre domácnosti, a to v rámci značky Nissan Energy Solar. Tieto energetické programy sa pritom vo VB predávajú za cenu od 8 600 €. Celý tento domáci systém je možné ovládať prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Nissan tiež testuje systémy V2G, v rámci ktorých môžu byť elektromobily využité na stabilizáciu elektrickej siete. A to tým, že vo svojich batériách uskladňujú energiu, ktorú potom v čase špičky distribuujú späť do siete. Pilotný projekt v Dánsku pritom naznačuje, že majitelia vozidiel by si mohli touto formou zarobiť až 1 300 € ročne.
Zdroj: Autonews, titulná fotografia: Nissan
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo by ste povedali na Nissan Leaf s dojazdom cez 600 km?
Nissan Leaf získal povolenie, ktoré z neho robí mikro-elektráreň
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes
Jeden komentár
nejako to nesedi, ked v inom clanku pisete, ze baterie treba do 10 rokov menit za nove
https://www.teslamagazin.sk/nissan-leaf-bateria-vymena-dojazd/