Čo by ste povedali na Nissan Leaf s dojazdom cez 600 km?

2

Spoločnosť Fenix ​​Power ponúka možnosti zvýšenia dojazdu, výmeny zastaralej batérie či dodatočného chladenia batérie pre elektromobil Nissan Leaf. V rámci vozidiel 1. generácie pritom ponúkne batérie s kapacitou 24 až 100+ kWh. Tá najväčšia má zabezpečiť dojazd okolo 611 km.

Elektromobil Nissan Leaf je na trhu už do roku 2010, čoho dôsledkom po cestách jazdí značné množstvo vozidiel s výrazne degradovanou kapacitou batérie. Nissan preto minulý rok zaviedol službu, v rámci ktorej vymieňa zastaralé batérie.

V úvodnej fáze programu bude Nissan inštalovať do vozidiel zrenovovanú 24 kWh batériu, a to za cca 2 300 €. Ponúkať však bude aj nové 24 (5 000 €), 30 (6 000 €) a 40 kWh batérie (6 200 €). Problémom však je, že táto služba bola minulý rok dostupná len domácom japonskom trhu.

A to dáva príležitosť spoločnostiam ako Fenix ​​Power. Rovnako ako Nissan, aj Fenix Power štandardne ponúkne na výmenu batérie s kapacitou 24 – 40 kWh. Tie majú zabezpečiť pôvodný či mierne vyšší dojazd, ako nové batérie priamo od Nissanu.

Extrémne batérie „na vlastné triko“

Spoločnosť však bude poskytovať aj batérie, ktoré značne predĺžia dojazd Nissanu Leaf. Tie však zaberú časť batožinového priestoru. Fenix ​​Power tiež uvádza, že sa snaží zistiť, ako veľkú batériu bude možné integrovať do Leafu 1. generácie, ak by mohli počítať aj s priestorom v oblasti zadných sedadiel.

A jeden z prototypov naznačuje, že by to mohla byť batéria s kapacitou cez 100 kWh. Palubný počítač tohto elektromobilu pritom ukazuje dojazd až 611 km. To však automaticky samozrejme neznamená, že takýto dojazd by vozidlo dosiahlo aj v rámci štandardizovaných jazdných cyklov ako WLTP či EPA.

Fenix ​​Power však dodáva, že inštaláciu extrémne veľkých batérií nebude mať v štandardnej ponuke. Tie chce ponúkať v rámci „skladačky“ pre „domácich kutilov“.

Vylepšené chladenie

Ďalším užitočným produktom Fenix ​​Power je určite dodatočná inštalácia chladiaceho a monitorovacieho systému batérie, ktorý pracuje na princípe chladenia kvapalinou. Takýto typ chladenia Nissanu Leaf chýba, pričom pôvodný systém bez TMS je nedostatočný, dôsledkom čoho dochádza k pomerne skorej degradácii kapacity batérie a problémom s rýchlosťou nabíjania (tzv. RapidGate).

Ceny

Americká spoločnosť v súvislosti s cenami svojich služieb uvádza, že majú byť nižšie ako u výrobcu. Batéria nešpecifikovanej kapacity stojí podľa jej stránky 6 000 $, pričom za inštaláciu si účtuje 1 500 $ (prvých 1 000 zákazníkov 300 $). Dodáva pritom, že Nissan zvýšil ceny za výmenu batérie na 8 200 $, vrátane inštalácie.

Zdroje: Cleantechnica, Fenix ​​Power; titulná fotografia: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Štúdia o degradácii kapacity batérií Nissanu Leaf ukazuje, ako správne nabíjať
Nissan tvrdí, že elektromobily dorovnajú ceny spaľovákov v roku 2024
Pokles kapacity batérie nového Nissanu Leaf po 20 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár