Nissan predstavil prostredníctvom konceptu IMQ „revolučný“ e-pohon

6

Automobilka Nissan sa pripravuje na elektrifikáciu svojho európskeho portfólia. Tá prebehne aj vďaka „revolučnej“ pohonnej jednotke e-Power, ktorú predstavila na starom kontinente prostredníctvom koncepčného SUV Nissan IMQ.

Technológia e-POWER je hitom u zákazníkov v Japonsku, kde pomohla modelu Nissan Note stať sa najpredávanejším vozidlom v tejto krajine. Kombináciou 100 % elektrického pohonu so zážihovým motorom, ktorý nabíja batériu, poskytuje hnacie ústrojenstvo e-POWER zákazníkom okamžitú a plynulú akceleráciu a vynikajúcu spotrebu paliva.

Uvedenie tejto technológie na európsky trh posilní vedúcu pozíciu spoločnosti Nissan v oblasti elektrifikovaných vozidiel v tomto regióne, kde patrí model Nissan LEAF k najpredávanejším elektromobilom.

V najpredávanejších európskych modeloch

Hybridné hnacie ústrojenstvo e-POWER, ktoré stavia na úspechu modelu LEAF, je súčasťou súboru nových technológií, ktoré sa v nasledujúcich troch rokoch dostanú do najpredávanejších vozidiel Nissan v Európe. Do roku 2022 sa predaj elektrifikovaných vozidiel Nissan zvýši päťnásobne a ku koncu tohto roku bude dvojnásobkom trhového priemeru.

„Spoločnosť Nissan je už svetovým lídrom v oblasti masových technológií elektromobilov a plne elektrifikovaná Európa je v našom hľadáčiku,“ uviedol Roel de Vries, viceprezident spoločnosti Nissan Motor Company. „S nástupom technológie e-POWER na európske cesty do dvoch rokov, prinesieme výhody inteligentnej mobility Nissan väčšiemu počtu zákazníkov a budeme viesť ľudí do lepšieho sveta.“

Koncepčný Nissan IMQ

Koncept Nissan IMQ je špičkou pokročilých technológií a dizajnu a je vybavený verziou hnacieho ústrojenstva e-POWER s pohonom všetkých kolies. Odráža pozíciu spoločnosti Nissan ako lídra segmentu crossoverov a jeho vzhľad posúva hranice možnej podoby európskeho kompaktného crossoveru.

Systém e-POWER zahŕňa zážihový motor s generátorom, menič prúdu, batériu a elektromotor. Zážihový motor, využívaný výhradne na dobíjanie vysokovýkonnej batérie, beží vždy v optimálnych otáčkach. Vďaka tomu má vynikajúcu spotrebu a nižšie emisie oproti tradičnému spaľovaciemu motoru.

Hnacie ústrojenstvo e-POWER je v súčasnosti dostupné v Japonsku pri modeloch Note a Serena. Viac než 70 % predaja modelu Note a takmer polovicu predaja modelu Serena v tejto krajine predstavujú verzie s hnacím ústrojenstvom e-POWER.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): tlačová správa

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Je možné, aby Nissan Leaf porazil Teslu Model S v závode na okruhu?
Nissan tvrdí, že elektromobily dorovnajú ceny spaľovákov v roku 2024
Batérie Nissanu Leaf prežijú vozidlo 2-násobne. Čo s nimi ďalej?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

6 komentárov

    • ja to tiez vzdy vravim…ze automobilky za 100 rokov nie su schopne zmenit technologiu staru 100 rokov !…alebo nechcu ?!…asi…ved co vodič je dojna krava automobiliek…bohuzial…automobilky velmi dobre vedia ze elektromobil je pre vodica financna sloboda !…takmer ziadny servis a spotreba v centoch !…a to im vadi !…sloboda vodicov !…dufam ze tato sracka ci koncept bude ako vacsina ,,hybridov,, prepadak…!…a automobilkam ktore sa zdrahaju zaviest elektromobily…prajem skory krach !

      • Pises hluposti… elektromobil je celkovo drahsi ako spalovak… len treba spocitat vsetky – skutocne vsetky naklady… a prave elektromobil neposunuli za 100rokov…

  1. No super, ale čo tak nejaké technické detaily?
    Je to nabíjateľné zo zásuvky? Aký to má dojazd na elektrinu? Aký je výkon elektromotora a spaľováku? Aká je spotreba? Aký, aká, aké?

  2. Mozme predpokladat, ze to bude nieco podobne, ako Chevrolet Volt 1.gen… take auta sa tu uz mali predavat davno… otazka znie aka bude spolahlivost…

Pridajte komentár