Nissan je v oblasti elektromobility známy najmä vďaka svojmu modelu Leaf, ktorý by mal byť ešte stále najpredávanejším elektromobilom na svete. Podľa japonskej automobilky však bude veľmi dôležitá elektrifikácia európskeho trhu prostredníctvom jej novej hybridnej technológie e-Power, ktorá má priniesť rovnaký zážitok z jazdy ako „čistokrvné“ elektromobily.
V rámci elektromobility je možné Nissan vnímať optikou európskeho trhu ako hudobnú skupinu „jedného hitu“. Veď na starom kontinente víri hladiny elektrifikácie len modelom Leaf. To sa však má podľa šéfa produktovej stratégie japonskej automobilky, Ivana Espinosu, čoskoro zmeniť.
A to nielen vďaka chystanému elektrickému SUV Nissan Ariya, ale aj „revolučnej“ hybridnej technológii e-Power. Tá má byť veľmi dôležitou súčasťou stratégie Nissan Intelligent Mobility, ktorá zahŕňa elektrifikáciu, autonómne riadenie a konektivitu, uviedol Espinosa pre Autonews.
Spaľovací motor ako generátor
Systém e-POWER zahŕňa zážihový motor s generátorom, menič prúdu, batériu a elektromotor, ktorý poháňa kolesá. Zážihový motor, využívaný výhradne ako generátor elektrickej energie, beží vždy v optimálnych otáčkach. Vďaka tomu má mať vynikajúcu spotrebu a nižšie emisie oproti tradičnému spaľovaciemu motoru. Systém e-Power už používajú modely Note a Serena pre japonský trh.
Táto koncepcia pohonu pritom nie je žiadnou novinkou. Podľa Espinosu je to však veľmi odlišný typ technológie v porovnaní s tým, čo je aktuálne dostupné na trhu. Konkurenčnou výhodou systému e-Power má byť to, že umožňuje zákazníkovi zažiť rovnaký pocit z jazdy ako v „čistokrvnom“ elektromobile.
+ 4 000 €
Táto technológia má byť tiež cenovo konkurencieschopná. V rámci japonského trhu je cena modelov s pohonom e-Power cca o 4 000 € vyššia ako v prípade konvenčných spaľovacích verzií.
Podľa Nissanu sa technológia e-Power dostane v nasledujúcich troch rokoch do najpredávanejších vozidiel Nissan v Európe. Do roku 2022 sa má vďaka nej zvýšiť predaj elektrifikovaných áut značky Nissan až päťnásobne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tento Nissan Leaf+ má techniku budúcich elektromobilov značky
Tesla Model 3 „Obrist Mark II“ je hybrid s dojazdom 1 000 km
Nissan Ariya: Predzvesť prvého elektrického SUV značky
9 komentárov
No dobre, ale je to nabíjateľné zo zásuvky alebo nie?
Je to plug in hybrid alebo hybrid?
Určite to bude aj jedno aj druhé.
Nabíjanie Li-on batérie zážihovým motorom s voľnobežnými otáčkami resp. v „optimálnom“ režime je len v podstate vylepšený hybrid s nie veľmi presvedčivým výkonom. Otázka znie čo nastane v pripade keď bude spotreba elektrickej energie po dlhšiu dobu vyššia a batéria sa z titulu nizkej kapacity vybije a generátor nebude stíhať nabíjať batériu.
E-power z fosilneho zdroja…
Mám taký pocit, že to nie je „vylepšený hybrid“, ale skôr asi „vyhoršený hybrid“.
Ale ťažko hodnotiť, keď nemáme základné informácie: výkon elektromotora, výkon spaľovacieho motora – presnejšie generátora elektrickej energie, kapacita batérie atď.
Systém, veľmi podobný Chevroletu Volt…
Používají to už nějaký rok v Japonsku, tak to snad funguje, když to nyní uvolní jinam. Podle mě je systém funkční pro 95% uživatelů. Ano, kdo přijde s otázkou, co bude, když budu chtít neustále 100% výkonu jako na okruhu, tak mu odpoví: Ano, pro tento účel tato soustava vhodná není. Stejně tak jako osmiválec twin turbo v X5 není vhodný do města.
Ako som už písal, opel ampera robila takýto hybrid v roku 2011. Ale teraz, jak na potvoru vôbec neviem nájsť presný popis.. No som si istý, že to bolo spravené formou generátora, ktorý dobíjal batériu, po prvých XY km (mam hmlisté spomienky, že to bolo okolo 40-50km pokiaľ išla čisto na elektriku, nasledne sa naštartoval 4.valcovy benzínový generátor). Ak to niekto vypátrate, dik za uverejnenie tu.
ale no tak vsak si to pozrite,
spalovaci motor je troj valec o vykone 79k ktory ako generator dobija bateriu o kapacite 1.5kwh. Motor pracuje v optimalnych otackach 2000-3500 pri ktorych spotrebuje cca 3L paliva na 100km. Samotny elektromotor ma potom 80kw. Dobijanie je mozne aj rekuperaciou. Motor po dobiti baterie sa vypne a znovu zapne tak isto si ho viete zapnut a vypnut ked stojite.
Leaf už určite nie je najpredávanejsí na svete, predalo sa viac Modelov 3