Nissan začiatkom roka oznámil urýchlenie elektrifikácie a avizoval množstvo elektromobilov. A aktuálne získavame predstavu o troch chystaných e-novinkách, ktorých sa dočkáme najbližšie.
Automobilka Nissan tento rok prehodnotila svoj strategický plán z roku 2021, ktorý sa točí okolo elektrifikácie. Zvýšila pritom počet plánovaných elektrifikovaných modelov z 23 na 27, z čoho plne elektrických modelov má byť po novom 19 (predtým 15). Tieto vozidlá majú byť zrealizované do roku 2030.
Nissan tiež zvýšil ciele ohľadom podielu elektrifikovaných áut (hybridy „e-POWER“ a elektromobily). A to z 50 na 55 % do roku 2030 (v rámci vlastného predaja). A napr. v prípade európskeho trhu to má byť až 98 % do roku 2026 (predtým 75 %).
Japonci vo februári tiež odhalili 4 plne elektrické koncepty, a to Nissan Chill-out (elektrický crossover na báze platformy CMF-EV, ktorý má byť nástupcom modelu Leaf), Nissan Hang-Out („model zameraný na inteligentné usporiadanie interiéru“), Nissan Max-Out (2-miestny „ultra-ľahký“ kabriolet) a Nissan Surf-Out (offroad s karosériou typu pickup).
- Zdroj ilustračnej fotografie: Nissan
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
To ale zdá sa neznamená, že všetky z týchto modelov sú pre Nissan prioritou. Podľa informácií od Electreku na báze správy z Automotive News máme na začiatok síce očakávať „crossover-nástupcu“ modelu Leaf, ďalšími elektromobilmi však majú byť výkonný sedan a druhý crossover.
Tieto informácie majú pritom pochádzať od predajcov vozidiel značky Nissan, ktorým mali byť predstavené nielen plány japonskej automobilky, ale aj 3 spomínané elektromobily (zrejme vo fáze prototypov). A tie majú prísť na trh „v najbližších rokoch“.
Nástupca Leafu ako „mini-Ariya“
Nástupca kompaktného hatchbacku Nissan Leaf bude crossover, ktorý má ponúknuť o 25 % väčší dojazd ako súčasný model. Aktuálny Leaf pritom ponúka dojazd 270, 285 a 385 km (WLTP), v závislosti od verzie. Takže čisto teoreticky by sme mohli očakávať dojazd cca 340 až 480 km. A jeden z predajcov, ktorý údajne model videl, mal uviesť, že je to niečo ako „mini-Ariya“.
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
Spomínaný výkonný elektrický sedan má byť zas nástupcom modelu Maxima. To by malo znamenať, že bude patriť do strednej triedy. A v prípade druhého interne prezentovaného crossoveru spomína Electrek len to, že má vyrásť na platforme CMF-EV. Tá je pritom základom pre súčasné kompaktné elektrické SUV Nissan Ariya či chystaného nástupcu modelu Leaf.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan chystá pilotnú výrobu „vysnených“ solid-state batérií. Očakávania sú naozaj veľké
Elektrické SUV Nissan Ariya už má slovenský konfigurátor aj cenník
Batérie elektromobilov Nissan majú prežiť vozidlo. Takmer všetky stále slúžia
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Nuž, plány a chystané modely majú aj ostatné automobilky! Rozhodne to, kto príchodom novych modelov a ich cenami, viac osloví kupujucich!
Podľa foto miniarya bude mať rovnako hrozný aerodynamický odpor ako väčšia sestra..netuším prečo pri súčasných kapacitách batérií Nissan takto dobrovoľne znižuje dojazd..
Z dizajnu Ariye mám aj ja zmiešané pocity, a to bez ohľadu na index cx!