Nový plán Nissanu zahŕňa 15 elektromobilov. Spoznali sme prvé 4 v koncepčnej podobe

7

Automobilka Nissan dnes oznámila svoj strategický plán, ktorý sa točí najmä okolo elektromobility. Celkovo v rámci neho investuje v nasledujúcich 5 rokoch 15,6 mld. €. Chystá pritom 23 nových elektrifikovaných modelov (z toho 15 elektromobilov), solid-state batérie či podporu nabíjacej infraštruktúry. A odhalila aj 4 koncepčné elektrické modely.

Nissan urýchľuje plány elektrifikácie v rámci novej stratégie Nissan Ambition 2030 s cieľom dosiahnuť „50-% elektrifikačný mix“ do roku 2030, čo má podporiť snahu japonskej automobilky ohľadom svojej uhlíkovej neutrality do roku 2050.

Nissan si tiež stanovil za cieľ zvýšiť predaje elektrifikovaných modelov tak, aby ich interný podiel do roku 2026 dosiahol vyše 75 % v Európe, vyše 55 % v Japonsku a vyše 40 % v Číne a USA.

Japonci si pritom uvedomujú, že preto musia významne rozšíriť svoje elektrifikované portfólio. Prvé z 15 chystaných elektromobilov by pritom mali, resp. mohli vychádzať z dnes odhalených konceptov. Model Nissan Chill-out je elektrický crossover, ktorý by mal byť na základe nedávnych slov šéfa spoločnosti Nissan Europe, Guillauma Cartiera, nástupcom modelu Leaf. Ten vyrastie na platforme CMF-EV.

Japonci ukázali aj koncept 2-miestneho ultra-ľahkého kabrioletu menom Nissan Max-Out, koncept offroadu s karosériou typu pickup menom Nissan Surf-Out, ako aj koncept zameraný na inteligentné usporiadanie interiéru menom Nissan Hang-Out. Žiaľ, Nissan neprezradil žiadne konkrétnejšie špecifikácie.

Solid-state batérie

Nissan tiež uvádza, že pokračuje vo vývoji vlastných bezkobaltových li-ion batérií s cieľom zníženia výrobných nákladov o 65 % do roku 2028. Má ísť pritom o solid-state batérie. Pilotný produkčný japonský závod chce mať pripravený v roku 2024. Prvé elektromobily vybavené týmito batériami majú prísť na trh do roku 2028.

V prípade svojich solid-state batérií Nissan hovorí o skrátení času nabíjania na jednu tretinu a znížení nákladov do roku 2028 na 75 $/kWh a následne na menej ako 65 $/kWh, aby bolo možné dosiahnuť cenovú paritu elektromobilov a spaľovacích áut.

V spolupráci s partnermi chce Nissan do roku 2026 produkovať 52 GWh batérií ročne (malo by to zahŕňať zrejme aj články od partnerskej spoločnosti Envision AESC, ktoré majú ponúknuť o 30 % vyššiu energetickú hustotu) a do roku 2030 130 GWh ročne. Taktiež plánuje rozširovať svoju činnosť ohľadom opätovného použitia vyslúžilých batérií svojich elektromobilov a ich následnej recyklácie.

A Nissan oznámil aj:

  • rozširovanie svojich zariadení na renováciu batérií za hranice Japonska,
  • globálnu komercializáciu systémov „vehicle-to-everything“ (zrejme technológia zahŕňajúca aj V2G) a domácich batérií,
  • investície do nabíjacej infraštruktúry vo výške 156 mil. €,
  • rozvoj technológií autonómneho riadenia s cieľom integrácie systémov LIDAR do takmer každého vozidla do roku 2030,
  • zvýšenie počtu zamestnancov v oblasti výskumu a vývoja o viac ako 3 000,
  • využívanie aliančnej synergie v oblastiach ako sú uhlíkovo neutrálne technológie, elektrifikácia, softvér a služby.

Zdroj: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan predstavil dlho očakávané elektro-SUV. Dostupné bude v 5 verziách
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
Nissan predstavil nástupcu úspešnej elektrickej dodávky e-NV200

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Človek má z takýchto správ občas pocit, že do roku 2030 sa na celom svete bude piť len voda, a vyrábať len elektrika a elektromobily ….. 🙂

    • Vzhľadom k tomu, ze ešte žiaden bev nevyrobili, sa tie plány čítajú s úsmevom.. ešte aj výrobu ariye odložili.. to je ako keď píšu rusi plány, kedy pošlú človeka na mesiac….

      • Vilo, ty sa zobuď preboha! Článok je o Nissane a ty píšeš „ešte žiaden bev nevyrobili“! To ako čo má byť? A čo Nissan Leaf? Dlho mal rekordné predaje a Nissan na základe toho „zaspal dobu“, alebo „zaspal na vavrínoch“, ako chceš.
        Ostatné elektromobily ho už dávno predbehli po technickej stránke a napriek tomu sa ešte stále predáva… Všimni si štatistiky predaja, Viliam!

  2. Stále nechápem ako môžu mať také klapky na očiach. Veľmi veľa veľkých hráčov skrachuje pretože si vôbec nechcú pripustiť že doba sa mení. Presne ako keď sa predstavil prvý iphone. Všetci tvrdili že všetko je ok a kúpi si to len pár ľudí. A všetci vieme ako to dopadlo a líder ako Nokia padol pretože zákazníci tak rozhodli. V roku 2030 budú ťažko kraľovať čínske automobilky ktoré ponúknu porovnateľnú kvalitu za oveľa lepšiu cenu. A Číňania sa ich určite nebudú pýtať či sú pripravení. Budúcnosť bude ešte zaujímavá hlavne pre nás zákazníkov. Dostaneme viac muziky za menej peňazí.

    • Len aby sme si tú „viacmuziku“ za menej peňazí mali za čo kúpiť! Ak sa bude všetko vyrábať a dodávať z Číny, tak aké budeme mať my živobytie a príjmy? Kto a za čo nás bude platiť?!!!

      • Vratime sa znova k tomu, v com sme boli dobri – polnohospodarstvo. S jednou velkou zmenou, budeme sa musiet naucit pestovat ryzu, aby sme uzivili cinanov, ktori budu pre nas vyrabat techniku pricom nebudu mat cas pestovat ryzu 😉

Pridajte komentár