Nissan ohlásil nový elektrický crossover a miliardový e-mobility hub v Európe

2

Nissan je ďalšou automobilkou, ktorá v týchto dňoch predstavila svoje plány v oblasti elektromobility. Tie majú lokálny charakter, keďže sa týkajú najmä Európy. Zahŕňajú zriadenie produkčného ekosystému pre elektrické vozidlá, vrátane „e-mobility hubu“ či „gigafactory“ na výrobu batériových článkov novej generácie pre nový elektrický model značky Nissan.

Britský závod Nissanu je jedným z transformačných nástrojov automobilky, vďaka ktorému Japonci urýchľujú svoje plány na ceste k úplnej elektrifikácii a uhlíkovej neutralite. Nové kapitálové výdavky na tento závod a súvisiacu e-mobility transformáciu v regióne pritom predstavujú 5 mld. GBP (cca 5,8 mld. €). Samotný hub má zhltnúť 1 mld. GBP (cca 1,16 mld. €).

V závode sa bude vyrábať nový elektrický model značky Nissan (prvý teaser – viď titulný obrázok), ktorý sa zaradí do čoraz obľúbenejšieho segmentu crossoverov. O chystanej novinke však Japonci zatiaľ prezradili len to, že pôjde o elektromobil novej generácie, ktorý bude postavený na aliančnej platforme CMF-EV od Renault-Nissan-Mitsubishi.

Nový elektrický crossover má ponúknuť nový štýl, vysokú efektivitu a novú technológiu batérie, vďaka čomu má byť elektromobilita dostupnejšia. Plánovaná výrobná kapacita v rámci britského závodu je až 100 000 vozidiel ročne, pričom závod bude zásobovať európske trhy.

Batérie novej generácie

Čo sa týka batérií, tie budú obsahovať batériové články novej generácie od partnerskej spoločnosti Nissanu –  Envision AESC, ktoré majú ponúknuť energetickú hustotu vyššiu o 30 %. Tieto články majú byť zároveň lacnejšie a zabezpečiť cenovo dostupnejšie elektromobily.

Vyrábať sa budú v rámci „produkčného ekosystému“ v Sunderlande, ktorého súčasťou je aj továreň Nissanu. Envision AESC v rámci neho vybuduje „prvú gigafactory na území Británie“, ktorá má byť navyše nízkouhlíková. Spočiatku má produkovať celkovú kapacitu 9 GWh ročne, neskôr potenciálne 25 GWh, a to do roku 2030. A v rámci dlhodobého horizontu sa spomína ročná produkcia 35 GWh.

nissan elektromobilita plany

Zdroj: Nissan

Nový e-mobility hub chce mať pod palcom celý životný cyklus batérie, vrátane „druhého života“ vyslúžilých batérií elektromobilov či recyklácie. Spomína sa tiež V2G. A zámerom je aj zabezpečenie 100 % obnoviteľnej energie pre napájanie celého hubu, pričom pre jej efektívnejšie využitie sa plánuje batériové úložisko s výkonom 1 MW, v rámci ktorého sa použijú vyslúžilé batérie z elektromobilov Nissan.

nissan elektromobilita plany

Zdroj: Nissan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európski elektromobilisti najazdia v priemere viac ako vodiči spaľovákov, uvádza Nissan
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
Nissan predstavil dlho očakávané elektro-SUV. Dostupné bude v 5 verziách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Nevedia riadne spustiť výrobu Ariya a katastrofou bolo aj inovačné, pardon neinovačné tempo pri Leafe a e-NV200. Marketingovo si veria, trhovo sa prepadávajú. Trh ich ocenil!

  2. Nissan zaspal na vavrínoch. A to sa vždy, opakujem vždy vypomstí. Nissan Leaf bol dlho na špici predaja. Nissan sa jednoducho vydlabal na inovácie až proste zostarol a – je mimo.
    A presne toto sa Tesle nikdy nestane. Tesla inovuje tak rýchlo, že sa to niekedy javí ako snáď až prehnané.
    Nissanu tak trochu „ušiel vlak“ a teraz musí začať dobre „práskať do koní“, aby nezostal niekde na chvoste.

Pridajte komentár