Slovenská Voltia predstavila novú verziu elektrickej dodávky e-NV200

3

Slovenská spoločnosť Voltia, ktorá v licencii upravuje elektrické dodávky od Nissanu, predstavila novú verziu s označením Nissan e-NV200 XL Voltia 10m3. Tá má ponúknuť ešte lepší pomer ceny a úžitkových vlastností.

Voltia v reakcii na potreby trhu predstavuje zväčšený model XL s objemom 10 m3, ktorý ponúka viac priestoru na ukladanie balíkov aj nad kabínou vodiča. DPD Slovensko je pritom prvá spoločnosť, ktorá absolvovala pilotné testovanie.

Nový model je vylepšenou verziou existujúceho modelu 8m3, ktorý sa minulý rok stal súčasťou oficiálneho portfólia spoločnosti Nissan. Upravený model je o 28 cm vyšší ako 8m3, svetlá výška vo vnútri sa zväčšila z 1,9 na 2,2 m. Šírka a užitočné zaťaženie zostávajú rovnaké.

Model sa začne vyrábať najskôr na Slovensku, neskôr vo výrobných závodoch ďalších partnerov vo Veľkej Británii a vo Francúzsku. DPD Slovensko je prvou spoločnosťou, ktorá mala možnosť vyskúšať tento model v trojtýždňovej pilotnej prevádzke.

Dojazd v mestskej premávke sa zmenil len minimálne, aj po zväčšení nákladného priestoru stále presahuje 200 km. Elektrická dodávka má tiež priestor na uloženie balíkov nad kabínou vodiča, a to v dĺžke 1,35 m.

Vylepšená verzia existujúceho modelu s objemom 8 m3 je reakciou na potreby klientov, ktorým počas pandémie rýchlo rastú objemy prepravovaného tovaru, takže zväčšený priestor o 2 m3 určite ocenia. Svojím spôsobom pomáhame aj v boji proti Covid-19,“ uvádza Juraj Ulehla, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ Voltie.

Väčšia hodnota

Uvedením tohto modelu na trh Voltia zlepšuje pomer predajnej ceny a celkových nákladov k ponúkanému prepravnému priestoru. Cena za m3 sa pritom znížila o 20%.

Vynovený model sa bude v rámci Slovenska produkovať v Trnave, odkiaľ bude výrobca obsluhovať svojich klientov z najbližších krajín. Podrobné špecifikácie elektromobilu Nissan e-NV200 XL Voltia 10m3 nájdete v oficiálnom PDF dokumente.

Zdroj: tlačová správa (Voltia)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektro-dodávky Voltia mali dosiahnuť historický míľnik ohľadom ceny lízingu
Elektrické dodávky Voltia sa osvedčili v rámci londýnskeho e-mobility projektu
Elon Musk hovoril o dodávke Tesla so solárnymi panelmi a vznášajúcom sa Roadsteri 2

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

  1. Takto upravované vozidlá na mňa pôsobia veľmi nepríjemne po dizajnovej stránke. Kuchári to poznajú pod pojmom „nadstavená“ kaša alebo polievka! Škoda, že nie je viac úžitkových BEV od ostatných výrobcov dodávkových áut.

  2. Je pravda, že to vyzerá hrozne, ale čo na tom? Je to predsa úžitkové vozidlo, ktorému musí ísť v prvom rade o úžitok.
    Sám som pracoval dakedy v balíko-prepravnej firme a napriek veľkej dodávke (Citroën Jumper) som sa niekedy musel vracať aj 3x do skladu, kvôli nedostatocnemu objemu auta, pričom najazdit nad 150km denne bolo takmer nemožné.
    Z toho len potvrdzujem, že auto s 10m3 a dojazdom 200km je pre tieto spoločnosti kľúčové a nevyhnutné i keby malo stať 2x toľko, čo spalovaky, ekonomická výhoda je obrovská. Nočné nabíjanie nevyjde ani na 20% ceny nafty, nehovoriac o častom servise z dôvodu tisícov štartov a sto-metrovom popoťahovaní. Celkové náklady (cena auta + energia +servis) za životnosť auta sú tak približne o 60% nižšie ako pri dizliku.
    Navyše zvýšený komfort hlavne pre občanov miest, ktorých neruší hluk a hlavne smrad dizlika pod oknami.

  3. to nemyslia vážne.. veď to vyzerá hrozne. Snaha spraviť z malej dodávky veľkú, dizajn o ničom, odpor vzduchu, estetika nula.

Pridajte komentár