Plne elektrický „SUV/crossover“ Nissan Ariya sa dočkal oficiálneho predstavenia v „sériovej“ podobe. Svojimi rozmermi balansuje niekde medzi nižšou strednou a strednou triedou. Ponúkne 5 verzií, ktoré sa líšia pohonom (2WD/4WD), kapacitou batérie či výkonom.
Nissan Ariya bol postavený na základoch novej aliančnej platformy, pričom dostal do vienka nový pohonný systém. Takže ide o úplne nový elektromobil. Japonci sľubujú okrem iného dobré jazdné vlastnosti, a to aj vďaka rozloženiu hmotnosti, ktoré sa blíži k pomeru 50:50. Vozidlo má byť tiež praktické, keď ponúkne napríklad ťažnú kapacitu 1 500 kg.
CCS, OTA a aktívne chladenie batérie
Určite poteší, že európska verzia novinky je vybavená nabíjacím systémom CCS, ktorý sa dá považovať za štandard na starom kontinente. Ďalšou dobrou správou je prítomnosť aktívnej tepelnej regulácie batérie s chladením prostredníctvom kvapaliny.
Vďaka tomu je možné Nissan Ariya nabíjať výkonom 130 kW. Verzie so 65 kWh batériou sú vybavené palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Verzie s 90 kWh batériou potešia až 22 kWh „palubkou“.
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
V interiéri nájdeme dva 12,3-palcové displeje. Jeden pred vodičom (digitálna prístrojová doska), druhý v centrálnej pozícii (infotainment systém). Prítomná je aj konektivita 4G, systém hlasových príkazov a softvérové aktualizácie na diaľku (OTA).
Aktualizovaný pritom môže byť napríklad multimediálny systém, elektrická a elektronická architektúra, podvozok, klimatizačný systém či nastavenia elektromobilu. Vodič bude mať na výber z 3, resp. 4 jazdných režimov -Standard, Sport a ECO + Snow (dostupný pre verzie e-4ORCE).
Zverejnené špecifikácie
Ariya (2WD) | Ariya (AWD – e-4ORCE) | ||||
63kWh | 87kWh | 63kWh | 87kWh | 87kWh Performance | |
Kapacita batérie | 65 kWh | 90 kWh | 65 kWh | 90 kWh | 90 kWh |
Využiteľná kapacita | 63 kWh | 87 kWh | 63 kWh | 87 kWh | 87 kWh |
Výkon | 160 kW | 178 kW | 205 kW | 225 kW | 290 kW |
Krútiaci moment | 300 Nm | 300 Nm | 560 Nm | 600 Nm | 600 Nm |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7.5 s | 7.6 s | 5.9 s | 5.7 s | 5.1 s |
Max. rýchlosť | 160 km/h | 160 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Odhad. dojazd (WLTP) | do 360 km | do 500 km | do 340 km | do 460 km | do 400 km |
Dĺžka | 4595 mm | ||||
Šírka | 1850 mm | ||||
Výška | 1660 mm | ||||
Hmotnosť | 1.8t – 2.3t | ||||
Rázvor | 2775 mm | ||||
Batožinový priestor | 2WD: LHD 468L, RHD 466L | ||||
4WD: LHD 415L, RHD 408L | |||||
Veľkosť kolies | 235/55R19 alebo 255/45R20 (na želanie) |
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
Dostupnosť a cena
Nissan vo svojej tlačovej správe informuje, že podrobnosti o dostupnosti a cene elektromobilu Nissan Ariya na európskom trhu budú zverejnené v nasledujúcich mesiacoch. V Japonsku sa má dostať do predaja v polovici roka 2021. Budúci rok sa dočká aj USA a Kanada, pričom v USA bude stáť cca od 40 000 $ bez DPH.
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
- Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan a slovenská Voltia spoločne uvádzajú na trh „novú“ elektrickú dodávku
Nissan ponúkne v Európe viacero nových elektrifikovaných modelov
Renault má chystať elektro-SUV menom Zandar s dojazdom cez 500 km
9 komentárov
Už dnes keby bolo také auto v predaji za cca 40 tisíc eur, ľudia by im odtrhli ruky.
bez DPH
40.000 usd ×1,2 DPH × 0,82 kurz = 39.360
Konečne sa „odlepili“ od zeme a prišli s niečím fakt slušným.
Nissan Leaf bol dobrý (svedčia o tom predaje), ale dnes je už trošičku zastaralý.
Parametre Ariya vyzerajú byť na skvelej úrovni.
40 tis. bez DPH je 48 tis. s DPH. A to by mal byť len základ s dojazdom 360 km, pohonom jednej nápravy a výkonom 160 kW. O dva roky bude za túto cenu asi nepredajný.
Pozor, reč bola o 40 tis. $, čo je asi 35 tis. €.
A o dva roky bude podstatne lacnejší. Ceny batérií klesajú, vývoj ide stále dopredu…
pozor, vdake EU je alebo bude 40k$ minimalne 45-50k€, nepytaj sa ma preco…
pozor…tak to sa pytame preco…
No tak to pozor !