Konkurent Tesly buduje stanice na výmenu batérií. Ponúka aj mobilné nabíjanie

0

Spoločnosť Nio je zdá sa úspešný čínsky automobilový startup s globálnymi ambíciami, ktorý sa špecializuje na elektromobily. Disponuje veľkým kapitálom a na rozdiel od podobných automobiliek len nereční, ale aj koná. Od leta dodali svoj prvý model Nio ES8 3 350 zákazníkom, pričom budujú vlastnú sieť nabíjacích staníc. V ich portfóliu nájdeme nielen klasické, ale aj mobilné nabíjačky a najnovšie aj stanice na výmenu batérií.

Zatiaľ SUV a hyperšport

Automobilka Nio má vo svojom portfóliu aktuálne elektrické SUV ES8 a elektrický hyperšport EP9, ktorý vytvoril minulý rok rekord na Nurburgringu. Chystá však aj ďalšie modely. Nio ES8 je výkonné a luxusné SUV, ktoré na domácom trhu konkuruje Tesle Model X. Nie je najlacnejšie (od 57 000 €), ale kvôli vysokému dovoznému clu je zhruba o polovicu lacnejšie ako Tesla. Dočkať by sme sa ho mohli pritom aj v Európe.

Vlastná multifunkčná nabíjacia sieť

Že to myslí Nio s elektromobilitou a masovou produkciou elektrických vozidiel naozaj vážne, dokumentujú jeho snahy v oblasti budovania infraštruktúry. Okrem bežnej nabíjacej siete, začala spoločnosť budovať stanice na rýchlu výmenu batérií, tzv. “battery swapp station”. Rovnakú službu pritom v minulosti testovala aj Tesla, napokon však od nej upustila.

Prvá z nich bola pritom postavená len pár centimetrov od nabíjacej stanice Tesla Supercharger. Popri miestnej diaľnici pritom stavia ďalších 17 výmenných staníc, ktorými chce pokryť úsek s viac ako 2 000 km. Automobilka hovorí, že výmena batérie trvá cca 3 minúty.

Majitelia prvej výrobnej série modelu Nio ES8, ako aj držitelia rezervácií na bežnú verziu, budú mať každoročne k dispozícií 12 bezplatných výmen v rámci celej Číny. Automobilka pritom plánuje vybudovať do roku 2020 až 1 000 výmenných staníc.

Nio “namotáva” majiteľov Tesiel

Ďalšou zaujímavou službou, ktorú ponúka Nio, je mobilné nabíjanie. Automobilka má flotilu elektrických dodávok MAXUS EV80, ktoré disponujú dvoma nabíjačkami s celkovou kapacitou 140 kWh. Podľa jedného z majiteľov elektromobilu Tesla Model S mu tento systém dodal za 10 minút energiu na zhruba 100 km.

Služba stojí 25 USD, pričom “dobitie” môže byť vykonané aj bez prítomnosti majiteľa vozidla. Postačí otvoriť kryt nabíjacieho portu na diaľku cez mobilnú aplikáciu. Ako sme už naznačili, služba je dostupná aj pre majiteľov Tesiel. Nio sa im takto snaží dostať do povedomia.

Avšak majitelia elektromobilov značky Nio a Tesla už nie sú jedinými, ktorí môžu využiť službu mobilného nabíjania. Tá je po novom dostupná pre všetkých.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda testuje mobilnú nabíjaciu stanicu pre elektromobily
ChargePoint vybuduje v Európe viac ako milión nabíjacích bodov
Tesla urýchľuje výstavbu európskych nabíjačiek a nebráni sa ich sprístupneniu…

Zdroje: Electrek 1, 2, 3, titulná fotografia: Nio

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!