Nádejná „elektromobilka“ NIO, ktorá preniká aj do Európy a je niektorými považovaná za „čínsku Teslu“, už dávnejšie oznámila, že založí novú značku pre cenovo dostupnejšie elektromobily. A aktuálne sa objavujú správy, že chystá aj tretiu značku pre ešte lacnejšie elektromobily.
Spoločnosť NIO vznikla ako automobilka, ktorá sa zameriava na prémiové elektromobily s najpokročilejšími technológiami. Svoje veľké globálne ambície sa však chystá podporiť aj cenovo dostupnejšími modelmi.
Šéf automobilky NIO, William Li, zhruba pred rokom uviedol, že pracujú na zavedení novej značky pre masový trh, ktorá bude „umiestnená podobne ako v prípade spoločností VW Group a Toyota“. Vzťah medzi značkou NIO a novou značkou má byť pritom podobný ako v prípade Audi a Volkswagenu či Lexusu a Toyoty.
Podľa neoficiálnych správ z Číny, na ktoré poukázal web CnEVpost, by však spoločnosť NIO nemala ostať len pri jednej novej značke. Má mať totiž záujem aj o prienik do ešte nižších segmentov, pričom najdostupnejšie vozidlá majú dostať vlastnú značku.
Hierarchicky v strede postavená „masová“ značka má niesť názov ALPS a orientovať sa na elektromobily v cenovej kategórii 200 000 až 300 000 RMB (cca 28 800 až 43 100 €), pričom hromadnú výrobu má spustiť v roku 2024. No a tretia značka údajne vychádzajúca z projektu „Firefly / FY“ má mať na starosti vozidlá z nižších segmentov, ktoré sa majú pohybovať cenovom rozsahu 100 000 až 200 000 RMB (cca 14 400 až 28 800 €).
Prvý model a globálne ambície
Obe nové značky majú mať nezávislý manažment, ako aj výskum a vývoj. Podľa neoficiálnych správ z čínskeho prostredia by mohol byť prvým vozidlom novej „budget“ značky model podobný elektromobilu Baojun KiWi EV od spoločného podniku SAIC-GM-Wuling. Ide pritom o menšie „krabicoidné“ vozidlo s dojazdom 305 km (NEDC) a cenou 78 000 až 100 000+ RMB (cca 11 200 až 14 400+ €), ako uvádza CarNewsChina.
Nová značka spoločnosti NIO má pôsobiť aj mimo domovskej Číny. Spomínajú sa pritom napr. aj rozvojové krajiny v juhovýchodnej Ázii a Južnej Amerike.
Spomínané informácie ohľadom tretej značky spoločnosti NIO pre elektromobily z nižších segmentov však treba brať zatiaľ s rezervou, keďže sú neoficiálne. Šéf spoločnosti NIO, William Li, sa pritom odmietol vyjadriť k tejto téme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky vyzývateľ Tesly s dojazdom až 1000 km (CLTC), Nio ET5, pôjde aj na európsky trh
NIO predstavilo rýchle elektrické SUV ES7 s dojazdom cez 850 km (CLTC)
Do Európy mieri aj čínske NIO. Okrem elektromobilov ponúkne tiež stanice na výmenu batérií
4 komentáre
Ak chceme pomoct planete…elektromobily musia byt mimoriadne lacne….ludia sa musia dobrovolne zbavovat dvadsatrocnych vrakov…
Veď oni ich v skutočnosti ani predávať nechcú,skôr prenajímať do nekonečna a vydierať… autami to len pomaly začína,pokračuje energiami,palivami a jedlom a postupne sa pastička na otrokov uzatvára. Sociálny kredit po vzore Číny to všetko istí. Uhlíková stopa ako váš strážca Vás udrží na reťazi poslušnosti – Tatra banka už zavádza. Všetko tempom varenia žaby. Cieľ bol r.2030 no urýchľuje sa to kvôli neposlušný ľuďom … si predstavte. Až na to, že bez energií a palív ten ich stredoveký koncentrák fungovať nebude.
Predpokladám, že uvádzané ceny sú pre čínsky trh, a to teda nie sú „ľudovky“! Pritom vôbec netušíme kam bude smerovať inflácia podľa súčasnej reality ….
Aj tieto ceny sú pre mnohých nedostupné.