„Elektromobilka“ NIO naznačuje značku cenovo dostupnejších áut

0

Šéf čínskej prémiovej automobilky NIO, ktorá sa špecializuje na elektromobily, naznačuje, že by mohli založiť novú značku cenovo dostupnejších áut.

E-mobility startup NIO priťahuje čoraz väčšiu pozornosť. A to určite nielen vďaka svojej obrovskej trhovej hodnote okolo 92 mld. $, vďaka ktorej je 5. „najhodnotnejšou“ automobilkou sveta.

Veď predaje jeho 3 prémiových SUV neustále stúpajú. A veľký rozruch aktuálne vyvolalo predstavenie nového modelu, ktorým je elektrický sedan Nio ET7. Niet sa čomu čudovať, keďže jeho top verzia má ponúknuť špičkové moderné technológie a dojazd cez 1 000 km (NEDC).

A to vďaka batérií s kapacitou 150 kWh a technológiou solid-state, ktorá sa vo všeobecnosti považuje za budúcu generáciu batérií pre elektromobily a nástupcu li-ion akumulátorov.

Už len z tohto krátkeho popisu je pritom jasné, že rozhodne nepôjde o cenovo dostupné „ľudové“ auto pre masy, čo potvrdzuje aj cena základnej verzie – cca 56 600 € po prepočte. A „lacné“ nie sú ani aktuálne dostupné modely značky.

Vlajková loď NIO ES8 je veľkým 5-metrovým SUV s rázvorom 3 metre, ktoré je dostupné v 3 verziách s batériami s kapacitou 70, 84 a 100 kWh, s cenou začínajúcou po prepočte na cca 57 000 €. O triedu menšie (stredná trieda) SUV-čka ES6 a EC6 („SUV-kupé“ verzia modelu ES6), ktoré majú v podstate rovnakú techniku ako vlajkový model, stoja v prepočte cca od 44 000 €.

Sľubné náznaky

V kútiku duše sme dúfali, že spoločnosť NIO, ktorej kapitálová sila rýchlo rastie a ktorá sa chystá aj do Európy, sa tiež pustí do menších a cenovo dostupnejších elektromobilov. A zdá sa, že by sa tak mohlo stať.

Agentúra Reuters totiž informuje, že šéf čínskej elektromobilky včera uviedol nasledovné: „Ako technológie elektrických vozidiel napredujú a náklady na batérie sa znižujú, je možné, že by sme mohli vstúpiť na masový trh, ale určite nie pod značkou NIO.“

Toto vyjadrenie naznačuje, že NIO uvažuje o vstupe do nižších segmentov, vďaka lacnejším a pravdepodobne „neprémiovým“ modelom, keďže tie by niesli inú značku. Nás osobne by pritom určite netrápilo, že týmto vozidlám by chýbal punc „prémiovosti“ a znak NIO. Hlavne aby išlo o dobré elektromobily, ktoré si bude môcť dovoliť čo najviac ľudí.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Revolučná“ solid-state batéria a stanice na rýchlu výmenu batérií 2.0 – ďalšie novinky od NIO
Čínske e-mobility startupy sa neboja Tesly. „Je ako Apple, vzdeláva trh“
Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár