Čínska elektromobilka NIO, ktorá pôsobí aj v Európe, uskutočnila ďalšie testy reálneho dojazdu modelu Nio ET7 vybaveného úplne novou semi-solid state batériou. Vo všetkých troch prípadoch prešlo vozidlo vyše 1 000 km na jedno nabitie. Pozrieme sa pritom aj na podmienky a ďalšie výsledky týchto testov.
Spoločnosť NIO už roky avizuje semi-solid state batériu, ktorá má zabezpečiť jej elektromobilom dojazd cez 1 000 km podľa „menej náročného“ čínskeho cyklu CLTC. A nedávno sa konečne spustila sériová výroba batérie (výrobcom je spol. WeLion), pričom pre zákazníkov spoločnosti NIO by mala byť dostupná čoskoro. Zatiaľ však len v rámci výmenných staníc „NIO Swap Stations“, keďže nová batéria je podľa predstaviteľov spoločnosti NIO veľmi drahá.
Táto semi-solid state batéria je charakteristická tým, že má vysokú energetickú hustotu a elektrolyt, ktorého časť je v tuhom skupenstve. Gravimetrická hustota energie dosahuje 360 Wh/kg na úrovni batériových článkov a 260 Wh/kg na úrovní celého packu, ktorý má kapacitu 150 kWh. Vďaka vysokej energetickej hustote váži batériový pack 575 kg a je tak len o 20 kg, resp. 3,6 % ťažší ako tradičná NMC batéria modelu ET7 s kapacitou 100 kWh. Rozmerovo je pritom rovnaký ako 75 a 100-kWh batérie, ktoré používa NIO (2 062 x 1 539 x 185,6 mm).
Ale prejdime už k aktuálnym výsledkom testov dojazdu elektrického sedanu vyššej strednej triedy Nio ET7 s rozmermi 5 098 x 1 980 x 3 060 mm (dĺžka x šírka x rázvor) a koeficientom odporu vzduchu 0,23, ktorý je vybavený novou 150-kWh semi-solid state batériou. Na tieto výsledky pritom upozornil web CnEVpost.
Výsledky a podmienky testu na trase Kunming – Zhanjiang:
- Dojazd: 1 070 km
- Spotreba energie: 12,7 kWh/100 km
- Trvanie jazdy: 12,8 hod
- Celková doba testu: 15,9 hod
- Priemerná rýchlosť: 83,7 km/h
- Maximálna rýchlosť: 118 km/h
- Okolitá teplota počas testu: 17,5 až 37 °C
- Zaťaženie vozidla: cca 200 kg
- Zmena nadmorskej výšky: 1 875 m
Výsledky a podmienky testu na trase Peking – Che-fej:
- Dojazd: 1 062 km
- Spotreba energie: 13,0 kWh/100 km
- Trvanie jazdy: 13,2 hod
- Celková doba testu: 15,3 hod
- Priemerná rýchlosť: 80,5 km/h
- Maximálna rýchlosť: 110 km/h
- Okolitá teplota počas testu: 15,5 až 30 °C
- Zaťaženie vozidla: cca 200 kg
- Zmena nadmorskej výšky: -34 m
Výsledky a podmienky testu na trase Šanghaj – Xiamen:
- Dojazd: 1 046 km
- Spotreba energie: 13,3 kWh/100 km
- Trvanie jazdy: 13,1 hod
- Celková doba testu: 15,2 hod
- Priemerná rýchlosť: 79,9 km/h
- Maximálna rýchlosť: 120 km/h
- Okolitá teplota počas testu: 18,5 až 29,5 °C
- Zaťaženie vozidla: cca 200 kg
- Zmena nadmorskej výšky: 3 m
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zeekr 001 sa nabíja rekordným výkonom vďaka novej batérii, ktorú môžu dostať aj Tesly
Mercedes EQXX prekonal dojazd 1 000 km a dosiahol rekordnú spotrebu
NIO predstavilo superluxusnú vlajkovú loď ET9 s ultrarýchlym nabíjaním
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Vo všetkých troch prípadoch sa prakticky spotrebovalo 130 kWh. Nie je povedané, aká rezerva je zvyšných 20 kWh kapacity. Zmenu nadmorskej výšky chápem v mieste ukončenia jazdy. Potom je zaujímavé, že najnižšia spotreba 12,7 kWh/100 km bola pri prevýšením 1.875 m ! Ale inak, len tak ďalej! 🙂
Ked je baterka taka draha, tak stačí dať do auta len 100kWh a dojazd bude 650 km. Načo viac. Zniži sa cena, váha a aj spotreba. Nízka priemerka a vysoka okolita teplota ma vysoky vplyv na spotrebu a celkovy dojazd, takze teraz uz ma tych 1000km neohúri, ale maju moj obdiv za poskytnute data z testu. Teraz už len počkat na nabijaciu kryvku.
ta kryvka je co?
No nič ANDY to na záver pohnojil, ale inak má pravdu!
Dojazd so 150 kWh batériou je jasne väčší, ale vláčiť ťažkú batériu, ktorá je navyše veľmi drahá, je na pováženie. Najmä keď tá batéria ešte ani nie je k dispozícii… Inak, podľa prepočtu na stránke niofan 1000 km podľa CLTC je cca 769 km podľa WLTP a 687 podľa EPA, takže asi žiadna veľká sláva.
ANDY, tých 1.000 km je prestížna a magická hodnota, ktorá je zároveň reklamou pre NIO a WeLion! Určite sa budú vyrábať batérie tohoto typu s nižšími kapacitami, ktoré tiež budú v pomere ku kapacite menšie ľahšie a výborné aj pre menšie BEV, a čo dúfame, aj oveľa lacnejšie ako tieto „úvodné“!
toto presne aj mne napadlo…