„Elektromobilka“ NIO, ktorú niektorí označujú za čínsku Teslu, expanduje aj v rámci Európy. Svoje európske portfólio pritom rozšíri o model Nio ET5 Touring, ktorý bol podľa slov spoločnosti navrhnutý špeciálne pre starý kontinent.
Nio ET5 Touring je novým variantom najmenšieho a cenovo najdostupnejšieho elektromobilu značky, ktorý prišiel na trh ako konkurent Tesly Model 3. Prívlastok Touring naznačuje, že zo sedanu sa stalo „kombi„, zdá sa však, že nejde o typické kombi či „shooting brake“.
Samotný výrobca síce spomína, že model bol navrhnutý pre rodiny s dôrazom na všestrannosť, priestor a praktickosť, ohľadom dizajnu však použil výraz hatchback. Pravda je pritom zdá sa niekde uprostred, keďže zrejme ide o „kratší“ shooting brake, ktorý svojím riešením z časti pripomína napr. model Porsche Taycan Turismo.
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Čo sa týka rozmerov, Nio ET5 Touring s koeficientom odporu vzduchu 0,25 meria 4 790 x 1 960 x 1 499 x 2 888 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Batožinový priestor pritom rozhodne neohromí. Veď v základe ponúka 450 l a po sklopení zadných sedadiel 1 247 l.
Známe špecifikácie
V Európe budú minimálne na začiatok dostupné 2 verzie. „Vyššia“ so 100-kWh batériou a predbežným dojazdom 560 km (WLTP) ponúkne pohon oboch náprav, výkon 360 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 s či rozloženie hmotnosti v pomere 50:50.
Nio ET5 Touring, ktorého hybridná karoséria sa skladá z vysokopevnostnej ocele a hliníka, ďalej ponúkne napr. 12,8″ dotykový displej infotainmentu, 9 jazdných režimov, 33 senzorov, 23 bezpečnostných a asistenčných funkcií či bezdrôtové aktualizácie softvéru a firmvéru.
A známe sú aj ceny. Web CnEVpost informoval, že novinka sa bude napr. v Nemecku predávať za cenu od 59 500 € (variant so 75-kWh batériou). Verzia so 100-kWh batériou začína na sume 68 500 €. Ide síce o bohato vybavený prémiový elektromobil strednej triedy, napr. v porovnaní s Teslou Model 3 či Model Y sa však zdá európska cenová politika pomerne „sebavedomá“. Obzvlášť, keď doma v Číne, kde sa aktuálne začal predávať, stojí od 298 000 RMB (cca 38 000 €), resp. 356 000 RMB (cca 46 000 €). Dodávky vozidla prvým európskym zákazníkom sú naplánované na 4. kvartál tohto roka.
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Zdroj: NIO
SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO má chystať „lacné“ elektromobily Firefly pre Európu
Dojazd „1 000 km“ nebude lacný. 150-kWh batéria od NIO stojí toľko, čo prémiové auto
NIO sa postaví Tesle Model Y novým ES6 s dojazdom až 930 km (CLTC)
ODBER NOVINIEK
4 komentáre
NIO v strate a s ročným predajom rádovo v desiatkach tisíc kusov nijako nepripomína Teslu, najziskovejšiu automobilku na svete s ročnými predajmi rádovo v miliónoch. Mnohé firmy sa dnes nasilu porovnávajú s Teslou, len aby sa ich značka v nejakej tej ich správe ocitla pri značke Tesla a získali tak pozornosť médií, na ktorú by inak nemali šancu.
Každý by chcel „ryžovať“ v Európe. Avšak Európa nie je „dojná krava“.
Európa rozhodne nemá ambíciu zachraňovať nejakú automobilku NIO.
Európa potrebuje malé lacné mestské EV. A hentie drahé „luxusáče“ prídu na rad trochu neskôr…
Tak, tak!!!! 🙂
Evropa je dojná kráva, ne že ne. Jinak by ID.3 nemohl stát v Číně polovinu, co u nás.
A jelikož evropské ceny jsou tak vysoko, tak se čínaní nijak nepodbízí a snaží se tu zahojit z cenové války nadomácím trhu.
NIO nejde s Teslou moc srovnávat. Tesla je elektromobilní Ford model T. Technologii skvěle provedené auto, ale s omezenou výbavou a kdo chce něco navíc musí jít o dům dál.
NIO je takový mezistupeň pro ty, co chtějí luxusní vybavené auto, ale premie je pro ně drahá. NIO je vždy v plné výbavě a odpovídající auto u evropské automobilky by stálo skoro 2x tolik. Prostě je to další alterantiva k Tesle a evropské premii, která si našla díru na trhu. A až čas ukáže jestli uspějí. Bez snížení cen to ale rozhodně nepůjde snadno.