Čínsky vyzývateľ Tesly s dojazdom až 1000 km (CLTC), Nio ET5, pôjde aj na európsky trh

5

Zaujímavý sedan strednej triedy od ambiciózneho čínskeho e-mobility startupu Nio, Nio ET5, bol potvrdený aj pre európsky trh. Konkurovať tak bude Tesle Model 3 aj na starom kontinente.

Automobilka Nio už pôsobí na nórskom trhu, pričom sa chystá expandovať aj na ďalšie európske trhy. Najbližšie chystá vstup do Nemecka, Holandska, Švédska a Dánska. A do roku 2025 chce pôsobiť v mnohých krajinách a regiónoch po celom svete.

Jedným z dôležitých modelov, ktorý sa bude vyvážať na globálny trh, bude aj elektrický sedan strednej triedy Nio ET5. Ten sa začne dodávať v domovskej Číne v septembri, pričom ide o model s historicky najväčším počtom predobjednávok značky. Jeho cena by mala začínať v prepočte na cca 46 000 €.

Elektromobil Nio ET5 s koeficientom odporu vzduchu 0,24 je vďaka rozmerom 4 790 x 1 960 x 1 499 x 2 888 mm o niečo väčší ako Tesla Model 3 (4 694 x 1 849 x 1 443 x 2 875 mm). Najvýkonnejšia verzia ponúkne pohon oboch náprav, výkon 360 kW, krútiaci moment 700 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s.

Na výber bude z batérií s kapacitou 75, 100 a 150 kWh, ktoré majú zabezpečiť dojazd 550, 700 a 1 000 km podľa pomerne nového čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý by mal byť podobný starému „optimistickému“ cyklu NEDC. Údaje ohľadom nabíjania nám žiaľ stále nie sú známe.

Európa sa dočká budúci rok

Čo však už známe je, je to, že Nio ET5 príde na európsky trh. Do Nórska a na „niekoľko ďalších svetových trhov“ (dá sa predpokladať, že pôjde aj o Nemecko, Holandsko, Švédsko a Dánsko) sa má dostať na jar budúceho roku, informoval CnEVpost na základe slov šéfa NIO, Williama Liho. V Nórsku pritom Nio už ponúka veľké SUV ES8 a pre Európu bol potvrdený aj sedan vyššej strednej triedy Nio ET7, ktorý zas bude konkurovať napr. Tesle Model S.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nio chce ukrojiť z koláča VW a Toyoty a ponúkať lepšie a lacnejšie autá ako Tesla
Elektromobilka NIO začína používať „kríženca“ LFP a NMC batérií. Čo prináša?
Nio news: „Revolučná“ solid-state batéria a stanice na rýchlu výmenu batérií 2.0

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Aj tak je zaujímavé, ako sa každý chce „porovnávať s Teslou“, „dobehnúť Teslu“, „predbehnúť Teslu“ …
    Z Tesly sa stal akýsi „etalón“, s ktorým sa chce každý porovnávať.
    Otázka znie: Prečo asi?
    Odpoveď znie: Asi preto, že patrí k najlepším. Alebo tiež asi preto, že jednoducho najlepšia je…
    Alebo?

  2. JD, vždy je dobré ak máme pre porovnávanie nejaký vzor, a Tesla sa na to dobre hodí, lebo nie je dokonalá, ale bude na to najlepšia …..

Pridajte komentár