E-mobility startup NIO, ktorý viacerí považujú za „čínsku Teslu“, keďže sa doteraz špecializoval na prémiové výkonné elektromobily z vyšších segmentov, prichádza so svojimi elektromobilmi novej generácie na prvé európske trhy. Po nedávnej kritike pritom mení, resp. dopĺňa svoj obchodný model, ktorý po novom zahŕňa aj možnosť kúpy vozidla a nielen prenájom, ako bolo pôvodne oznámené. Spoznali sme pritom aj ceny modelov NIO ET5, ET7 a EL7, ktoré budú dostupné v Európe.
Čínska „elektromobilka“ NIO vstúpila na európsky trh v októbri minulého roka starším modelom ES8, a to v rámci Nórska. Aktuálne rozširuje svoje pôsobenie na starom kontinente, pričom do Nemecka, Holandska, Dánska a Švédska prichádza rovno s troma modelmi novej generácie.
Ide o modely NIO ET5 (sedan strednej triedy), ktorý je považovaný za konkurenta Tesly Model 3, NIO ET7 (sedan vyššej stredne triedy), ktorý bude konkurovať Tesle Model S a NIO EL7 (SUV strednej/vyššej strednej triedy, ktoré sa v Číne predáva pod menom ES7), ktorý balansuje niekde medzi Teslami Model Y a Model X.
- Zdroj ilustračnej fotografie: NIO
- Zdroj fotografie: NIO
- Zdroj: NIO
Výmenné stanice aj prenájom batérie
Spoločnosť NIO je okrem iného známa aj tým, že v domovskej Číne má množstvo staníc na expresnú výmenu batérií. A ako jeden z mála výrobcov elektromobilov ponúka možnosť prenajatia batérie. Obe tieto služby pritom budú dostupné aj v rámci Európy.
Na starom kontinente už postupne vznikajú prvé stanice na výmenu batérií a aktuálne sme spoznali ceny za prenájom batérií. Dostupné budú batérie s kapacitou 75 a 100 kWh. Prenájom menšej z nich bude stáť 169 €/mes., väčšia vyjde na 289 €/mes.
- Zdroj fotografie: NIO
- Zdroj fotografie: NIO
Spoločnosť NIO pritom oznámila európske ceny svojich elektromobilov ET5, ET7 a EL7 bez batérie. V Nemecku tieto modely začínajú na 49 900 €, 69 990 €, resp. 73 900 €. Ak zákazník nemá záujem o prenájom batérie, môže si batériu zakúpiť. A to za 12 000 €, resp. 21 000 €. V takomto prípade však nie je možné využívať sieť staníc na expresnú výmenu batérií.
Služby a výbava
Keď si všetko spočítame, ide o naozaj „prémiové“ ceny. NIO však uvádza, že všetky modely ponúkajú viaceré nadštandardné služby a bohatú základnú výbavu. Napríklad 5-ročnú záruku na vozidlo, 5-ročnú cestnú asistenciu, 10 000 „NIO bodov“, 20 % zľavu na wallbox, bezplatné doručenie priamo domov, pohon oboch náprav s výkonom až 480 kW, vzduchové odpruženie, jazdné systémy NIO Adam Super Computing a NIO Aquila Super Sensing (vrátane LiDAR), 20″ disky kolies (ET7 a EL7), panoramatickú sklenenú strechu, vyhrievané + odvetrávané + masážne sedadlá (ET7 a EL7), ambientné osvetlenie či zvukový systém 7.1.4 s 23 reproduktormi a výkonom 1 000 W (s Dolby Atmos).
- Zdroj: Nio
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
- Zdroj: Nio
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Zdroj: NIO
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky vyzývateľ Tesly s dojazdom až 1000 km (CLTC), Nio ET5, pôjde aj na európsky trh
NIO predstavilo rýchle elektrické SUV ES7 s dojazdom cez 850 km (CLTC)
NIO má chystať 3. značku, ktorá prinesie ešte lacnejšie elektromobily
9 komentárov
NIO to pri uvedených cenách bude mať v Európe ťažké. Ceny sú na úrovni prémiových nemeckých elektromobilov, bude ťažké presvedčiť kupujúcich aby si vybrali NIO. A kupovať elektromobil bez akumulátora tu už v minulosti ponúkal Renault a veľmi sa to neosvedčilo.
Zabudnime na „lacnú Čínu“ !!! Teraz, keď treba byť nielen ekologický, ale aj šetriť prostriedkami, prichádza, a to nie len NIO, s veľkými a drahými verziami svojich BEV! Chcú nás len podojiť, ako to už teraz robia kupčíci s benzínom, naftou, plynom a elektrikou !!! Do čerta so všetkými takýmito upírymi projektami! Ľudia potrebujú funkčné spoľahlivé a cenovo dostupné autá včítane BEV !!!
Ropná lobby už 50 rokov brzdí ochranu klímy a klasické automobilky brzdili a brzdia rozvoj elektromobility – najprv nechceli robiť BEV vôbec a teraz už cca 10 rokov robia predražené modely vylučujúce masové rozšírenie. Dokonca niektoré pretláčajú aj slepú uličku, vodíkové osobné automobily, ale s týmto nezmyslom tvrdo vo verejnosti narazili. Maslo na hlave majú aj politici, ktorí tancujú, ako im ropáci a automobilky pískajú a voliči, ktorí sa nechajú opiť propagandou. Vedci už strácajú nádej a ako jeden včera v TV povedal, zostávajú už iba malé šance na vyhnutie sa planetárnej katastrofe.
A to všetko preto, lebo sme takí, akí sme! Bližšia košeľa ako kabát !!! Ja ET hovorím, keď na ľudí narazím, po špičkách a veľkým oblúkom sa vytratím !!! ….. 🙂 🙂 🙂
Ľudia od Číny očakávali skôr lacné emobily ako prémiové, ale zostávajú sklamaní. Nádej, že Číňania prinútia európske automobilky robiť dostupné emobily sa rozplynula.
Ja len zopakujem vetu: „A to všetko preto, lebo sme takí, akí sme!“ Aj Číňan špekuluje, ako zarobiť čo najviac!
Aj ten Musk sľuboval BEV za 25 tisíc, ale skutočnosť je 50+.
Bohužiaľ Číňania v Európe predávajú elektromobily za dvojnásobok cien v Číne. Jediná šanca je bojkotovať predražené čínske autá. Len tak ich môžu ľudia donútiť, aby nás neošklbávali a ponúkali autá za férové ceny. Nakoniec to isté platí aj pre európskych výrobcov elektromobilov.
no a kto bude platiť darmožráčov v Bruseli ?
dane a clá 😀