Čínsky vyzývateľ Tesly Model 3, Nio ET5, ponúkne dojazd až 1 000 km (CLTC)

14

Čínska prémiová elektromobilka Nio, ktorá už pôsobí aj v Európe, kde chystá ďalšiu expanziu, predstavila svoj nový model Nio ET5. Už predtým naznačila, že týmto sedanom strednej triedy chce konkurovať niekoľkoročnému globálnemu elektrickému bestselleru Tesla Model 3. Ponúkne pritom aj verziu s podstatne vyšším dojazdom.

Aktuálne 15. trhovo najhodnotnejšia automobilka na svete, čínsky stratup Nio, ktorý sa špecializuje na elektromobily, má už od svojich počiatkov globálne ambície. A tie začína pomaly napĺňať aj v Európe, pričom budúci rok chce na starom kontinente expandovať.

A k tomu mu môže pomôcť aj aktuálne predstavený elektrický sedan či presnejšie fastback Nio ET5. Novinka značky Nio je o niečo väčšia ako Tesla Model 3. Jej rozmery sú totiž podľa CnEVpost 4 790 x 1 960 x 1 499 x 2 888 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) oproti 4 694 x 1 849 x 1 443 x 2 875 mm Modelu 3. Nio s koeficientom odporu vzduchu 0,24 (Model 3: 0,23) je tak z hľadiska proporcií najmä širšie.

3 „batériové“ verzie

Nio ET5 bude v ponuke s batériami s kapacitou 75, 100 a 150 kWh. Tie majú zabezpečiť dojazd 550, 700, resp. 1 000 km podľa nového čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý je zrejme o dosť „optimistickejší“ ako v Európe používaný cyklus WLTP.

Pre porovnanie, základná Tesla Model 3 s pohonom zadnej nápravy a 55-kWh batériou ponúka dojazd 556 (CLTC) a najvýkonnejšia verzia Performance s pohonom oboch náprav, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,3 s a zrejme 82-kWh batériou zabezpečí dojazd 675 km (CLTC). Škoda, že aktuálne nie je v Číne k dispozícii verzia Long Range, ktorá ponúka najväčší dojazd. Každopádne Tesla Model 3 je podstatne efektívnejším vozidlom, Nio ET5 na druhej strane ponúkne v prípade top verzie podstatne vyšší dojazd. Aj keď pravdepodobne neskôr, keďže verzia so 150-kWh batériou príde zrejme neskôr. A otázkou je aj to, za akú cenu.

Čo sa týka pohonu a výkonu, automobilka Nio toho zatiaľ moc neprezradila. Spomína len zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s, čo sa bude zrejme vzťahovať na najvýkonnejšiu verziu.

Dozvedeli sme sa však, že novinka bola skonštruovaná tak, aby splnila 5-hviezdičkové štandardy C-NCAP a Euro NCAP. A to aj vďaka hybridnej karosérii z ocele a hliníka s torznou tuhosťou až 34 000 Nm/st. Nio ET5 sa tiež chváli výbavou pre autonómnu jazdu, bezrámovými dverami, zapustenými kľučkami dverí, digitálnym a smart kľúčom či digitálnym kokpitom s virtuálnou a rozšírenou realitou.

Cena a európska expanzia

Čo sa týka ceny, čínska elektromobilka vo svoje tlačovej správe uvádza len to, že Nio ET5, ktoré sa má začať dodávať v septembri 2022, začne v prepočte cca na 45 400 €. Portál CnEVpost však spomína aj cenu verzie so 100-kWh batériou, a to v prepočte od 53 400 €. Pre porovnanie, základná Tesla Model 3 stojí v Číne okolo 36 900 € a top verzia Performance 46 200 €. Všetky uvedené ceny sú vrátane DPH a bez zahrnutia tamojších dotácií.

Nio je tak minimálne „nahrubo“ podstatne drahšie ako Tesla, jeho obstarávaciu cenu ale bude možné znížiť vďaka prenájmu batérie. Bez batérie totiž ceny začínajú na 35 700 €, pričom prenájom 75-kWh batérie vyjde na 136 €/mes., resp. 205 €/mes. v prípade 100-kWh verzie.

Spoločnosť Nio, ktorá už pôsobí na nórskom trhu, tiež oznámila, že budúci rok sa chystá expandovať aj do Nemecka, Holandska, Švédska a Dánska. A do roku 2025 chce pôsobiť vo vyše 25 krajinách a regiónoch po celom svete.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy mieri aj čínske NIO. Okrem elektromobilov ponúkne tiež stanice na výmenu batérií
„Revolučná“ solid-state batéria a stanice na rýchlu výmenu batérií 2.0 – ďalšie novinky od NIO
Nio chce ukrojiť z koláča VW a Toyoty a ponúkať lepšie a lacnejšie autá ako Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

    • Je to mozne. Je to velmi vychyteny tovar, ktory vyvija nespocet firiem a ustavov. Za 10 rokov klesla cena baterii zo 100% na 15%. Dnes uz aj bez litia, alebo draheho kobaltu…Cenovu paritu medzi spalovakmi a elektroautami uz ocakavame v dohladnej dobe

  1. „Nio je tak minimálne „nahrubo“ podstatne drahšie ako Tesla, jeho obstarávaciu cenu ale bude možné znížiť vďaka prenájmu batérie. Bez batérie totiž ceny začínajú na 35 700 €, pričom prenájom 75-kWh batérie vyjde na 136 €/mes.“

    Vďaka prenájmu batérie nie je možné obstarávaciu cenu znížiť, ale iba rozdeliť: na cenu za auto bez batérie a na cenu prenájmu batérie. Pri verzii so 75 kWh batériou je rozdiel ceny s batériou a bez 9700, za šesť rokov platenia prenájmu batérie 136 €/mesiac sa tento rozdiel vyrovná a potom už každým rokom sa obstarávacia cena s batériou 45400 prepláca o 1632 €.

  2. V roku 2022 máme nový nevídaný fenomén. Špičková Tesla si to bude rozdávať so špičkovým Nio na európskom trhu. Zaostalé európske automobilky sa na domácej pôde budú iba prizerať , ako sa má hrať…

    Neviem či si všímate, ako v roku 2022 narastá počet importovaných elektrických áut od európskych značiek, ktoré si ich nechávajú vyrábať a dovážať z Číny. Začína to byť veľmi nebežný jav. Pripravme sa na sériu krachov v EU.

    • Neveríte v kreativitu, flexibilitu a pud sebazáchovy Európanov? Ja áno, keď je zle, ľudia sú tu schopní spolupracovať a podávať nadľudské výkony.

    • „Neviem či si všímate, ako v roku 2022 narastá počet importovaných elektrických áut od európskych značiek, ktoré si ich nechávajú vyrábať a dovážať z Číny. Začína to byť veľmi nebežný jav. Pripravme sa na sériu krachov v EU.“

      Tieto investície VW krach nesignalizujú (podobné investície avizovali ďalšie európske automobilky):
      … investície… smerujúce predovšetkým do elektromobility a digitalizácie, budú mať … po prvýkrát väčšinový podiel (56 % – 89 mld. €). A tie by mali byť vynaložené do roku 2026.
      Volkswagen Group zverejnil aj plán „elektrifikácie“ svojich európskych závodov… V Hannoveri sa bude vyrábať prvý elektromobil, ktorý vzíde z projektu Audi Artemis, karoséria pre zrejme elektrický model značky Bentley a ďalšia novinka Volkswagen ID. California…
      Vo Wolfsburgu bude hrať prím projekt Volkswagen Trinity…V Lipsku sa budú vyrábať 2 nové elektrické modely Porsche na báze prémiovej elektrickej platformy PPE.
      V Neckarsulme budú vznikať modely z rodiny Audi „E6“. Od roku 2026 sa bude v Bruseli vyrábať veľké elektrické SUV Audi Q8 e-tron. A v dvoch španielskych závodoch sa zvažuje výroba kompaktných elektromobilov a elektrických SUV viacerých koncernových značiek.
      https://www.teslamagazin.sk/vw-group-elektromobily-plany/

  3. Nuz cinania si silno veria, ked chcu takto „konkurovat“. Mozno v cine to prejde, ale pochybujem, ze si budu europania kupovat cinsku kopiu tesly o 30% drahsie nez samotnu teslu.
    Myslim, ze o rok sa spamataju..alebo uz pocitaju s hyperinflaciou 😉

  4. Po nástupe lowendovych čínskych značiek v Európe budú mať koncerny VW a Stellantis vážny problém.
    A pravdepodobne budú musieť zavrieť svoje lowendove divízie typu Škoda, Seat, Fiat, Citroen …

Pridajte komentár