Čínsky konkurent Tesly Model 3 ponúkne dojazd 1 055 km (CLTC) vďaka novej batérii

7

Elektrický sedan strednej triedy Nio ET5, ktorý sa predáva aj v Európe, dostane novú 150-kWh semi-solid state batériu. A vďaka dokumentom MIIT sme spoznali prvé špecifikácie novej verzie, vrátane špičkového dojazdu.

Nio ET5 sa vo všeobecnosti považuje za „čínsku Teslu Model 3„. Nová verzia tohto modelu ale Model 3 výrazne prekonáva po stránke dojazdu.

CarNewsChina informuje, že dokumenty čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) odhalili prvé špecifikácie modelu Nio ET5 vybaveného úplne novou semi-solid state batériou s kapacitou 150 kWh. Takáto kapacita je pritom v prípade vozidla tohto segmentu absolútne nezvyčajná.

Pôsobivý dojazd

A nezvyčajný je aj dojazd vozidla. Ten totiž dosahuje hodnotu 1 055 km podľa čínskeho cyklu CLTC. Aj keď je tento oficiálny laboratórny testovací cyklus „benevolentnejší“ ako napr. WLTP, pričom je zrejme blízky staršiemu cyklu NEDC, aj tak môžeme očakávať vysoko nadštandardný reálny dojazd.

nio et5

Zdroj: Nio

Dôkazom môže byť test reálneho dojazdu o triedu väčšieho modelu Nio ET7 vybaveného rovnakou batériou s oficiálnym dojazdom 1 050 km (CLTC). Ten pritom dosiahol dojazd 1 044 km a palubný systém ešte ukazoval zostatkovú kapacitu 3 %. Test prebiehal pri okolitej teplote -2 až +12 °C a priemerná rýchlosť vozidla počas testu bola 83,9 km/h.

Pre ďalšie získanie predstavy uvádzame, že Tesla Model 3 Long Range (batéria s kapacitou okolo 80 kWh) vybavená väčšími príplatkovými 19″ kolesami má podľa cyklu WLTP dojazd 629 km a podľa cyklu CLTC 682 km. Takže v tomto konkrétnom prípade je rozdiel 7,8 %. A keby sme to čisto matematicky aplikovali na dojazd modelu Nio ET5 s CLTC dojazdom 1 055 km, teoreticky by to znamenalo dojazd 973 km WLTP.

nio et5

Zdroj: Nio

Vysoká energetická hustota

Dokumenty MIIT tiež odhaľujú, že elektromobil Nio ET5 vybavený novou batériou má pohotovostnú hmotnosť 2 214 kg. 150-kWh batéria by pritom mala byť len o 20 kg ťažšia ako „konvenčná“ 100-kWh batéria, ktorú používa model ET5. Je tak jasné, že nová semi-solid state batéria má zaujímavú energetickú hustotu.

Podľa skorších informácií má byť gravimetrická energetická hustota tejto batérie, ktorú vyrába čínska spoločnosť WeLion, 360 Wh/kg na úrovni batériových článkov a 260 Wh/kg na úrovni celého packu. A zaujímavá je určite aj objemová energetická hustota, keďže batériový pack má mať rovnaké rozmery ako 75 a 100-kWh batérie, ktoré aktuálne používa Nio ET5.

nio et5

Zdroj fotografie: Nio

Ale aj vysoká cena

Asi neprekvapí, že nová semi-solid state nebude lacná. Presnú cenu síce nepoznáme, manažér spoločnosti Nio však minulý rok uviedol, že stojí približne toľko, čo samotný model ET5. Ten sa pritom v Číne predáva za cca 35 000 € bez batérie a za cca 45 000 € so základnou batériou. Spočiatku tak bude 150-kWh batéria dostupná len na prenájom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO predstavilo superluxusnú vlajkovú loď ET9 s ultrarýchlym nabíjaním
NIO uviedlo na trh elektrický „kombík“ navrhnutý pre Európu. Poznáme už aj ceny
Batérie od 24M prepájajú súčasnú a budúcu technológiu. Sú už na trhu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Ja som dospel k názoru, že pre autá s „pohodlným“ dojazdom až 1.000 km, budú potrebné batérie 150 až 250 kWh pri hustote energie 500 a viac Wh/kg, a „rozumnej“ cene …. Zatiaľ len sen, ale dúfam, že do 10 rokov aj realita!

      • Dnes sú baterky veľmi ťažké, a preto „zbytočná“ záťaž! A to bola ešte väčšia záťaž, keď elektoautá bojovali o prežitie s prichádzajúcimi benzínovými pohonmi. Ja som napísal, koľko kapacity treba na pohodlný dojazd až 1.000 km, ale aj to, že to bude možné, až keď bude energetická hustota 500 a viac Wh/kg. To už budú také baterky prijateľná záťaž. Verím, že to vedci a technici do 10 rokov dokážu!

        P.S. Ak ti postačuje 50 kWh, tak si šťastný majiteľ BEV už dnes! Určite sa budú robiť aj menšie batérie, nemaj strach! 🙂

  2. Tieto správy, ako ktoré nejaké čínske auto prekonáva Teslu v dojazde tak, že si nainštaluje obrovskú batériu, bez porovnania efektívnosti a ceny majú len malú výpovednú hodnotu, pán Bakša. Nedalo by sa objektívnejšie, nech tú Teslu neničíme popri Číňanoch aj my? Skúsme teda tú efektívnosť, keď cena toho čínskeho zázraku nie je známa: Tesla M3 LR dojazd 682:80=8,52 km/kWh. Zázrak 1055:150=7,03 km/kWh. Čiže Tesla má o 21,2 % dlhší dojazd na 1 kWh batérie. Wow! Vivat Tesla!

Pridajte komentár