Elektro-sedan Nio „ET“ má ponúknuť dojazd 900 km (NEDC). Unikli jeho patentové obrázky

6

Uznávaná a úspešná čínska „elektromobilka“ Nio, ktorá sa chystá aj do Európy, už o pár dní predstaví elektrický sedan vychádzajúci z konceptu Nio ET. Avizuje pritom, že bude disponovať naozaj veľkou batériou s kapacitou 150 kWh. A aktuálne sa objavili patentové obrázky, ktoré ukazujú, že sériový model je veľmi podobný spomínanému konceptu.

Šéf čínskeho e-mobility startupu Nio, ktorý je aktuálne 5. trhovo najhodnotnejším výrobcom áut na svete, pričom  v tomto smere prekonáva aj Daimler, GM či BMW, v novembri uviedol, že pracujú na batérii s kapacitou 150 kWh, ktorá prinesie ich elektromobilom dojazd cez 900 km.

V nedávnej tlačovej správe pritom spoločnosť Nio avizovala, že 9. januára predstaví svoj elektrický sedan so 150 kWh batériou. To naznačuje, že by mohol ponúknuť dojazd okolo 900 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne stále používa.

Veľká podobnosť s konceptom

Dojazd 900 km spomínajú aj čínske médiá, napríklad portál CarNewsChina, ktorý aktuálne zverejnil patentové obrázky produkčnej verzie e-sedanu, ktorý má niesť meno Nio .N. Obrázky odhaľujú veľkú podobnosť s koncepčnou verziou predstavenou na autosalóne v Šanghaji 2019.

NIO.N patent images – unveiling on 09-01

Patent images of the NIO .N, the production version of the NIO ET concept car….

Uverejnil používateľ CarNewsChina.com Utorok 5. januára 2021

Koncept navrhnutý v Mníchove disponoval výkonom 220 kW a mal ponúknuť dojazd 510 km (NEDC) vďaka NCM batériám. Avizovaná batéria s kapacitou 150 kWh naznačuje, že koncepčné parametre by sa mohli týkať „nižšej“ verzie, pričom top verzia okrem kapacitne väčšej batérie môže dostať aj výkonnejšiu pohonnú jednotku.

Spoločnosť Nio tiež uvádza, že produkčné vozidlo ponúkne najnovšie technológie autonómneho riadenia. CarNewsChina v tomto smere spomína druhú najvyššiu úroveň, t.j. 4. Na „Nio Day“, v rámci ktorého prebehne predstavenie elektrického sedanu „Nio .N“/Nio ET, bude čínsky startup prezentovať aj 2. generáciu stanice na rýchlu výmenu batérií.

Nový segment „extra long range“ sedanov

Bude zaujímavé sledovať, ako „Nio .N“ obstojí v porovnaní s ďalšími avizovanými veľkými prémiovými elektro-sedanmi, ktoré sľubujú doteraz nevídaný dojazd. A tými sú Tesla Model S Plaid, Lucid Air či Mercedes-Benz EQS.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla „zabila“ koncept vymeniteľných batérií, čínske Nio však hlási úspech
Čínsky e-sedan BYD Han, ktorý sa chystá do Európy, môže prešprintovať aj super-autá
Tesla zdá sa testuje nový Model S Plaid na bežných cestách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Mnohí zástancovia TESLY, ktorí hania európskych výrobcov BEV, možno precitnú z opojenia, keď zistia, ako rýchlo začnú TESLE konkurovať čínske autá! Istý rozdiel v technike pritom môžu účinne vyvážiť značným rozdielom v cene. 220 kW výkonu pritom bohato postačí pre realitu prevádzky v EU, a dojazd 900 km NEDC tiež. Pre „pohodlný život“ už bude majiteľom chýbať len nabíjačka za každým rohom! 🙂

    • V Číne už konkuruju. Napr také nio je to čo Tesla ale o polovicu lacnejšia. A človek si povie že tie cinske auta nebudú moc kvalitné, ale už sme asi všetci videli naživo Teslu, že? Horšie to nemôže byť.

  2. Mne sa mimoriadne páči ten systém výmeny bateriek za pár minút. Žiadne špekulácie – kedy, kde a za aký čas to dobijem pri dlhšej jazde, síce mám možnosť rýchleho nabíjania ale aktuálna nabíjačka dáva nízky výkon alebo naopak – stojím pri ultrarýchlej, ale moje auto zvláda iba zlomok rýchlosti, prípadne je super kombinácia, ale stojany sú obsadené atď.
    A nič nebráni pokojne si dobíjať autíčko v noci v garáži pre bežné denné jazdenie…
    A firma si tie vymenené batérie tiež môže dobíjať v optimálnom dennom (resp. nočnom) režime.

    • Pri aktuálnom počte nabíjačiek som to myslel tak troch s nadsádzkou! Pritom počtom potrebných nabíjačiek, ich výkonov a rozmiestnenia včítane technických podmienok rozvodných sietí elektrickej energie, sa zaoberajú ich výrobcovia. V roku 2018 mal o tom prednášku na konferencii počas E-salónu v Prahe zástupca fy Siemens, ktorá nabíjačky vyrába. Pozor aj dojazd 900 km treba raz za čas dobíjať, a nie len na diaľnici, a každý by mal rád tú svoju najbližšiu nabíjačku „za rohom“ !

  3. Mudre hlavy to prepočitali a je to 770km podla metodiky EPA ktora udava najpresnejsie hodnoty spotreby/dojazdu.
    A to pri 150kWh bateriil.
    Model S ma dojazd 640 km pri 100kWh baterii.
    Takze žiadna revolucia pričom Januar/Februar 2021 sa začína vyrabat facelift S/X s novou baterkou.

Pridajte komentár