Ambiciózna čínska elektromobilka NIO, ktorá expanduje aj v rámci Európy, predstavila elektrické SUV Nio ES7. Ide o najrýchlejšie SUV značky, ktoré zároveň ponúkne aj najvyšší dojazd.
Nio ES7 je prvým nositeľom nového dizajnového jazyka značky. Toto elektrické SUV vyššej strednej triedy s rázvorom (2 960 mm) podobným Tesle Model X pritom dosahuje koeficient odporu vzduchu 0,263. Vozidlo vyrástlo na druhej generácii elektrickej platformy značky NIO, ktorá využíva aj SiC moduly.
3 batérie a dojazd až 850+ km (CLTC)
Zákazníci budú mať na výber z troch batérií, a to s kapacitou 75, 100 a 150 kWh. Tie majú zabezpečiť dojazd 485, 620, resp. cez 850 km (NIO na svojom webe uvádza odhadom dokonca 930 km) podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC, ktorý je pomerne blízky zastaralému cyklu NEDC.
Najrýchlejšia verzia modelu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 s a o spomalenie či zastavenie vozidla sa postarajú tiež štandardné 4-piestikové predné brzdy Brembo. Aj vďaka ním má mať toto neľahké vozidlo brzdnú dráhu necelých 34 m pri brzdení z rýchlosti 100 km/h na nulu. V základnej výbave tiež nájdeme vzduchové odpruženie.
Za príplatok je zas dostupné ťažné zariadenie s kapacitou 2 000 kg, čo poteší aj fanúšikov kempovania. Tí budú mať navyše k dispozícii „režim kempovania“ a funkcionalitu V2L. Tzn, že prostredníctvom energie z batérie vozidla budú môcť napájať napríklad elektrické zariadenia.
Automobilka NIO tiež prezradila prvé ceny svojho nového prémiového elektromobilu. Tie sa týkajú čínskeho trhu a začínajú v závislosti od kapacity batérie na 468 000 RMB (66 300 € – 75 kWh), resp. 526 000 RMB (74 500 € – 100 kWh). Cena verzie so 150-kWh batériou zatiaľ nie je známa. Prví zákazníci sa majú svojich bohato vybavených vozidiel plných najnovších asistenčných či konektívnych systémov dočkať v auguste.
Toľko k základným informáciám, ktoré sme sa dozvedeli v rámci globálnej tlačovej správy spoločnosti NIO. To však nie je všetko, čo Číňania o svojej novinke prezradili. Na oficiálnej podstránke k modelu ES7 totiž nájdeme aj údaje o rozmeroch – 4 912 x 1 987 x 1 720 mm (dĺžka x šírka x výška), výkone – 480 kW (AWD) či krútiacom momente – 850 Nm.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky vyzývateľ Tesly s dojazdom až 1000 km (CLTC), Nio ET5, pôjde aj na európsky trh
Elektromobilka NIO začína používať „kríženca“ LFP a NMC batérií. Čo prináša?
Čínska „elektromobilka“ Nio chce ukrojiť z koláča VW a Toyoty a ponúkať lepšie a lacnejšie autá ako Tesla
2 komentáre
Výrobcovia veľkých BEV smerujú k ponuke dojazdu až 1.000 km. Príplatky za vyššie kapacity batérií sú však zatiaľ príliš vysoké.
Ide o to, na aký účel auto potrebujeme využívať. Ak je to denné vozenie do práce, na nákupy, pre deti do školy atď., tak úplne stačí tá najnižšia kapacita batérie.
Ak ale potrebujeme jazdiť kempovať na Balkán a inde s prívesným vozíkom, tak je tá najvyššia kapacita batérie holt nevyhnutná…!