Čínsky e-mobility startup, ktorý sa chystá aj do Európy, hlási úspech v rámci medzinárodnej súťaže Automotive Brand Contest, ktorá sa koná v Nemecku. Jeho elektrické SUV NIO ES6 totiž zvíťazilo v kategórii najlepší exteriérový dizajn medzi prémiovými značkami.
Zdá sa, že slová niektorých odborníkov z pred niekoľkých rokov, o prieniku čínskych automobiliek na globálny trh, sa začínajú pomaličky napĺňať. A to zrejme aj vďaka rozvoju elektromobility. Čínske automobily pritom už dávno nie sú len lacnými napodobeninami modelov tradičných značiek či vozidlami, ktoré uviazli v čase.
A dôkazom je aj elektrické SUV strednej triedy NIO ES6, za ktorým stojí ambiciózny e-mobility startup. Okrem moderného elektrického pohonu sa totiž môže pochváliť aj dizajnom, ktorý získal medzinárodné ocenenie. A keď tak sledujeme ďalšie čínske vozidlá, na niečo podobné by sme si zrejme mali začať zvykať.
Okrem dizajnu zaujme tento stredne veľký elektromobil NIO ES6 s rozmermi 4 850 x 1 965 x 1 758 x 2 900 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) aj technickými parametrami. Veď je dostupný vo verziách so 70 a 84 kWh batériou. Vzhľadom na kapacitu batérií je však dojazd 430, resp. 510 km podľa cyklu NEDC sklamaním. K dispozícii by mala byť aj verzia so 100 kWh batériou a dojazdom 610 km (NEDC).
Ide o vozidlo „vyladené“ na výkon, ktorý sa pohybuje v rozmedzí 320 kW a 400 kW, pričom sú poháňané obe nápravy. Vďaka tomu možno očakávať zrýchlenie z 0 na 100 km/h v rozsahu 4,7 až 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 200 km/h.
„Prémiová“ cena
Cena jednotlivých verzií sa pohybuje v prepočte od 46 800 do 65 000 €, čo je znakom toho, že ide o prémiové vozidlo a že si automobilka verí. Zdá sa pritom, že na domácom čínskom trhu sa jej vo všeobecnosti darí dobre. Tam však nechce zostať zavretá, jej ambície sú totiž globálne.
Čo sa týka príchodu značky NIO do Európy, presnejšie obdobie zatiaľ nepoznáme. Šéf čínskej automobilky, William Li, v tejto súvislosti minulý rok pre Autonews povedal, že musia byť v oblasti načasovania expanzie mimo Číny veľmi opatrní, pretože nie je problém vstúpiť na nové trhy, ale v rámci nich „prežiť a zvíťaziť“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu
NIO buduje stanice na výmenu batérií. Ponúka aj mobilné nabíjanie
Čínske e-SUV Aiways U5 dostalo európske špecifikácie. Na trh príde v lete