Čínskej prémiovej „elektromobilke“ NIO, ktorá sa chystá tiež do Európy, sa darí aj v tomto nielen pre automobilový priemysel neľahkom období. A úspech si chce zjavne zabezpečiť aj do budúcnosti, a to zavedením novej, kapacitne vysoko nadštandardnej batérie, ktorá má priniesť jej elektromobilom dojazd cez 900 km (NEDC).
Šéf automobilky NIO, William Li, v auguste uviedol, že chcú vstúpiť na medzinárodné trhy od druhej polovice budúceho roka. Najskôr sa tak má stať v rámci „vybraných európskych krajín“. Takže „Európanov“, veríme že neskôr aj Slovákov, zrejme potešia aktuálne ohlásené aktivity týkajúce sa novej batérie, ktorá má zabezpečiť elektromobilom NIO vysoko nadštandardný dojazd.
Až 150 kWh kapacita
William Li v tejto súvislosti uviedol, že v súčasnosti pracujú na batérii s kapacitou 150 kWh, ktorá prinesie ich elektromobilom dojazd cez 900 km, informoval portál CnTechPost. Treba pritom zdôrazniť, že v Číne stále uvádzajú dojazd podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. Takže skutočný či WLTP dojazd by mal byť znateľne nižší. Stále by však mal byť vysoko nadštandardný, zrejme vysoko nad 700 km WLTP.
NIO má aktuálne vo svojej ponuke 3 plne elektrické modely, a to ES8, ES6 a EC6 (ide v podstate o „SUC“ verziu modelu ES6). Tie sú dostupné s batériami s kapacitou 70 a 84 kWh, pričom koncom tohto mesiaca bude ponuka rozšírená o 100 kWh batériu. Kapacitne najväčšia batéria pritom top modelu ES8 zabezpečí dojazd 580 km (NEDC) a menšiemu modelu ES6 (stredná trieda) 610 km (NEDC).
Automobilka NIO je známa aj tým, že v rámci domáceho trhu buduje sieť staníc na rýchlu výmenu vybitých batérií. A tá má zdá sa veľký úspech. Veď v priebehu cca 2,5 roka už vykonala viac ako milión výmen. Tieto stanice sa v prípade elektromobilov s dojazdom cez 900 km (NEDC) stanú menej relevantnými, avšak na cestách budú zrejme ešte dlho prevládať vozidlá s podstatne nižším dojazdom. Takže rozširovanie siete výmenných staníc bude pokračovať aj naďalej.
Viac info v januári?
Podľa CnTechPost by sme sa ohľadom novej batérie mohli dozvedieť viac v januári na „NIO Day“. V rámci tohto podujatia sa očakáva aj predstavenie prvého elektrického sedanu značky. A dúfame, že sa tiež dozvieme novinky súvisiace s expanziou čínskej automobilky do Európy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske e-mobility startupy sa neboja Tesly. „Je ako Apple, vzdeláva trh“
Tesla „zabila“ koncept vymeniteľných batérií, čínske Nio však hlási úspech
Čínsky e-crossover L&C s dojazdom 700 km (NEDC) príde zrejme aj do Európy
8 komentárov
Pri čítaní článku Elektromobily NIO ponúknu dojazd cez 900 km (NEDC) vďaka novej batérii, som si v hlave počítal, aká by mala byť kapacita batérie, aby sa človek nestresoval obmedzeniami s dojazdom, použitím kúrenia, klimatizácie ap. Tipujem tak 200 až 250 kWh pri rýchlonabíjaní 20/80% do 20 min. Bude to tu do 5 rokov, alebo aj skôr?! …..
Všetko bude len či aj my tu budeme
Moje X ko raven nabíjam priemerne každých 250 km a to jazdim normalne.mesto ,dialnica cca 120kmh
Ak jazdím len do práce a späť, tankujem Kodiaq diesel raz za 40 až 50 kalendárnych dní. Ak jazdím úsporne, otočím Prahu zo severu Slovenska bez tankovania. Takto by som si predstavoval „tankovací komfort“ aj pri BEV, ak si ho raz kúpim, a verím, že miliardy vrazené do výskumu, vývoja a výroby batérií to čoskoro umožnia!
Taka bateria je pre 90% vodičov nevyuzitelna. Je to obrovske plitvanie zdrojmi. Jaznim 3 roky s nissanom s 200 km dojazdom a uplna pohoda vôbec sa neobmedzujem( kurenie a klima ma zanedbatelnu spotrebu)niekedy by sa este hodilo 10 Kwh navyse ale da sa to pomerne rychlo dobyt na rychlonabyjačke.Ročny najazd mam cca 25 000km takze taky standardny vodič.
Z toho ako pises odhdujem ze s BEV by ti stacilo raz za 15dni doma pichnut do zasuvky na noc, alebo nabit niekde pocas nakupu (ak si bytovkar) bez toho aby si musel jazdit usporne. Pri obcasnej ceste do PA nabijes v cieli pripadne cestou niekde.
Rozmyslat ze s BEV chcem fungovat rovnako ako s ICE je nezmysel. Na beznu dennu mestsku a nielen tu prevadzku s BEV nepotrebujes vobec chodit kamsi na nabijacku/pumpu ale nabijes v restike, OC, supermarkete, posilke, kine, hoteli, penzione, doma proste kdekolvek kde ti auto aj tak stoji pocas parkovania. Usetris chodenie na pumpu,
A trochou nadsazky sa da povedat ze nemusis chodit na pumpu a usetris tych 6-8 navstev do roka s dieslom. A ked zaratas aj cas na servis dieslu uspora casu bude este vacsia. 🙂
Mám M3P a zastavím na kávu a toaletu a medzi tým sa nabije na 250 km.
Aj tak nevydržím bez zastavenia 700km
konecne sa to uz priblizuje k normalnym spalovacim motorom 🙂