NIO predstavilo 2 konkurentov pre Teslu s dojazdom 900+ km (CLTC), 500-kW nabíjačku a výmennú stanicu novej generácie

8

„Elektromobilka“ NIO, ktorá je považovaná za „čínsku Teslu“ a ktorá už pôsobí aj v Európe, predstavila v rámci svojho „vianočného“ NIO Day 2022 nové produkty. A to 2 elektromobily, ktoré ponúknu dojazd cez 900 km (CLTC) – SUV-kupé strednej Nio EC7 + veľké SUV Nio ES8 novej generácie (vlajková loď značky), ako aj extrémne výkonnú nabíjaciu stanicu a 3. generáciu stanice na expresnú výmenu batérií.

Spoločnosť NIO sa netají tým, že chce konkurovať spoločnosti Tesla a prostredníctvom nových chystaných značiek aj najväčším výrobcom áut – Toyote a VW Group. Aktuálne predstavené novinky Nio EC7 a Nio ES8, ktoré vyrástli na e-platforme NIO 2. generácie, sa pritom zaradia do segmentov, kde nájdeme Teslu Model Y, resp. Model X.

Nio EC7

Nio EC7 je elektrický crossover (či „SUV-kupé“) strednej triedy, ktorý bude dostupný aj v extra výkonnej verzii s výkonom 480 kW a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Čínska elektromobilka sa tiež pochválila koeficientom odporu vzduchu 0,23, vďaka čomu má byť model EC7 vozidlom typu SUV s najlepšou aerodynamikou na svete. A to aj vďaka zadnému aktívnemu spojleru.

Nio ES8

Vlajková loď Nio ES8 novej generácie ponúkne aj 6-miestnu konfiguráciu a rovnaký výkon, ako sme spomínali v prípade modelu EC7, t.j. 480 kW. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 s. Vozidlo je tiež vybavené dvojkomorovým vzduchovým odpružením a inteligentným regulátorom podvozku (ICC).

Spoločnosť NIO bola vo svojej tlačovej správe dosť skúpa na technické detaily, web CarNewsChina však zistil, aký dojazd máme očakávať od predstavených elektrických noviniek. Model Nio EC7 ponúkne 490 km (75-kWh batéria), 635 km (100-kWh batéria), resp. 940 km (150-kWh batéria avizovaná na neskôr). Model Nio ES8 má zas na jedno nabitie zabezpečiť 465 km (75-kWh batéria), 605 km (100-kWh batéria), resp. 900 km (150-kWh batéria avizovaná na neskôr). Uvádzané dojazdy vychádzajú z čínskeho cyklu CLTC, ktorý je zdá sa blízky zastaralému „optimistickému“ cyklu NEDC.

Spoznali sme tiež ceny nových elektromobilov značky NIO. Nio EC7 bude na domácom čínskom trhu začínať na 488 000 RMB (75-kWh batéria) – cca 65 500 €, resp. 546 000 RMB (100-kWh batéria ) – cca 73 200 €. V prípade vlajkovej lode Nio ES8 je to od 528 000 RMB (cca 71 000 €), resp. 586 000 RMB (cca 79 000 €). Dodávky zákazníkom majú byť spustené v máji (EC7), resp. júni (ES8) 2023.

Ultra-výkonná nabíjačka a výmenná stanica 3. gen

Na NIO Day 2022 boli okrem nových elektromobilov odhalené aj ďalšie e-mobility produkty. Nová nabíjacia stanica s maximálnym prúdom 650 A a maximálnym výkonom 500 kW má zabezpečiť nabitie elektromobilov Nio so 100-kWh batériou za 20 min (z 10 na 80 %).

Čínska elektromobilka tiež predstavila novú stanicu na expresnú výmenu batérií v rámci svojich elektromobilov. Táto už 3. generácia má zvládnuť až 408 výmen za deň, čo je o 30 % viac ako v prípade 2. generácie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilka NIO zverejnila európske ceny modelov ET5, ET7 a EL7
NIO má chystať 3. značku, ktorá prinesie ešte lacnejšie elektromobily
Xpeng uviedol na trh „najrýchlejšie sa nabíjajúce SUV na svete“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Nezdá sa mi, že by NIO malo lepšie autá a cenovo by pri tých čínskych NIO-cenách nemala mať Tesla problémy, pre Európu budú ceny ešte vyššie.
    NIO je dlhodobo v strate, cena akcií v pivnici, oni majú problém vôbec prežíť, nie to niekomu s tými ich cenami a množstvami vyrobených kusov konkurovať

      • Sú nejaké porovnávacie testy, ktoré ukazujú, že Tesla Y sa na NIO EC7 „nechytá“?
        Dať do auta obrovskú batériu ešte neznamená, že ide o lepšie auto.

        • Dovolím si miernu korekciu diskusie. EU novinové stránky o EV nedisponujú kvalitnými informáciami. Jednoducho sú zúfalo zaostalé, namyslené o jedinečnosti Európanov a stále bez sebareflexie (nie je mierené na teslamagazin.sk). Tam kde sa to melie je čínsky trh a informácie treba hľadať pri zdroji, t.j. na čínskych stránkach.
          Nio má problém s udržateľnosťou celého modelu a zjednodušene nemá vertikálnu integráciu výrobného reťazca. Má dobrý produkt, ale celý ekosystém ma zásadné problémy, ktoré napríklad vyústili v predaj výrobnej továrni. Stratégia tvorby ceny je jedinečná, na rozdiel od iných čínskych výrobcov je EU cena prakticky zhodná s čínskou cenou (bez zarátania dopravy a lokálnych daní a ciel). Dôvoď je ich pozicionovanie, ako prémiového poskytovateľa zážitku mobility a teda aplikovania iného pohľadu na cenotvorbu.
          Zároveň platí, že keď niekto (napr. NIO) má viacej tlačítok a displejov, nie je to vyspelejší a kvalitnejší produkt (vs Tesla). Dnes už padla dogma o nekvalitnej Tesle spôsobená továrňou a pracovnou silou Fremont. Tesla Šanghaj je svetová špička, ktorá už fakticky dobila svet minimálne v štandardnej úrovni kvality, ale zato v excelentnej lídrovskej efektivite. A toto je moment, ktorý je kľúčový. Špičkový produkt, ktorý má lepšiu ako priemernú kvalitu v segmente (kontinuálne sa zlepšujúcu) a hlavne najvyššiu efektivitu výroby v celom automotiv. Toto je vražedná kombinácia pre konkurenciu. Mimochodom preto má dostatočný vankúš na zníženie ceny pre získanie koruny absolútne najpredávanejšieho auta na celom svete (vrátane ICE) možno už v roku 2023, s vysokou pravdepodobnosťou však v roku 2024. Čoskoro budeme vítať nového, absolútneho kráľa predajov na svete Tesla Y.

          • Tesla inovuje priebežne a stále má náskok 5 – 10 rokov pred konkurenciou, navyše má sieť nabíjačiek po celom svete s funkciou príď a nabíjaj bez otravných kartičiek.

Pridajte komentár