„Konkurent“ Tesly Semi predstavil e-ťahač pre Európu so 720 kWh batériou

8

Ambiciózna americká spoločnosť Nikola Motor, ktorá tvrdí, že dokáže bez problémov vyrobiť elektrický ťahač ako Tesla Semi, predstavila model Nikola Tre určený pre Európu. Ten je pritom výsledkom jej spolupráce s talianskou automobilkou Iveco.

Spoločnosť Nikola Motor, ktorá sa špecializuje na elektrické ťahače je známa najmä svojím modelom Nikola One. Ten kombinuje vodíkový pohon s pomerne veľkými batériami, pričom sľubuje dojazd až 1 600 km. Začiatkom roka však spoločnosť oznámila, že pracuje aj na dvoch čisto batériových modeloch.

A aktuálne predstavila „maketu“ jedného z nich, Nikola Tre, ktorý bude určený pre Európu. Ten vzišiel zo spolupráce s automobilkou Iveco. Základom tohto elektrického ťahača je model Iveco S-Way, v jeho útrobách však nájdeme plne elektrický pohon a ďalšie technológie od Nikola Motor.

Ťahač Nikola Tre, ktorý má doraziť k zákazníkom v roku 2021, má byť prvým krokom na ceste k vodíkovému modelu. Toho sa majú dočkať zákazníci o 2 roky neskôr.

Špecifikácie

Ako sme už uviedli, elektrický ťahač Nikola Tre vychádza z modelu Iveco S-Way, ktorý bol uvedený na trh minulý rok. Podľa výrobcu bol veľmi dobre prijatý zákazníkmi, ako aj odborníkmi z tejto oblasti.

Disponuje pohonom 4×2, výkonom 480 kW a krútiacim momentom 1 800 Nm. K dispozícii však bude aj variant s 3 nápravami. Zaujímavejšia je ale určite obrovská 720 kWh batéria, ktorá má zabezpečiť dojazd 400 km. Batériový systém však bude modulárny, takže zákazník si bude môcť vybrať aj verzie s nižšou kapacitou, podľa vlastných potrieb.

Užitočná hmotnosť ťahača Nikola Tre sa v závislosti od výkonu batérie bude pohybovať v rozmedzí 18 až 26 ton. Nejde teda o priameho konkurenta modelu Tesla Semi (ťahač kat. 8), ktorý zvládne až 36 t a ponúkne pritom dojazd 480, resp. 800+ km (EPA). Nikola Tre tak pokryje „nižší segment“, a to je dobre. Ďalšie modely spoločnosti sa zaradia „vyššie“.

Zdroj: Nikola Motor

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nikola Motor predstaví batérie, ktoré majú zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Ako to vyzerá s 2-miliardovou žalobou voči Tesle za dizajn ťahača Semi?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Pri týchto obrovských silákoch ide fakt o prachy.
    Stačí porovnať:
    Osobák najazdí priemerne cca 50 km denne (samozrejme nie autoškoly a TAXI). Spaľovák má spotrebu dajme tomu 5 litrov, EV ušetrí cca 75 % nákladov. EV sa z dlhodobého hľadiska skutočne oplatí.
    Kamión najazdí cca 400 km denne, možno viac (musí dodržiavať povinné pauzy atď.). Spotrebu má dajme tomu 25 l nafty. Ak aj toto „vozidielko“ ušetrí 75 % prevádzkových nákladov – pánbohzaplať.
    Žiaľ nepoznáme nadobúdaciu cenu Tesla Semi a Nikola Tre ani ich spotrebu elektrickej energie, takže výpočet sa nedá dotiahnuť do konca.
    Ale – mám také blahé tušenie, že to môže byť úžasne zaujímavé…

    • JD – pouzi kalkulacku a pocitaj …. nafta na 100km – 25l x 1,23E = 30,75 Eur na 100km ….. 720 kWh batéria, ktorá má zabezpečiť dojazd 400 km … realita bude max 320km …. takze spotreba na 100km je 720kWh/3,20 = 225kwh na 100km …. a teraz 225kwhx0,19Eur/kWh (cennik ZSE) = 42,75 Eur takze nafta na 100km za 30,75 Eur a elektrokamion 42,75 Eur – takze co je lacnejsie???? Vsetko podstatne je v clanku, tak neviem co si nevedel vypocitat.

      • Spotreba určite nie je 720kwh na 320 km, to je nominalna kapacita baterie. Bude to niekde okolo 100-150kwh na 100km. Cena elektriny moze byt rozna, predpokladajme, ze nabijat sa bude v areáloch firiem cez noc ked je elektrina lacnejsia, a aj normalny tarif je okolo 0,12-0,15e.

          • Jura 1a 2 nepletiem si nic… citajte to co je napisane v clanku: 720 kWh batéria, ktorá má zabezpečiť dojazd 400 km z toho sa da krasne vypocitat spotreba. Ale realita bude max 320km. Preco pri osobnych EV tento prepocet pasuje a pri kamione nie? Ako chces aby sa kamion nabijal v areáloch firiem cez noc ked musi odniest tovar na vzdialenost 1 500km? O kamionovej preprave viete naozaj malo…

      • Zaujímavý výpočet :))))
        Môžeš povedať, prečo ti spotreba spalovacieho kamiona vyšla pri nafte 5krát vyššia ako pri osobáku, ale keď si to prepočítal na elektrinu, tak to bolo 10krát viac ?!? Potom sa nečudujem, že ti vyšla taká hovadina, aká ti vyšla.
        Do budúcnosťi, ak sa nechceš zhovadiť, tak si o problematike, o ktorej chceš niečo napísať, predtým aspoň niečo naštuduj. Napríklad aj to, že kamión sa pod 35L/100km nedostane, alebo napríklad, že Tesla SEMI má spotrebu pod 125kWh/100km , čo znamená, že ak by 1kWh stála aj 25 centov, tak je výsledok 31€/100km. A keďže je každému jasné, že nie všetka energia sa bude dopĺnať na verejných staniciach, tak celková spotreba môže byť kľudne aj polovica.
        …tesla.com/sem…

        Naproti tomu spalovací kamión sa pod tých 35L nedostane nikdy.
        …hnonline.sk/servisne-prilohy/134342-najekonomickejsie-sa-jazdi-s-kamionom-m…

        • Roman neviem kedy si naposledy soferoval kamion, ale dnesne kamiony maju spotrebu v pohode do 25l/100km…. a ostatne udaje su z clanku: 720 kWh batéria, ktorá má zabezpečiť dojazd 400 km … realita bude max 320km …. takze spotreba na 100km je 720kWh/3,20 = 225kwh na 100km

  2. Plánovaná výroba Nikoly Tree o dva roky, Tesla Semi budúci rok, slušný náskok. A o rok neskôr už Tesla môže byť parametrami zase vyššie aj staršie vozy vylepšované priebežne online. Nikola sa naučila od Tesly budovať imidž cez internet, ale Tesla sa má čím chváliť, kdežto ten vodík od Nikoly je veľmi kontroverzný – drahý, komplikovaný, a nebezpečný (výbuch vodíkovej čerpačky v Nórsku).

Pridajte komentár