Nikola Motor vraj dokáže ľahko vyrobiť e-ťahač ako Tesla Semi

2

Nikola Motor je už pomerne dobré známa, aj keď stále ešte mladá spoločnosť, ktorá sa zameriava na ťahače s alternatívnymi druhmi pohonu. Jej prezident aktuálne hovorí, že elektrický ťahač ako Tesla Semi dokážu urobiť bez problémov. Z čoho pramení takto veľká sebadôvera?

Spoločnosť Nikola Motor v posledných rokoch niekoľkokrát zmenila svoje smerovanie. Najskôr oznámila plány na výrobu ťahača poháňaného vodíkom a zemným plynom. Potom sa zamerala na vývoj ťahača pre diaľkové trasy, ktorý kombinuje vodíkový a batériový pohon (Nikola One). Najnovšie chystá aj typické batériou poháňané elektromobily.

Teslu Semi nepovažuje za konkurenciu

Nový prezident Nikola Motor Mark Russell hovorí, že elektrický ťahač Tesla Semi nepovažuje za konkurenciu pre  ich ťahače, napríklad model Nikola One (uvádzaný dojazd: 1 600 km). A to kvôli obmedzenému dojazdu, ktorý limitujú batérie.

Tesla v prípade prototypu modelu Semi uvádza dojazd 500, resp. 800 km (EPA). Neskôr Elon Musk oznámil, že ten dokážu posunúť v rámci sériového ťahača až k 966 km. Pritom už len základné hodnoty vyvolali u viacerých automobiliek pochybnosti o reálnosti uvádzaného dojazdu.

Šéf divízie nákladných vozidiel spoločnosti Daimler, Martin Daum, dokonca povedal, že udávaný dojazd popiera zákony fyziky. Russell naopak tvrdí, že Tesla Semi je pomerne jednoduché vozidlo, ktoré by mohla jeho spoločnosť vyrobiť bez problémov.

„Je ako náš ťahač s väčšou batériou“

„Ich ťahač je ako náš ťahač s väčšou batériou, preto ho môžeme urobiť jednoducho. To, že sme nedávno ohlásili výrobu batériou poháňaných elektrických ťahačov nie takým veľkým krokom, ako tvrdia niektorí ľudia. Nie je to žiadny strategický posun. Náš model je stále zameraný na diaľkové trasy.

Budeme tiež predávať jeho batériou poháňané verzie, ktoré sa výborne hodia pre iné druhy využitia. Ak Tesla dokáže vyrobiť svoj ťahač a dodržať uvádzané špecifikácie, budeme s ňou súťažiť v rámci tohto segmentu trhu. Tesla nám však nemôže konkurovať v oblasti diaľkových vozidiel,“ povedal Russel.

V rámci elektrických ťahačov zrejme nie je zložité zakomponovať väčšiu (ale aj drahšiu) batériu. Umením však podľa nás je navrhnúť ťahač tak, aby ponúkol potrebný dojazd, možnosť rýchleho nabitia, cenovú dostupnosť, prevádzkovú efektivitu a zabezpečil výrobcovi adekvátnu maržu. Ak toto všetko zvládne urobiť Nikola Motor s takou „ľahkosťou“ ako tvrdí, elektromobilita v sektore ťažkej nákladnej dopravy je zrejme na veľmi dobre ceste…

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako to vyzerá s 2-miliardovou žalobou voči Tesle za dizajn ťahača Semi?
AVIA končí so spaľovákmi a zameriava sa na elektromobilitu
Nové e-ťahače Nikola Motor budú zrejme najvážnejšími konkurentmi Tesly Semi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Jaromír Vegr on

    Není problém postavit něco, co už dokázal někdo jiný. Motor je stále prakticky stejný, jak ho postavil pan Tesla, liší se jen měděnou kotvou.
    Baterií je také dost na výběr a jak je ošetřit opět ukázala Tesla.
    Vnější disajn je také nápadně podobný.
    Vše je otázkou výrobních linek, kapitálu a více či méně šikovných lidí, kteří dokáží aplikovat známá řešení, případně použít shodné komponenty.
    Kdo to vyrobí dříve, kvalitněji a levněji bude mít jistě výhodu. Mohly by to vyrobit i ostatní fy , které vyrábějí podobná vozidla, mají však „problém“ s výrobou současného pohonu, kterého se z obchodních důvodů nechtějí , nebo dokonce nemohou vzdát. Proudu zdar!

Pridajte komentár