Konkurent Tesly Cybertruck s batériovým aj vodíkovým pohonom ponúkne dojazd až 966 km

9

Ambiciózny americký e-mobility startup Nikola Motor odhaľuje informácie o svojom extrémnom elektrickom pickupe Nikola Badger. Ten bude dostupný v čisto batériovej verzii, ako aj plne elektrickej „hybridnej“ verzii s „vodíkovo-batériovým“ pohonom.

Nikola Badger bude podľa výrobcu univerzálnym elektromobilom, ktorý bude možné využiť na stavebné práce, víkendové výlety, ťažné práce, off-roading či cesty za lyžiarskymi svahmi. A to všetko bez straty výkonu, aj v mrazivých podmienkach (do -29 °C), v ktorých podľa Nikola Motor iné elektrické pickupy nedokážu fungovať naplno…

Elektrický pickup, ktorý bude predstavený vo fyzickej podobe zrejme v septembri, sa bude vyrábať prostredníctvom OEM. V jeho výbave nájdeme 15 kW zásuvku pre napájanie náradia, svetiel či kompresorov,  pričom tá má poskytovať energiu počas 12 hodín energeticky náročnejších prác.

Pickup Nikola Badger bol navrhnutý tak, aby zvládol akceleráciu z 0 na 160 km/h s minimálnou stratou výkonu a fungoval aj pri 40 % stúpaní. S plne naloženým prívesom a celkovou kombinovanou hmotnosťou 8 165 kg má zvládnuť 30 % stúpanie. „Hybridná“ verzia môže fungovať v ľubovoľnom čase na vodík alebo len čisto na batériu. V hybridnom režime si „pomáha“ superkondenzátorom.

Dojazd

Spoločnosť Nikola Motor uvádza, že verzia s palivovými článkami (120 kW) na vodík ponúkne v „hybridnom“ režime spoločne s batériou dojazd okolo 966 km (zrejme podľa EPA). Čisto batériová verzia má zvládnuť na jedno nabitie cca 480 km. Potrebuje k tomu zrejme však až 160 kWh batériu.

Výkon

Nikola Badger ponúkne kontinuálny výkon 455 konských síl a krútiaci moment 1 329 Nm. Špičkový výkon ale môže dosiahnuť hodnotu až 906 koní. Aj vďaka tomu dokáže v najrýchlejšej konfigurácii zrýchliť z 0 na 60 mph (97 km/h) za 2,9 sekundy. Čiže rovnako rýchlo ako top verzia Tesly Cybertruck.

Ďalšie známe špecifikácie:

  • Rozmery: 5900 mm x 1850 x 2160 (dĺžka x výška x šírka)
  • Šírka nákladného priestoru: 1560 mm
  • Počet miest na sedenie: 5
  • Ťažná kapacita: 3 629 kg

Zdroj: Nikola Motor

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nikola Motor predstaví batérie, ktoré majú zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km
Elektrický Hummer ponúkne 1 až 3 elektromotory, rovnako ako Tesla Cybertruck
Nové e-ťahače Nikola Motor budú zrejme najvážnejšími konkurentmi Tesly Semi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Pekné autíčko. Nejaké masové nasadenie mu zrejme nehrozí, nevyzerá ako nejaký „ľudový model“.
    V nadpise článku je síce uvedené „Konkurent Tesly Cybertruck“, ale… Všetko závisí od ceny.
    Veď predsa – o peniaze ide vždy až v prvom rade. Ako vždy…
    Takže môžme iba teoretizovať, napríklad: Ak by to rozkošné autíčko stálo do 50 tisíc, tak …
    Alebo: Ak to však bude stáť viac ako XY tisíc, tak …

  2. Spájanie batériového a vodíkového napájania elektropohonu, akýsi vodíkový plug in hybrid, je zaujímavá myšlienka. Aj keď to nie je úplná novinka. Spája výhody obidvoch riešení. A pritom nulové emisie.
    Konieckoncov – veď prečo nie…

  3. Už len (zrejme EPA) dojazd 480 km na 160kWh batériu svedčí o vysokom stupni efektívnosti batérie.
    A navyše to nie je ani len koncept.
    Podobne je na tom už reálny Rivian R1T/R1S so 135kWh a dojazde 480km. Cena: okolo 65.000$ (60K €)
    Tesla Cybertruck, v tej istej triede s 2 elektromotormi a 120kWh batériou dá dojazd 640km.
    Cena: 50.000$ (45K €)

    Pre porovnanie trieda EV SUV na Slovensku:
    Hyundai KONA ako i Kia e-Niro dá na 64kWh dojazd 470km a Tesla model 3 so 75kWh dá v reálnom čase 560km pri bežnej jazde/ 370km pri 50kWh batérii. Cena: 41.000€ resp.38.000€
    Tesla okolo 53.000€/42.000€

  4. Naj nezmysel, kombinacia vodika a elektriny, take auto je skor pre bohatych eko-snobov. Vodik je koncepcne drahe riesenie, na rozdiel od nafty, ci benzinu, vodik vyzaduje na prepravu specialne podmienky – teplota, atd atd … nenatankujete to do obycajnej bandasky, distribucia vodika je ovela drahsia oproti klasike a preto nikam nevedie. Vodik ma proste jednu velku chybu, prílis draha distribucia. Elektrika ma viac zmyslu ako tento nepodareny vodikovy koncept. A ak hybrid tak viac zmyslu ma elektrika + klasika. Ako som povedal, vodik+elektrika=auto pre bohatych eko-snobov.

Pridajte komentár