Prototyp sedanu NEVS Emily GT s avizovaným vysokým dojazdom aj výkonom sa považuje za „elektrický SAAB“, nakoľko ho vinul bývalý inžiniersky tím automobilky SAAB v rámci spoločnosti NEVS, ktorá vznikla na základoch skrachovaného SAAB-u. A podľa aktuálnych neoficiálnych informácií sa má tento zaujímavý elektromobil dostať do výroby, potom čo mal jeho vývojový projekt získať potrebného investora.
Švédsky Auto Motor und Sport / Mestmotor s odvolaním sa na „spoľahlivý zdroj zo spoločnosti NEVS“ informoval, že najneskôr budúci mesiac má byť uzavretá dohoda o kúpe „zmrazeného“ projektu elektromobilu NEVS Emily GT, vďaka čomu sa má tento model dostať do výroby, upozorňuje web Saab Planet.
Ako sme už informovali, projekt tohto elektromobilu bol „odtajnený“ v máji. Teda v čase, kedy bola spoločnosť NEVS už v „režime hibernácie“, aby sa vyhla bankrotu. Oznámila však pritom, že tento projekt je na predaj. A aktuálne sa zdá, že sa našiel záujemca, ktorý chce tento „elektrický SAAB“ so zaujímavými parametrami dostať do výroby.
Prečo „elektrický SAAB“?
Označenie „elektrický SAAB“ nie je náhodné. Duch SAAB-u totiž pokračoval od roku 2012 v rámci spoločnosti NEVS (National Electric Vehicle Sweden), ktorá prebrala aktíva skrachovanej švédskej automobilky. A nová spoločnosť pomerne nedávno poverila bývalý inžiniersky tím SAAB-u pod vedením Petra Dahla, ktorý pracoval pre SAAB od roku 1994, aby vinul elektromobil, ktorý by demonštroval výhody motorov integrovaných do kolies.
Z toho vyplýva, že model NEVS Emily GT je vybavený touto zaujímavou technológiou, ktorá však má aj svoje nevýhody, najmä v podobe vyššej neodpruženej hmotnosti. „In-wheel“ elektromotory sú pritom v prípade modelu Emily GT integrované do všetkých kolies. Každý z nich má výkon po 90 kW a plánovaná bola aj verzia so 120-kWh motormi.
Veľké batérie a dojazd až 1 000+ km
Výkonnejšia verzia mala mať okrem súhrnného výkonu 480 kW aj krútiaci moment 2 200 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 s (základná verzia 4,6 s). NEVS tiež plánoval vybaviť model Emily GT batériami s kapacitou 105, 140 a 175 kWh. A tá najväčšia mala priniesť dojazd cez 1 000 km. Prototypy si však museli vystačiť s 52-kWh batériou z modelu NEVS 9-3.
Nuž sme zvedaví, akou cestou sa bude elektromobil NEVS Emily GT, resp. jeho možný nasledovník s pravdepodobne novým menom uberať po údajnom plánovanom podpise zmluvy so zatiaľ nemenovaným investorom. Spečatenie dohody má pritom prebehnúť najneskôr budúci mesiac. A vtedy sa máme dozvedieť ďalšie podrobnosti.
Aktuálne švédsky Auto Motor und Sport tiež informoval, že vývoj elektromobilu do sériovej podoby, ako aj následná výroba majú prebiehať vo švédskom Trollhättane.
Zdroj titulnej fotografie: Plint marketing/Vimeo
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Problémový čínsky developer Evergrande sa chce transformovať na „elektromobilku“
Zeekr 001 s dojazdom 1 032 km (CLTC) je už v predaji a nestojí „majland“
Nástupca automobilky SAAB spustil výrobu svojho prvého elektromobilu
ODBER NOVINIEK
2 komentáre
No tak, toto ma fakt oslovilo. Je to také niečo „neokukané“…
Mám nedôveru k tomu, že vo všeobecnej núdzi vznikne NEVS Emily GT, ktorý nebude mať v prípade výroby „tisíc malých“ problémov! Všetky prezentované prednosti sú zatiaľ len na papieri ……..