Nemci moc neveria domácim automobilkám z hľadiska čestnosti, perspektívnosti či udržateľnosti

1

Odborníci upozorňujú, že európske automobilky môžu strácať pôdu pod nohami pri prechode priemyslu smerom k elektromobilite. Aj kvôli novým hráčom ako sú čínske automobilky či startupy. Nielen štatistiky predaja, ale aj nedávny prieskum pritom naznačuje, že problém by mohli mať aj nemecké automobilky na domácom trhu, ktorý je zároveň najväčším európskym automobilovým trhom. A to z dôvodu nie najlepšej spoločenskej povesti a preukázateľnosti prínosu pre spoločnosť.

Spoločnosť Globeone vykonala nedávno v Nemecku prieskum ohľadom dôveryhodnosti nemeckých spoločností v rámci tzv. „Purpose Readiness Index“ – pripravenosti na účel/použitie. V ňom hodnotilo viac ako 4 300 spotrebiteľov cca 130 organizácií z hľadiska pripravenosti na budúcnosť, udržateľnosti, autentickosti a spoločenskej relevantnosti. Kľúčové boli pritom atribúty ako čestnosť, dôveryhodnosť, zodpovednosť, perspektívnosť a trvalá udržateľnosť.

Najlepší len v strede

Nemecké automobilky v prieskume nedopadli najlepšie, lebo sa im nedarí preukázať svoj pozitívny prínos pre spoločnosť, informoval nemecký web Ecomento. Najlepší, značky Audi, BMW, Smart, Opel a Mercedes-Benz, sa pohybovali len v strede rebríčka, Porsche (117.) a VW (122.) na jeho konci.

Podľa spoluautora štúdie Niklasa Schaffmeistera ide o pomerne prekvapujúce výsledky, „nakoľko automobilový priemysel bol vždy vlajkovou loďou Nemecka“. A dodal, že nemecké automobilky sú ako čestné, autentické, udržateľné a zodpovedné vnímané verejnosťou len v obmedzenej miere. Aj napriek ich snahám v oblasti elektromobility.

Nie je to o „Dieselgate“

Schaffmeister slabé výsledky nepripisuje napr. známemu škandálu Dieselgate, keďže napr. Audi, ktoré v ňom bolo zainteresované vo výraznej miere, porazilo aj značky mimo tohto škandálu – BMW, Smart a Mercedes-Benz. Dodal tiež, že súčasné úsilie automobiliek priniesť ekologickú a udržateľnú mobilitu zatiaľ nemá dostatočný vplyv na ich povesť. Zrejme aj z dôvodu, že sa mnohé z nich v prípade elektromobilov čoraz viac zameriavajú na prémiový segment, čo nie je prínosom pre celú či aspoň širokú spoločnosť.

Zdá sa pritom, že nemecké automobilky zatiaľ nedokázali presvedčiť o svojej transparentnosti v oblasti transformácie smerom k udržateľnej mobilite, ani o svojom pozitívnom prínose pre spoločnosť, naznačujú ďalšie slová spoluautora štúdie „Purpose Readiness Index“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektromobily môžu byť úspešné aj v Nemecku, ukazuje spotrebiteľský prieskum
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
Tesla je podľa nemeckej štúdie jasným lídrom v e-mobility inováciách. Nasledujú čínsky BYD a „Nemci“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Pre nás je ťažké posúdiť mnohé negatívne tvrdenia o európskych automobilkách! Jedno je však pravda, ktorú sami vidíme. Všetky automobilky v prvom rade prichádzajú s najväčšími a najdrahšími BEV, ktoré sú z hľadiska ekológie aj viacnásobne premotorizované, a preto výrobne a potom aj prevádzkovo náročnejšie, ako je „zdravé“ !!! To je určite jeden z dôvodov nedôvery.

Pridajte komentár