NanoFlowcell: „Revolučná tekutá batéria“ má za sebou rozsiahle testy

1

Švajčiarska spoločnosť nanoFlowCell, ktorá vyvíja rovnomennú technológiu „tekutých batérií“ pre elektromobily, hlási, že jej testovacie vozidlo má za sebou bezproblémových 350 000 km.

NanoFlowcell je technológiou “prietokových článkov”, resp. tekutých batérií. Tá je principiálne podobná palivovým článkom, resp. vodíkovému pohonu. Avšak potrebný elektrolyt nie je obsiahnutý v bunkách v blízkosti elektród. Ten sa totiž tankuje podobne ako benzín či nafta.

„Tankovaný“ elektrolyt bi-ION je nehorľavý a netoxický, pričom má poskytnúť extrémnu energetickú hustotu (600 Wh/l), pri cene 0,10 €/liter. Celý systém prietokových článkov má údajne zabezpečiť elektromobilom dojazd až 1 000 km na jedno natankovanie.

„Bezchybná prevádzka“

Táto „revolučná“ technológia má podľa spoločnosti nanoFlowcell aktuálne za sebou test v rámci elektromobilu  QUANTiNO 48VOLT, ktorý najazdil 350 000 km. Ten brázdil cesty od roku 2016, pričom v reálnej premávke prešiel 200 000 km. Ďalších 150 000 km pridal v rámci „laboratórnych“ testov.

Spoločnosť uvádza, že počas testovania bola potrebná len bežná údržba, ktorá sa týkala výmeny bŕzd a pneumatík, ako aj drobných opráv. Čo sa týka samotného pohonu nanoFlowcell, výrobca tvrdí, že neboli zaznamenané žiadne problémy. A to aj napriek tomu, že išlo len o prototyp vozidla.

Systém údajne nezaznamenal žiadne chybové hlásenie ohľadom prietokových článkov. A to ani po 10-tisícoch prevádzkových hodín. Nemalo pritom dôjsť ani k opotrebeniu membrány a 2 elektrických čerpadiel. Počas testovania bol niekoľkokrát aktualizovaný riadiaci softvér, s cieľom zvýšenia účinnosti systému, pričom priemerná spotreba sa hýbala v rozpätí 8 až 10 kWh na 100 km.

Výrobné náklady 600 €

Spoločnosť uvádza, že systém nanoFlowcell pracuje pri nízkom napätí. Nie sú tak potrebné drahé a ťažké vysokonapäťové komponenty, používané v konvenčných elektromobiloch. Vďaka tomu majú značne klesnúť výrobné náklady. V rámci masovej produkcie to má byť len 600 € za jednotku.

Dodáva, že systém je bezúdržbový, čo prispieva k zníženiu servisných nákladov, ako aj celkových nákladov na prevádzku vozidla. Spoločnosť pritom zaručuje životnosť 50 000 hodín, čo má byť podstatne viac, ako je priemerná životnosť vozidla.

NanoFlowcell tiež uvádza, že aktuálne pracuje na riešeniach pre sériovú výrobu membrány a masovú produkciu elektrolytu bi-ION.

Technológia NanoFlowcell znie stále rozprávkovo, dúfame však, že nie je len rozprávkou pre investorov a dočkáme sa skutočného produktu, ktorý prinesie sľubované parametre.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): NanoFlowcell

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Gumpert má dojazd 1 200 km, pričom ho poháňa alkohol
Batérie od 24M prepájajú súčasnú a budúcu technológiu. Sú už na trhu
Technológia nanoFlowcell je pripravená pre trh

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Tentokrát som si dosť dôkladne preštudoval ich stránku a stále sa nemôžem zbaviť pocitu, že je tu akási podobnosť s inzerátmi typu „s našou metódou sa dokonale naučíte cudzí jazyk do 30 dní, aj keď nemáte talent na jazyky“ alebo „s naším permanentným magnetom ušetríte 30 % paliva (aj nafta aj benzín)“, čo je taktiež pekná blbosť, presnejšie pekný podvod…

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!