Technológia nanoFlowcell, ktorá by mohla spôsobiť revolúciu v elektromobilite, je pripravená pre trh

12

Prísne strážená technológia elektrického pohonu nanoFlowcell je podľa šéfa spoločnosti pripravená pre uvedenie na trh. Elektromobily vybavené týmto pohonom nepotrebujú batérie, ani externé nabíjanie. Tankujú sa podobne rýchlo ako „spaľováky“, avšak lacným elektrolytom. Dojazd na jedno natankovanie môže byť cez 1 000 km.      

Funkčná, v praxi otestovaná technológia

Švajčiarska spoločnosť nanoFlowCell Holdings pracuje už roky na rovnomennej technológii pohonu pre elektrické vozidlá. Vďaka svojim nekompromisným vlastnostiam by mohla spôsobiť revolúciu v elektromobilite. Nejedná sa pritom o žiadnu „laboratórnu prácu“ ďalekej budúcnosti, ale o plne funkčnú, v praxi otestovanú technológiu.

„V posledných mesiacoch sa nám podarilo prostredníctvom našich testovacích vozidiel QUANT 48VOLT a QUANTiNO 48VOLT jasne demonštrovať funkčnosť našej technológie. Teraz musíme všetkým dokázať, že technológia je vhodná aj pre veľkoobjemovú výrobu. A my to vieme a aj to urobíme,“ hovorí šéf a majiteľ spoločnosti nanoFlowcell Holdings, Nunzio La Vecchia.

Technologický princíp nanoFlowcell

nanoFlowcell je technológiou „prietokových článkov“, resp. tekutých batérií. Technológia je založená na 48V nízkonapäťových článkoch, ktoré sú principiálne podobné palivovým článkom, resp. vodíkovému pohonu. Avšak potrebný elektrolyt nie je obsiahnutý v bunkách v blízkosti elektród, ale privádza sa z nádrží. Do nich sa tankuje podobne ako benzín či nafta. Tento elektrolyt, nazývaný bi-ION, je tak akousi tekutou batériou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najnovší test “Muskovho” dopravného systému Hyperloop fascinuje | VIDEO
Cenu “Najväčší ekologický inovátor roku 2017” získal solárny elektromobil Lightyear One
Slovenský Aeromobil predstavil koncept lietajúceho auta s elektrickým pohonom a kolmým štartom

Inovovaný systém nanoFlowcell už nebude potrebovať drahú, ťažkú a objemnú batériu pre uskladnenie vyrobenej energie. „Palubná elektráreň“ bude vyrábať elektrickú energiu podľa aktuálnej potreby a dávkovať ju priamo do elektromotorov vozidla.

Tankovať sa bude lacný elektrolit bi-ION

Palivom pre nízkonapäťové články nanoFlowcell bude špeciálne vyvinutý elektrolyt bi-ION. Ten je nehorľavý a netoxický a má vysokú energetickú hustotu (600 Wh/l). Do vozidla vybaveného nanoFlowcell pohonom sa bude tankovať podobne ako nafta či benzín.

nanoflowcell bi-ion

Zdroj: nanoFlowcell

Keďže články potrebujú na výrobu elektriny elektrolyt s kladným aj záporným nábojom, tankovať sa bude prostredníctvom duálnej „pištole“. Elektromobil s týmto pohonom dokáže prejsť na jedno natankovanie 2 nádrží vozidla (spolu 190 l) viac ako 1 000 km. Pri cene 0,10 € za liter elektrolytu bi-ION sú tak prevádzkové náklady vozidla na úrovni 1,9 € na 100 km.

Elektromobily Quant s pohon nanoFlowcell

Spoločnosť nanoFlowCell Holdings sa chystá vyrábať aj vlastné elektromobily s pohonom nanoFlowCell. A to pod značkou QUANT. Aktuálne sa pripravuje málo-sériová produkcia modelov QUANT 48VOLTQUANTiNO 48VOLT. Tá bude slúžiť na vyladenie masových výrobných procesov, pričom vyprodukované vozidlá sa stanú súčasťou testovacej flotily. Aktuálne eviduje spoločnosť predbežné objednávky na 25 000 vozidiel QUANT.

QUANT 48VOLT – špecifikácie

Výkon: 560 kW (4 elektromotory)
Maximálna rýchlosť: 300 km/h
Zrýchlenie (0-100 km/h): 2,4 s
Dojazd (na 1 natankovanie): 1 000 km

QUANTiNO 48VOLT – špecifikácie

Výkon: 80 kW, 200 Nm
Maximálna rýchlosť: 200 km/h
Zrýchlenie (0-100 km/h): menej ako 5 s
Dojazd (na 1 natankovanie): 1 000 km
Spotreba: 10 – 12 kWh/100 km
Rozmery (d/š/v): 3 910/1 930/1 335 mm
Rázvor: 3 198 mm
Hmotnosť: 685 kg

Obrovské inovačné centrum v Európe

NanoFlowCell Holdings plánuje v blízkej dobe vybudovať tzv. QUANT-City – inovačné centrum spoločnosti. Postavené má byť až na ploche 500 000 m². Prebiehať v ňom bude výskum a vývoj mobilných a stacionárnych aplikácií, výrobných zariadení pre pohon nanoFlowcell, paliva bi-ION a prototypov automobilov QUANT.

quant city

Zdroj: nanoFlowcell

Zdroj: nanoFlowcell

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Tak toto znie zaujímavo. Existujú k danému princípu výroby elektrickej energie aj nejaké odborné publikácie? Aké sú odhadované náklady na výrobu tejto technológie? Je pekné, že 100 km bude stáť 1,9 eur, ak bude auto stáť cez 100 000 eur.

    • Technologické detaily nie sú známe. Spoločnosť si ich stráži. Model QUANTiNO 48VOLT by nemusel byť až tak drahý. Dávnejšie informácie hovorili o tom, že NanoFlowCell Holdings plánuje technológiu predávať , resp. licencovať. Takže „to“ môže záležať aj od iných výrobcov. Nuž uvidíme…

    • Tak nám prešli takmer štyri rôčky a potvrdilo sa, čo tu vtedy napísal pan Slavík.
      Je to PODVOD AKO BRNO.
      Rovnako ako HE3DA
      A môj skromný tip na MEGA PODVOD je aj INOBAT pri Voderadoch.

  2. Tak táto technológia je tou pravou revolúciou v pokroku o boj s ekológiou…! samozrejme že je to prísne tajné, tu sa očakáva veľký úspech pri výrobe automobilov Quant 48volt na bi-lon, tomuto projektu verím a želám úspech !!!!!!

  3. Marek Slavik (Graphene Batteries NO, IONTECH CH) on

    Cele to je podvod postaveny na realnych redox-bateriach u ktorych je aktivna hmota v kvapalnom stave ale vyzaduje specificke katalyticke vrstvy na elektrodach co znamena ze realne sa dosahuje 90Wh/l . Tak ako HE3DA co je typicky priklad podvodu je tiez zalozeny na realnych principoch ale prezentuju sa nerealne hodnoty s cielom uviest investorov do omylu a to tym ze sa deklaruje „patent“ ktory nema POP/POC (proof-of-principle (concept) a ani realnu validaciu od nezavislych organizacii ktore su schopne garantovat data.

  4. Dalsi fantom z ktoreho nic nebude. a to nehovorim ze by sa musela vybudovat siet cerpacich stanic a potom by to stat zdanil a hotovo. a vyslo by to este horsie ako bezne pohonne hmoty.

  5. Neodsudzujte niečo, čo v inom vydaní naozaj funguje – akýkoľvek obyčajný olovený akumulátor je v podstate TO ISTÉ, tu sa namiesto ťažkého a nevýkonného olova v kyseline sírovej použije priamo dvoj-iónový roztok, ktorý v spojením oboch častí v generátore priamou chemickou reakciou vytára elektrický potenciál. Problém vidím v objeme nádrží a výkone tých elektromotorov, nakoľko vláčiť so sebou 200 kg naviac nie je efektívne a 560kW (4 motory) je v prípade osobného auta absurdné: načo je komu rýchlosť 300 za hodinu, keď reálne sa po diaľnici bez zápchy môže jazdiť 130 a v zápche 40-50??? Preto zatiaľ ideálnou a rokmi preverenou technológiou je vodík: ľahká nádrž, druhú časť bi-iónu čerpá z okolia a produkuje vodu, teda úplne bezemisná prevádzka motora.

Pridajte komentár