Elektrifikácia nákladnej dopravy je ďalším veľmi dôležitým krokom na ceste k nižším emisiám CO2 a iných. Preto je potrebné zabezpečiť jednotné štandardy v oblasti nabíjacej infraštruktúry, ako aj poradenstvo, ktoré uľahčí vstup tohto odvetvia do novej éry. No a o to sa snaží celosvetový projekt, ktorého hlavným iniciátorom je divízia nákladných vozidiel koncernu Daimler, konkrétne skupina E-Mobility Group.
Iniciatíva týkajúca sa nabíjacej infraštruktúry pre elektrické nákladné vozidlá (eTruck Charging Initiative) má umožniť záujemcom optimálny vstup do elektromobility v sektore nákladnej dopravy. Spočiatku sa zameria na depá nákladných motorových vozidiel, kde by sa tieto vozidlá mohli nabíjať. Vďaka tomu sa nabíjacia infraštruktúra dokáže prispôsobiť konkrétnym potrebám.
Okrem skupiny E-Mobility Group, ktorá je hlavným iniciátorom projektu, patria medzi najvýznamnejších aktérov zákazníci elektrických nákladných vozidiel, operátori rozvodnej siete, dodávatelia energie, ako aj výrobcovia zariadení na nabíjanie a poskytovatelia softvéru na nabíjanie.
Vďaka poznaniu vzájomných potrieb dokážu dodávatelia energie a poskytovatelia siete zosúladiť svoje požiadavky, čo urýchli mnohé procesy pri výstavbe potrebnej a zároveň trvalo udržateľnej a bezpečnej nabíjacej siete. Ťažisko aktivít leží aktuálne ešte v USA a Európe. Japonsko bude ďalším trhom. Jedným zo zámerov je vytvorenie celosvetovo jednotnej elektrickej architektúry.
Zameranie na 3 oblasti
Ekosystém určený na jednoduchší vstup do elektromobility pozostáva z troch rôznych oblastí: spolu so zákazníkmi si je treba objasniť hlavnú otázku, na aké profily použitia a trasy sú nákladné elektromobily vhodné už dnes. Na tento účel prináša skupina E-Mobility Group bezplatnú aplikáciu „eTruck Ready“, ktorá na základe existujúcich dĺžok trás určí pre zákazníkov realistický profil používania elektrických nákladných motorových vozidiel s vysokou výpovednou hodnotou.
Nabíjanie elektrických vozidiel autoparku je ďalším dôležitým faktorom, ktorý je potrebné integrovať do podnikového procesu. Preto je ďalším dôležitým bodom poradenstva analýza dep a zodpovedajúcej koncepcie vhodnej infraštruktúry spolu s inteligentnými riešeniami nabíjania.
Tretia oblasť sa zaoberá optimalizáciou celkových prevádzkových nákladov (TCO). Odborníci zo skupiny E-Mobility Group pritom diskutujú okrem iného o možnostiach financovania infraštruktúry z verejných zdrojov.
Zdroj: tlačová správa (Daimler)
Tesla bojuje o presadenie „mega“-výkonného nabíjacieho štandardu
Daimler vyrobil prvé elektrické ťahače pre zákazníkov. Predbehol Teslu?
Daimler chystá nabíjacie stanice so šialeným výkonom 3 000 kW a lepšie batérie
Jeden komentár
Takáto iniciatíva pri samotnom zrode nákladných elektromobilov je mimoriadne záslužná. Predíde sa tým rôznym nabíjacím štandardom (ktoré sú dnes známe pri osobných elektromobiloch) a ďalším možným komplikáciám.