Za najvýkonnejšou nabíjacou stanicou v Európe stojí ropná spoločnosť

2

Repsol je ďalšou ropnou spoločnosťou, ktorá sa angažuje v oblasti elektromobility. Táto španielska firma pritom stojí za najvýkonnejšou nabíjacou stanicou minimálne v Európe, ktorá bola spustená pred pár dňami. Tá má umožniť nabíjanie rýchlosťou tankovania.

Španielsko sa môže pochváliť najvýkonnejšou nabíjacou stanicou pre elektromobily, a to minimálne na starom kontinente. Tá obsahuje 4 terminály s výkonom po 400 kW. Tzn., že boli „prekonané“ tzv. ultra-rýchle nabíjačky s výkonom 350 kW (napr. od spoločnosti ABB), ktoré môžeme nájsť napríklad v rámci siete Ionity, za ktorou stoja veľké automobilové koncerny. 400 kW nabíjačky pritom prevádzkuje aj americká spoločnosť ChargePoint, a to v USA.

Dá sa povedať, že za 400 kW nabíjačkami stojí španielska ropná spoločnosť Repsol, ktorá spoločne s Baskickou energetickou radou (EVE) vlastní spoločnosť Ibil, ktorá ju vyvinula. Invertory a nabíjacie terminály pritom dodala spoločnosť Ingeteam a transformačné centrum spoločnosť Ormazabal. Ide tak o čisto španielsky produkt.

Nabíjanie rýchlosťou tankovania

Spoločnosť Repsol uvádza, že ich ultra-výkonné nabíjačky umožnia nabíjanie, ktoré je porovnateľne rýchle ako tankovanie na čerpacej stanici (celý proces). Hovorí pritom o 5 až 10 min strávených nabíjaním. Čas strávený na nabíjacej stanici však bude samozrejme záležať od konkrétneho elektromobilu.

Na 5 až 10 minútové nabíjanie si ale budeme musieť ešte nejakú dobu počkať, nakoľko nabíjanie výkonom 400 kW aktuálne nepodporuje žiadny z elektromobilov, ktorý sa nachádza na trhu. Najbližšie k tomu má Tesla Model 3, ktorá podporuje 250 kW.

Budúci rok príde na trh Porsche Taycan, ktoré zvládne 270 kW, pričom jeho výrobca sľubuje, že neskôr umožní nabíjanie výkonom 350 kW. Podobnej podpory by sme sa mali dočkať aj u budúcich elektromobilov značiek Hyundai a Kia, ktoré začnú prichádzať na trh od roku 2021.

Podpora „soláru“ a batérií

Napriek uvedenému je pozitívne, že ultra-výkonné nabíjacie stanice vieme zabezpečiť už teraz. Spomínaná nabíjacia stanica od Repsol pritom umožňuje optimálne rozdelenie výkonu medzi 4 naraz sa nabíjajúce vozidlá. Navyše podporuje integráciu solárnych systémov či batériových úložísk energie, ako aj možnosť poskytovania uskladnenej slnečnej energie späť do elektrickej siete.

Zdroj: Repsol

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla spustila svoju najmodernejšiu nabíjaciu stanicu Supercharger
V Tatrách vyrastie „výnimočný“ nabíjací hub pre e-vozidlá za milión €
Európska únia chce 1 milión nových nabíjacích staníc pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. To je super..a konečne kritici ev snáď pochopia, že už skončila ta mylná éra spalovakov, keď už aj kamióny sa nabijú za 30min na 250km.
    A podľa mňa, pre osobné autá nie je dôvod mať silnejšie nabky ako 250kW.. Veď na tých Teslach to už dnes krásne vidno, a je to aj zdokumentované, že kľudne spravia 1000km výlet za 10h aj s nabíjacími prestávkami. Úprimne by som chcel vidieť Slováka, ktorému by to nestačilo a robí na diesli 1000km pod 9h. Pri takejto ceste si jednoducho 99% normálnych ľudí urobí viacero prestávok aspoň po 15-20min na WC + natiahnutie svalov. A to pri nabíjaní 250kW úplne stačí na dobitie ďalších 300km. Takže už u nás naozaj ostáva riešiť len tú cenu prvotnú.. No čoskoro tu začnú byť dostupnejšie jazdenky a to už nebude výhovoriek 😉

  2. Aby som upresnil, príklad dobitia 300km za 20min je z Tesla model 3 pri nabíjaní na supercharger v3 alebo CCS, ktorych už dnes v EÚ dostatok. Takže už dnešná realita,žiadna blízka budúcnost. Žiaľ nie pre ostatných dobiehačov ako sú audi etron, jaguar ipace, Hyundai Kona e, atď.. No ani pri týchto sa 20min nabíjanie nedá odbiť ako úbohé (etron 179km). A hovoríme o dojazdoch pri diaľničnej rýchlosti.
    Zdroj:
    https://cleantechnica.com/2019/06/24/tesla-model-3-on-supercharger-v3-adds-50-range-in-under-12-minutes-charts/

Pridajte komentár