Williams vyvíja 1 000 kWh batériu pre najväčšie vodíkové vozidlo na svete

1

Spolupráca známej technologickej spoločnosti Williams Advanced Engineering a ťažiarskej spoločnosti Anglo American má priniesť najväčšie vodíkové vozidlo na svete. To vznikne na základoch obrovského modelu Komatsu Dumper.

Britská ťažiarska spoločnosť Anglo American sa v rámci svojej stratégie „FutureSmart Mining“ zaviazala, že do roku 2030 zníži svoju uhlíkovú stopu o 30 %. Na ceste k tomuto cieľu jej majú pomôcť aj elektrifikované vozidlá, a to od osobných áut, cez autobusy zvážajúce zamestnancov, až po ťažiarske vozidlá poháňané palivovými článkami na vodík.

Obrovský ťažiarsky vodíkový elektromobil, s ktorého vývojom pomáha Williams Advanced Engineering, bude poháňaný modulom s palivovými článkami. Ten bude spárovaný so škálovateľným vysokovýkonným li-ion batériovým systémom od Williamsu.

10-násobok kapacity vlajkovej Tesly

Tento špeciálny pohonný systém nahradí dieselovú pohonnú jednotku ťažiarskeho vozidla Komatsu Dumper. Disponovať pritom bude aj obrovskou batériou s kapacitou 1 000 kWh. Pre predstavu, ide o kapacitu 10 batérií, ktoré využívajú vlajkové elektromobily značky Tesla.

Elektrický pohon má ponúknuť vysoký výkon a zaručiť spoľahlivosť v náročných podmienkach. Williams Advanced Engineering ho navrhne v britskom Oxfordshire, pričom jeho testovanie sa má uskutočniť už koncom roka v Južnej Afrike.

Spoločnosť Williams Advanced Engineering má pritom ťažiť aj zo svojich skúsenosti zo šampionátu Formula E, pre ktorý dodávala batérie. Konkrétne pre samotné elektrické monoposty. Aktuálne je Williams výhradným dodávateľom batérií pre nový šampionát FIA Extreme E, ktorý štartuje budúci rok.

Druhý „eDumper“

Nepôjde pritom o prvé elektrifikované vozidlo Komatsu Dumper. Švajčiarska spoločnosť Kuhn Schweiz totiž vyrába čisto batériou poháňanú verzia. Toto elektrické monštrum odvezie až 65 t nákladu, a to vďaka elektromotoru s výkonom 590 kW (800 k) a krútiacim momentom 9 500 Nm, ktorý „dopuje“ batéria s kapacitou 700 kWh.

Zdroj: Williams Advanced Engineering 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Súboj technológií: Batérie vs. vodík – Tesla Model 3 vs. Toyota Mirai
Nová generácia vodíkovej Toyoty Mirai je úplne iná. Má veľkosť Tesly Model S
Toyota odhalila vodíkový ťahač. Na Teslu Semi sa dojazdom „nechytá“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Čítal som, že keď tieto elektrické dumpre zvážajú materiál z lomov smerom nadol, môžu pracovať so zápornou spotrebou energie, teda že rekuperáciou pri brzdení sa vyprodukuje viac energie, ako spotrebuje prázdne vozidlo smerom nahor. Záleží aké prevýšenie zdoláva.

Pridajte komentár