Taliansky elektrický hyperšport Pininfarina Battista, ktorý je vybavený pohonným systémom od chorvátskeho e-mobility startupu Rimac, je podľa výrobcu najrýchlejšie akcelerujúcim sériovým autom na svete (bez ohľadu na druh pohonu), čo mali potvrdiť záverečné homologizačné testy. A to nie je jediný rekord. V oblasti zrýchlenia pritom Battista prekonala napr. aj model od Rimacu. Sme pritom zvedaví, ako na tento rekord zareaguje Tesla, ktorá chystá 2. generáciu modelu Roadster.
Pininfarina Battista je superdrahý elektromobil s výkonom 1 417 kW, krútiacim momentom 2 340 Nm, maximálnou rýchlosťou 350 km/h či dojazdom 476 km (WLTP), ktorý už smeruje k prvým zákazníkom po celom svete.
Títo zákazníci si pritom budú môcť povedať, že majú vozidlo, ktoré je rekordné vo viacerých ohľadoch. Tým prvým je akcelerácia, ktorá má byť lepšia ako v prípade monopostov F1. Podľa tlačovej správy výrobcu zrýchli Battista z 0 na 60 mph za 1,79 s, z 0 na 100 km/h za 1,86 s, z 0 na 120 mph za 4,49 s a z 0 na 200 km/h za 4,75 s. Všetko tieto hodnoty majú byť svetovými rekordmi.
- Zdroj: Automobili Pininfarina
- Zdroj: Automobili Pininfarina
- Zdroj: Automobili Pininfarina
Čo konkurencia?
Pre porovnanie, elektrický model Nevera, od dodávateľa pohonného systému pre model Battista – chorvátskej spoločnosti Rimac, zrýchli z 0 na 60 mph za 1,85 s, z 0 na 161 km/h za 4,3 s a z 0 na 300 km/h za 9,3 s. Chorvátsky hyperšport pritom dosiahne podstatne vyššiu maximálnu rýchlosť, a to 412 km/h, vďaka čomu má byť najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobilom na svete.
V tejto súvislosti sme zvedaví na reakciu spoločnosti Tesla, ktorá ešte v roku 2017 predstavila prototyp modelu Roadster 2 s dovtedy nevídaným zrýchlením z 0 na 60 mph za 1,9 s, z 0 na 100 km/h za 2,1 s či zrýchlením z 0 na 160 km/h za 4,2 s. Tesla by však mala mať v rukáve špeciálnu verziu s tzv. „SpaceX Package“. Dodatočné maličké raketové motory od SpaceX majú totiž podľa minuloročného vyjadrenia Elona Muska priniesť zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) len za 1,1 s. A Tesla možno bude chcieť prekonať rekord modelu Battista aj v rámci štandardnej verzie. Uvidíme.
V súvislosti s titulom najrýchlejšie akcelerujúceho sériového auta je tiež zaujímavé, že podľa vyhlásenia japonského startupu Aspark je rekordérom v tomto smere ich elektrický model Owl, keďže z 0 na 100 km/h zrýchli za 1,72 s. Takže ktovie, kde je pravda. Aspark Owl možno v tom čase ešte nebol homologovaný.
- Zdroj fotografie: Rimac
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Aspark
Ďalšie rekordy
Ak by aj model Pininfarina Battista v skutočnosti nebol najrýchlejšie akcelerujúcim autom sveta, rekordérom by mal byť v iných oblastiach. Podľa výrobcu ide totiž o najrýchlejšie brzdiaci elektromobil na svete, keď z rýchlosti 100 km/h zabrzdí na nulu na 31 metroch. A Battista má byť aj najvýkonnejším talianskym auto, aké bolo kedy vyrobené.
Ako sme mohli tušiť, tento rekordér bude extrémne drahý a produkčne veľmi limitovaný. Stojí totiž 2,2 mil. € bez DPH a v talianskom Cambiane sa vyrobí maximálne 150 ks. Medzitým bežní smrteľníci budú čakať na cenovo dostupnejšie elektromobily od tradičnejších značiek.
- Zdroj: Automobili Pininfarina
- Zdroj: Automobili Pininfarina
- Zdroj: Automobili Pininfarina
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tento „fan elektromobil“ zrýchli na stovku cca za 1,5 s a dostane aj cestnú verziu
Najrýchlejšie akcelerujúce auto sveta, elektrický Aspark Owl, je už v predaji
Chorváti spustili výrobu „najrýchlejšieho sériového auta sveta“ – Rimac Nevera „EV“
3 komentáre
Rád by som vedel, aký majú prínos tieto extrémne parametre pre pokrok elektrobobility ako takej v praxi! ….
Taký istý ako Slovenský startup so zeleným predným brzdovým svetlom. Si predsav na štvorprúdovej križovatke budeš stáť na červenú a do očí ti budú byť zelené brzdové svetlá….
Nesúhlasím s tvojim porovnávaním týchto dvoch otázok! Správanie sa chodcov a bicyklistov v praxi pri vystupovaní na prechody neraz hraničí so “ sebevrazdou „! Mnohí chodci vstupuju na prechody bez rozhliadnutia sa, a bicyklisti jazdia, ako keby mali na prechode zelenú !!! To je ale, včítane tých zelených svetiel, na inú debatu!
Ale dúfam, že s tými superparametrami sme za jedno! 🙂