Najpredávanejšie elektromobily v Európe za rok 2020. Zoe sa vracia na trón, Tesla klesá

9

K dispozícii máme prvé štatistiky a rebríčky v rámci predajov elektromobilov a plug-in hybridov v Európe za rok 2020. Ten bol z tohto hľadiska rekordným, čo ukazuje, že veľký rast áut do zásuvky nezastavila ani koronakríza. Ktorým modelom sa darilo najviac?

V Európe sa za minulý rok predalo viac ako 1 milión kusov áut do zásuvky, t.j. elektromobilov a plug-in hybridov. To predstavuje medziročný rast o 142 %, napriek koronakríze. Trhový podiel týchto vozidiel dosiahol 11 % (v roku 2019: 3,6 %). Autá s čisto elektrickým pohonom pritom zaznamenali 6,2 % podiel (v roku 2019: 2,2 %).

Týmto číslam výrazne pomohol december 2020, ktorý bol z hľadiska predajov elektrických a plug-in hybridných áut rekordným. Počas neho sa totiž predalo 281 000 vozidiel (medziročne: +264%), pričom trhový podiel dosiahol 23 % (elektromobily: 14 %). To znamená, že takmer každý štvrtý automobil mal zásuvku.

Európske EV bestsellery

Zaujímavý je aj pohľad do rebríčka najpredávanejších áut do zásuvky v Európe za rok 2020. Až na prvých 9 miestach skončili modely s čisto elektrickým pohonom. Najviac sa darilo Renaultu Zoe (99 613 ks), ktorý sa po dvojročnej pauze vrátil na európsky trón (bestseller v rokoch 2016 a 2017).

Na druhom mieste skončil minuloročný víťaz – Tesla Model 3 (87 642 ks). To pre sedan strednej triedy predstavuje medziročný pokles o 8 %. Prejaviť sa tak mohla rastúca konkurencia, či čakanie Európanov na praktickejší Model Y s oveľa obľúbenejším typom karosérie (crossover), ako je sedan.

Bronzovou priečkou sa môže pochváliť nováčik – kompaktný elektrický hatchback Volkswagen ID.3 (56 937 ks). Niekdajší globálny bestseller, Nissan Leaf, skončil až na 7. mieste (31 791 ks).

Čo sa týka predajov plug-in hybridov, prerušená bola dlhoročná hegemónia modelu Mitsubishi Outlander PHEV (27 388 ks). Ten v roku 2020 tesne predbehli vozidlá Mercedes-Benz A250e (29 436 ks) a Volvo XC40 PHEV (28 254 ks).

Najpredávanejšie značky

Najpredávanejšou značkou áut do zásuvky sa v roku 2020 v Európe stal Volkswagen, a to s trhovým podielom 12 %. Druhý skončil Mercedes-Benz (9 %), hlavne vďaka predajom plug-in hybridov. Tretiu priečku obsadil Renault (9 % – cca o 5 000 predaných ks menej ako Mercedes).

Minuloročný kráľ (20 %), spoločnosť Tesla, ktorá ako jediná z popredných výrobcov pôsobiacich na európskom trhu predáva len elektromobily, klesla v minulom roku až na 5. miesto (7 %). Sme pritom zvedaví, čo s tým spraví tohtoročný príchod Modelu Y a vynovených modelov S a X do Európy. Tie sa však dostanú na trh až neskôr.

Zdroj: EV Volumes via Cleantechnica

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Šialené“ predajné čísla elektromobilov v Nórsku za december aj celý rok 2020
Tesla dosiahla historické „predajné“ rekordy. Celoročný cieľ jej pritom ušiel o chlp
VW strojnásobil predaje elektromobilov, aj keď celkové predaje áut klesli

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Nechcem sa tu hrať na nejaké predpovede, ale iba si tak tipujem: Elektromobilisti čakajú na Teslu Model Y.
    To sa už potom tie štatistiky dosť podstatne „zamiešajú“.
    Nuž – podľa hesla – podľa seba súdim teba…

  2. Zaujímavé by bolo urobiť analýzu, prečo automobilky nemajú problém pružne navyšovať kapacity pre plug-in hybridy. Pri BEV však majú veľký problém s výrobou. Pritom plug-in (PHEV) je fakticky ICE a BEV dokopy. Je podstatne komplikovanejšie zosúladiť komponenty po stránke HW aj SW oproti čistému BEV. Zjavne bojkotujú BEV…

  3. V štatistike TESLA „proti“ zvyšku sveta to vidím tak, že stále pribúda viac a viac menších a lacnejších BEV ako sú Tesly, ktoré budú meniť rebríčky. A pozrite sa kto všetko z Ázie mieri v roku 2021 s BEV do Európy! To však nie je žiadny neúspech Tesly !!! Určite boli a sú aj takí, čo čakali na inovácie a Model Y. Ja v roku 2021 BEV nekúpim, ale budem pozorne sledovať vývoj s ostatnými!

    • Elektromobilista s usudkom on

      Hovorí sa, že by si nemal kupovať vozidlo drahšie ako tvoj polročný príjem. Najlacnejšiu Teslu, po zohľadnení všetkých úspor, si môže dovoliť človek zarabajuci 5000 eur/mes. Samozrejme je takých ľudí dosť…

      Také Zoe si môžeš kúpiť aj z 2000 eurového platu.

      Na lacnejšie už EV nebudú, nato by som nečakal… budú mať lepšie parametre ale nezlacneju…

  4. Tá najväčšia časť Slovákov si na BEV musí ešte počkať,pokial sa cena/tá konečná/,nedostane pod 20-tisíc eur.To bude najskôr v druhej polovici tohoto roku alebo až v ďalšom roku a musí mať „normálne“ rozmery a užitkové parametre.To je tá najoptimistkejšia predpoveď!?

    • Marketingové oddelenia automobiliek boli prefackané/usmernené zákazníkmi. Elektrické autá sú už sexy aj pre blbcov, ktorí nechápu o čom sú (ale ich obľúbené celebrity to majú). Ceny lacných LFP batériových článkov klesli na 60 USD/kWh. Všetko je pripravené.

      Jediné čo chýba sú fabriky na batérie v EU.
      Lebo EU znova zaspala.
      Ešte viac ako pro vakcínach…

Pridajte komentár