Ako sa dalo predpokladať, Tesla Model 3 sa stala celosvetovo najpredávanejším elektromobilom za rok 2019. „Prekvapením“ však môže (a nemusí) byť jej náskok pred ďalšími vozidlami v poradí.
Tesla Model 3 si poprvýkrát získala masovejšiu pozornosť, keď Elon Musk vyhlásil, že základná verzia bude stáť 35 000 $ (bez DPH). Trvalo pritom roky, kým Tesla uviedla túto verziu na trh, aj to len na krátky čas. Jej stiahnutie z oficiálnej ponuky odôvodnila tým, že o ňu nebol dostatočný záujem, pretože zákazníci uprednostňovali drahšie verzie.
Takže ani vyššia cena Modelu 3 nebola prekážkou pre ovládnutie predajov za minulý rok. Jej konkurenti na ďalších pozíciách sú pritom podstatne lacnejšími vozidlami, čo je ďalším dôkazom obrovského úspechu tohto sedanu strednej triedy.
S veľkým náskokom
Prejdime už ale ku konkrétnym číslám. Podľa údajov EV Volumes, ktoré uverejnil portál Cleantechnica, sa v minulom roku predalo 301 000 kusov Tesly Model 3. To je takmer 3-násobne viac ako v prípade 2. vozidla v poradí – BAIC EU a vyše 4-násobne viac ako v prípade Nissanu Leaf, ktorý je ešte stále historicky najpredávanejším elektromobilom na svete. 3 z 5 najpredávanejších elektromobilov pritom pochádzajú od čínskych výrobcov.
A nič nenasvedčuje tomu, že by sa mal rast predaja Tesly Model 3 zastaviť. Veď dopyt po elektromobiloch vo všeobecnosti rastie, pričom konkurencia zatiaľ vážnejšie neohrozuje najdostupnejší elektromobil od Tesly. Zvedaví sme pritom na záujem o ambiciózne elektromobily Volkswagen ID.3 či Ford Mustang Mach-E. Tie sa však dostanú na trh až v 2. polovici tohto roka, pričom sa nezdá, že by mali výrobcovia spočiatku produkčné kapacity na úrovni Tesly.
Tesla navyše rozbehla výrobu Modelu 3 v Číne, pričom by mohla čoskoro produkovať 3 000 vozidiel za týždeň. Tieto vozidlá by mali byť navyše lacnejšie, čo by malo zvýšiť záujem.
Ďalšie želiezko v ohni
Tesla už čoskoro spustí výrobu a zrejme aj dodávky ďalšieho svojho želiezka v ohni, ktoré má zrejme ešte väčší predajný potenciál ako Model 3. A tým je crossover strednej triedy, ktorý vychádza z Modelu 3 – Tesla Model Y. Elon Musk pritom povedal, že zákazníci by mohli za pár rokov požadovať 750 000 ks Modelu 3 a 1 250 000 ks Modelu Y ročne.
Nuž dúfame, že „globálna“ konkurencia ponúkne už čoskoro množstvo výborných elektrických modelov, ktoré riadne zamiešajú predajnými štatistikami už v najbližších rokoch, pričom sa dočkáme „stlačenia“ ich predajných cien.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vraj uvažuje o veľkom znížení cien Modelu 3 vyrábaného v Číne
Rok 2020 bude rokom elektrických áut, tvrdia analytici z priemyslu
Tesla údajne informuje svojich zákazníkov o spustení dodávok Modelu Y
6 komentárov
Myslím si, že tento článok ani nepotrebuje komentár…
Ale potrebuje.. Ved pridaj dačo super pozitívne JD..
Tvoje komentáre ma bavia najviac 😉
Musím Ti vrátiť kompliment. Aj Tvoje komentáre sú super.
Mali by sme skočiť na kávu. Ale kam? Paríž, Stuttgart? Alebo jednoducho na Slovensku?
Nebýt Tesly automobilky by ještě dalších 20 let tvrdily, že elektromobily nejdou ekonomicky vyrábět. I pro Teslu to byl ořech, ale zdá se, že už to zvládli.
Ten postoj automobiliek a ropnej lobby je ukážkou všeobecne prevládajúceho egoizmu a ignorancie, keď vo svojom egoistickom záujme tak dlho ignorovali potreby životného prostredia, až vznikla obrovská spoločenská objednávka, ktorú ukážkovo splnila Tesla.
Máte úplnú pravdu. Perfektne na to sedí jeden z Murphyho zákonov – ľudia sa začnú správať rozumne, až keď vyčerpajú všetky ostatné možnosti…