7 najočakávanejších elektromobilov, ktoré prídu na trh v tomto roku

5

Zdá sa, že minulý rok bol pre elektromobilitu zlomový, keďže väčšina automobiliek v ňom jasne prezentovala svoje ambiciózne plány v oblasti vývoja a predaja elektrifikovaných automobilov. Nás teší, že sa výrobcovia začínajú sústreďovať najmä na plne elektrické vozidlá a nehľadajú polovičaté riešenia. Každým rokom by mal byť uvedený na trh stále väčší počet elektrických modelov. Pozrime sa preto, čo nás čaká v tom aktuálnom. Do nášho zoznamu sme zaradili najočakávanejšie elektromobily, ktorých sa dočkáme aj na európskom trhu, vrátane toho slovenského.

Audi e-tron quattro

Audi e-tron quattro je prémiové elektrické SUV, ktoré sa svojou veľkosťou zaradí niekde medzi svojich súrodencov Q5 a Q7. Na nórskom trhu je ho možné rezervovať už od apríla 2017, pričom v najbližšom období by mala byť táto možnosť sprístupnená aj pre ďalšie trhy.

Audi e-tron quattro – špecifikácie

Typ/trieda: SUV strednej triedy
Rozmery (d/š/v): 4 880/1 930/1 540 mm
Pohon: obe nápravy (4×4)
Batéria: 95 kWh
Dojazd: 500 km (NEDC)
Nabíjanie: z 0 na 100 % za 50 minút pri 150 kW zdroji
Výkon: 320 kW, krátkodobý špičkový: 370 kW
Krútiaci moment: 800 Nm
Maximálna rýchlosť: 210 km/h
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,6 sekundy

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace bude ďalším prémiovým SUV, ktorého sa dočkáme tento rok. Tesle Model X konečne pribudne konkurencia a fanúšikovia luxusných SUV tak budú mať na výber. Vďaka Jaguaru I-Pace sa môžeme tešiť aj na šampionát pretekov elektromobilov Jaguar I-PACE eTROPHY, ktoré budú slúžiť na propagáciu modelu, ako aj elektromobility vo všeobecnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Jaguar ukázal svoj budúci elektromobil I-Pace, výrobnú verziu predstaví do roka

Jaguar I-Pace – špecifikácie

Typ/trieda: SUC vyššej strednej triedy
Rozmery (d/š/v): 4 680/1 890/1 560 mm
Rázvor: 2 990 mm
Batožinový priestor: 530 litrov
Pohon: obe nápravy (4×4)
Batéria: 90 kWh (Li-Ion)
Dojazd: 500 km (NEDC)
Nabíjanie: na 80 % za 90 min a na 100 % za 120 min (pri 50 kW DC)
Výkon: 294 kW
Krútiaci moment: 700 Nm
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,1 sekundy
Koeficient odporu vzduchu: 0,29
Predpokladaná cena (v závislosti od verzie): od 76 400 do 98 800 USD

Tesla Model 3

Tesla Model 3 sa síce začala vyrábať v júli minulého roka, avšak v Európe sa jej dočkáme najskôr v 2. polovici tohto roka. Pravdepodobne však až na jeho konci. Model 3 je zavŕšením hlavnej časti plánu Elonu Muska, tzv. Master Plan, ktorej hlavným cieľom je masová produkcia moderného, cenovo dostupného elektromobilu, ktorý bude spĺňať všetky základné nároky na tento typ automobilu. Jedná sa o jeden z najočakávanejších modelov automobilovej histórie. Veď si ho rezervovalo viac ako 400 000 záujemcov.

Tesla Model 3 bude dostupná v dvoch verziách, ktoré sa líšia hlavne dojazdom, ale aj jazdnými vlastnosťami. Tzv. “Standard Baterry” ponúka dojazd 354 km a “Long Range Battery” 499 km, a to podľa pomerne presnej metodiky EPA. Podrobné informácie o tomto modeli nájdete v našom komplexnom článku Tesla Model 3 – všetky známe informácie na jednom mieste. Najaktuálnejšie správy o Modeli 3 sú zas dostupné v nasledujúcej sekcii.

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Dojazd Tesly Model 3 otestovaný aj počas mrazivých podmienok. Aký bol jeho pokles?

Tesla Model 3 – špecifikácie

Typ/trieda: sedan strednej triedy
Rozmery (d/š/v): 4 694/1 849/1 443 mm
Rázvor: 2 875 mm
Hmotnosť (pohotovostná): 1610/1730 kg
Koeficient odporu vzduchu: 0,23 (Cx)
Batožinový priestor: 425 l
Pohon: elektrický, zadná náprava alebo 4×4
Batéria: 50 kWh a 75 kWh (oficiálne nepotvrdené)
Dojazd: 354 km (EPA)/499 km (EPA)
Nabíjanie: Supercharger podpora
Výkon: 165 kW (oficiálne nepotvrdené)
Maximálna rýchlosť: 209/225 km/h
Zrýchlenie (0 – 97 km/h): 5,6/5,1 s
Cena: od 35 000 USD (bez DPH)

Nissan Leaf 2018

Nissan Leaf je jedným z priekopníkov novodobej éry elektromobilov. Pôvodný model je tu s nami už od roku 2010, preto nastal čas pre jeho novú generáciu. Ta bude lepšia vo všetkých smeroch, pričom jej cena sa nebude veľmi líšiť od prvej generácie. Na Slovensku je možné aktuálne rezervovať špeciálnu limitovanú edíciu 2.ZERO, a to za 36 650 €. Slovenská cena základnej verzie je 31 400 €, pričom budú dostupné až 4 verzie výbavy. Začiatkom budúceho roka bude k dispozícii aj verzia so 60 kWh batériou a dojazdom cez 500 km (NEDC).

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Porovnávací test kompaktných elektromobilov: BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq

Nissan Leaf 2018 – špecifikácie

Typ/trieda: hatchback nižšej strednej/strednej triedy
Rozmery (d/š/v): 4 480/1 790/1 545 mm
Rázvor: 2 700 mm
Hmotnosť (pohotovostná): 1 535 kg
Batožinový priestor: 435 l
Pohon: elektrický, predná náprava
Batéria: 40 kWh
Dojazd: 378 km NEDC (40 kWh)
Nabíjanie: 30 až 40 min (rýchlonabíjačka)
Výkon: 110 kW
Krútiaci moment: 320 Nm
Maximálna rýchlosť: 144 km/h
Dostupnosť v SR: cca od marca 2018
Cena: od 31 400 €

Opel Ampera-e

Prvé kusy modelu Opel Ampera-e sa dostali do Európy ešte na jar 2017, a to v rámci nórskeho trhu. Žiaľ v ďalšom priebehu roka došlo k pozastaveniu dodávok. Situácia bola taká, že výrobca modelu General Motor (GM) nestíhal uspokojovať dopyt po jeho koncernovej dvojičke Chevrolet Bolt na americkom trhu, a tak pozastavil výrobu jeho európskej verzie. Všetko sa ešte viac skomplikovalo po odpredaji automobilky Opel z rúk GM koncernu PSA. Tento rok by sa však mala produkcia stabilizovať, a tak očakávame postupné rozširovanie modelu Opel Ampera-e pre viaceré európske trhy. Veríme že ku koncu roka sa tento zaujímavý elektromobil objaví aj na Slovensku.

Opel Ampera-e – špecifikácie

Typ/trieda: hatchback nižšej strednej triedy
Pohon: predná náprava
Rozmery (d/š/v): 4166/1 765/1 595 mm
Rázvor: 2 601 mm
Hmotnosť (pohotovostná): 1 616 kg
Batožinový priestor: 381 l
Batéria: 60 kWh
Dojazd: 520 km (NEDC)
Nabíjanie: z 10 na 80 % za 50 min (50 kW DC nabíjačka)
Výkon: 150 kW
Krútiaci moment: 360 Nm
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 7,3 s
Maximálna rýchlosť: 150 km/h
Cena: cca 37 000 €

Hyundai Kona Electric

Tento rok sa dočkáme aj vôbec prvého elektrického SUV segmentu B. Bude ním Hyundai Kona Electric. Spaľovacia verzia Kony sa začala predávať na slovenskom trhu minulý rok. Elektrická sa bude vyrábať v dvoch varaintoch v závislosti od kapacity batérie – 39,2 kWh a 64,2 kWh. Zatiaľ však nie je známe, či bude elektromobil od začiatku dostupný v oboch verziách alebo pôjde v šľapajách nového Nissanu Leaf a verziu s väčšou batériou uvedie na trh neskôr.

Hyundai Kona Electric – špecifikácie

Typ/trieda: SUV nižšej strednej triedy
Pohon: predná náprava, 4×4?
Rozmery (d/š/v): 4 165/1 800/1 550 mm
Rázvor: 2 600 mm
Batéria: 39 a 64 kWh
Dojazd: okolo 500 km (64 kWh verzia)
Nabíjanie: 7,4 kWh palubná nabíjačka
Výkon: 150 kW
Krútiaci moment: 360 Nm
Dostupnosť: 1. polrok 2018
Cena: cca 32 000 až 35 000 €

Kia Niro EV

Kia nám predstavením konceptu Niro EV na CES 2018 zamotala hlavu. Tento koncept sa vyznačuje v porovnaní s hybridnou a plug-in hybridnou verziou novým dizajnom. To však nie je všetko, v jeho útrobách sa totiž nachádza 64 kWh batéria a 150 kW elektromotor. Rovnaké špecifikácie pohonu bude mať pritom aj model Hyundai Kona Electric.

Podľa doterajších informácií však má tohtoročný elektrický Niro prevziať pohonnú jednotku z koncernového Hyundaiu Ioniq Electric. Tzn. 28 kWh batériu, 88 kW elektromotor (295 Nm), pričom sa hovorí aj o verzii so 40 kWh batériou. Mali by sme sa teda držať asi týchto informácií, pričom predstavený koncept nám zrejme ponúka pohľad na novú generáciu či budúci zásadný facelift modelu Niro EV.

Kia Niro EV – špecifikácie

Typ/trieda: SUV/crossover nižšej strednej/strednej triedy
Pohon: predná náprava
Rozmery (d/š/v): 4 355 /1 805/1 545
Rázvor: 2 700 mm
Batéria: 28 kWh a 40 kWh
Dojazd: 250 a 350 km (neoficiálny odhad – NEDC)
Výkon: 88 kW
Krútiaci moment: 295 Nm

Tak čo, vybrali by ste si? Neváhajte a podeľte sa s nami o vašich favoritov v diskusii pod článkom.
tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!