Je systém Matrix Charging budúcnosťou nabíjania elektromobilov?

0

Spoločnosť Lab10 oznámila, že jej inovatívny systém nabíjania elektromobilov, Matrix Charging, je pripravený pre sériovú výrobu. Ten je akousi kombináciou indukčného a klasického nabíjania. O čo presne ide?

Na vývoji nabíjacie systému Matrix Charging spolupracovali s tímom z Lab10 aj spoločnosti Future Grid a Easelink. Ich cieľom pritom bolo vyvinúť systém nabíjania, ktorý bude používateľsky maximálne komfortný, efektívny a široko škálovateľný.

Princíp Matrix Charging je úplne jednoduchý a podobá sa indukčnému nabíjaniu. Tvorí ho zariadenie integrované do podvozku vozidla a nabíjacia podložka inštalovaná do zeme či podlahy v rámci nabíjacieho miesta. Potom stačí vozidlo zaparkovať nad nabíjaciu podložku Matrix Charging Pad a systém automaticky vysunie konektor z vozidla.

Automatická autentifikácia a platba

Tieto komponenty medzi sebou komunikujú cez zabezpečené bezdrôtové rozhranie. Automaticky pritom prebehne aj platba za využité nabíjacie služby, a to bez nutnosti dodatočnej autentifikácie a akýchkoľvek iných aktivít vodiča. Identifikácia používateľa a uskutočnenie platby prebieha prostredníctvom decentralizovaného systému na báze blockchain, takže nie nutné využívať platobné systémy ako Visa či MasterCard.

Široká škálovateľnosť a efektivita

Spoločnosť Easelink uvádza, že náklady na potrebné zariadenia (nabíjacia podložka a konektor) sú vysoko konkurenčné. A ďalej dodáva, že systém Matrix Charging je možné použiť na AC nabíjanie výkonom až 22 kW, ako aj vysoko výkonné DC nabíjanie.

Efektivita prenosu energie je pritom 99 %. Potrebné zariadenia sú bezúdržbové a bezpečné, pričom spĺňajú štandardy TÜV. V rámci Type 2 sú pritom podporované všetky režimy nabíjania.

Vlastnosti komponentov

Nabíjacia podložka je odolná voči vlhkosti, vode, prachu, ľadu, drobným kameňom a korózii. Taktiež dokáže odolať prípadnému prejazdu vozidlom. Obsahuje čistiaci systém, ktorý zabezpečuje jej suchý povrch. Konektor, ktorý sa inštaluje na spodok elektromobilu váži vo verzii pre DC nabíjanie menej ako 5 kg, pričom má objem okolo 3 l. Vyžaduje 12 V napájanie a je prepojiteľný s palubnou nabíjačkou vozidla. Tolerancia polohy medzi podložkou a konektorom je 40 x 40 cm.

Spoločnosť Lab10 demonštrovala svoju technológiu pred pár dňami na podujatí Mission Innovation Austria Week 2019.

Zdroje: Easelink (vrátane titulnej fotografie), Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vo Švédsku vybudujú cestu, ktorá dokáže nabíjať elektromobily za jazdy
Čerpacími stanicami budúcnosti sú garáže a parkovacie miesta
Štúdia: Elektromobilisti musia počítať s čiastočne prehnanými cenami za nabíjanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár