Startup ponúka riešenie nabíjania elektromobilov pre obyvateľov bytoviek

3

Pre masový rozvoj elektromobility je nutné zabezpečiť nabíjaciu infraštruktúru aj pre motoristov žijúcich v bytových domoch, napríklad na sídliskách. Spoločnosť EVmatch pritom tvrdí, že má riešenie.

Drvivá väčšina bytových domov či komplexov bola postavená v čase, kedy sa rozhodne nepočítalo s nástupom používania elektromobilov. To znamená, že v rámci ich infraštruktúry by sme márne hľadali nabíjacie stanice.

EÚ síce myslí na tieto potreby a vydala nariadenie o povinnom budovaní nabíjacích miest v rámci novostavieb či pri masívnej rekonštrukcii existujúcich budov, to však zrejme nebude stačiť, ak chceme spoločnosť vo veľkom pretransformovať na elektromobilitu.

Preto bude potrebné zaviesť aj riešenia, aké ponúka napríklad startup EVmatch. Ten podľa vlastných slov poskytuje cenovo dostupné a inteligentné nabíjacie stanice, pokrytie nákladov na elektrinu, či dokonca možnosť zarábania prenajímaním „bytovkárskych“ nabíjačiek verejnosti. Podstatný je pritom aj efektívny rezervačný systém.

Zdieľané a rezervovateľné nabíjačky

Je jasné, že infraštruktúra bytov a okolité priestorové kapacity neumožňujú jednoduchú inštaláciu nabíjacej stanice pre každého vlastníka bytovej jednotky. To však nie je potrebné. Namiesto toho postačí, aby nabíjaciu stanicu zdieľala vopred dohodnutá skupina obyvateľov bytovky či jej časti.

To bude možné vďaka rezervačnému systému konkrétnej nabíjacej stanice, a to prostredníctvom aplikácie, ktorá umožní jej efektívne využitie (rezervovanie na konkrétny čas) a naplnenie potrieb jednotlivých členov skupiny.

Aj komerčné možnosti

Súčasťou systému je pritom aj podsieť, ktorá umožňuje nastaviť rôzne používateľské práva či poplatky za nabíjanie pre preddefinované skupiny používateľov. Napríklad majiteľom nabíjacej stanice umožní bezplatné nabíjanie, pričom nabíjanie pre verejnosť v čase, kedy je nabíjačka nevyužitá, bude spoplatnené podľa uváženia vlastníkov či prevádzkovateľov.

Riešenie od EVmatch sa dá samozrejme použiť napr. aj v rámci priemyselných parkov, internátnych areálov, hotelov a podobne. Nuž, budeme veriť, že postupne sa bude zavádzať aj „bytová“ infraštruktúra, pričom tá „sídlisková“ mohla byť na Slovensku tvrdým orieškom, nakoľko mnoho sídlisk nemá dostatočná počet parkovacích miest pre svojich obyvateľov. „Pár“ vyhradených nabíjacích miest však snáď nebude až takým veľkým problémom.

Zdroj: EVmatch, titulná ilustračná fotografia: Rolecserv

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce mať nabíjačky aj pri bytovkách. Nových by sme sa mohli dočkať aj v SR
Čerpacími stanicami budúcnosti sú garáže a parkovacie miesta
Slovenská firma začala s inštaláciou nabíjačiek v rámci lámp verejného osvetlenia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Skutočne držím palce tejto myšlienke a tejto firme. Ale…
    Ale v skutočnosti to asi také jednoduché nebude. Určite by som nesúhlasil s optimistickým tónom poslednej vety v článku: „Pár“ vyhradených nabíjacích miest však snáď nebude až takým veľkým problémom.
    Ten, kto býva napríklad na sídlisku Juh v Trenčíne, Hájik v Žiline, Rozkvet v Považskej Bystrici a v mnohých ďalších „pamätníkoch socializmu“ to dosť dobre pozná. Pri ich výstavbe nebola dodržaná ani stará socialistická norma, že na 4 byty má byť 1 parkovacie miesto. A čo to je dnes, keď častokrát má 1 rodina aj viac ako 1 auto?
    Tých pár vyhradených miest vzbudí iba nenávisť majiteľov spaľovákov.
    Tento môj príspevok nie je bohviečo, je to iba kritika bez návrhu na riešenie.
    Riešenie žiaľ – nepoznám.

  2. Ja vtom vidím veľký bizňňňnis… Síce to je ešte ďaleko do roku 2XYZ, ale keď sa im to podarí tak tá skupinka ľudí bude mať s čoho kupovať rožky…
    Neviem si ani predstaviť ako sa žije paneláku, ale ako spomínané riešenie sa mi nepáči… Aj hlavne kvôli tomu, lebo je to ďalší spôsob skasírovania…
    Ale jedno je isté… Najbezpečnejšie miesto na nabíjanie auta je vo vlastnom dvore 🙂 keďže sme na Sk káble sú stále medené a stále sa vykupujú…

  3. „bude spoplatnené podľa uváženia vlastníkov či prevádzkovateľov“ tak toto si viem živo predstaviť, pána majiteľa v čiernom BMV s chromovanými lištami ako si dá cenu 50,- za hodinu + poplatok 30,- za rezerváciu. Ty vole tak to kašlem aj na elektromobil. Plniť vrecká nenažrancom.
    Riešenie by bolo vyberateľné batérie, ktoré si nabijem doma. A nie plniť vrecká majiteľovi nabíjačky,

Pridajte komentár