Európske ultra-nabíjačky Ionity sa rozrastajú, majú však problém

1

Sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc Ionity, za ktorou stojí konzorcium veľkých automobilových koncernov, sa aj naďalej rozrastá. Ich budovanie by však mohla spomaliť chyba, ktorá ohrozovala bezpečnosť používateľov.

Sieť Ionity patrí pod konzorcium koncernov BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group (vrátane automobiliek Audi a Porsche). Jeho cieľom je vybudovanie 400 ultra-rýchlych nabíjacích staníc s výkonom 150 až 350 kW naprieč celou Európou.

Aktuálne je v prevádzke 51 staníc, a to v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, Francúzsku, Dánsku, Nórsku, Lichtenštajnsku a Taliansku. Ďalších 43 je vo výstavbe. Kompletná sieť má byť dokončené v roku 2020. Dočkať by sme pritom mali aj na Slovensku.

Nie moc dobrou správou na ceste ku konečnému cieľu môže byť technický problém s nabíjacími stanicami ABB, ktoré používajú vysokovýkonné, kvapalinou chladené nabíjacie káble od spoločnosti Huber+Suhner. Tie podľa samotného výrobcu predstavujú bezpečnostné riziko.

Z tohto dôvodu sa rozhodlo konzorcium Ionity pozastaviť prevádzku nabíjacích staníc, ktorých nabíjačky využívajú tento typ kábla. Týka sa to 20 staníc, ktoré sa nachádzajú v Rakúsku, Švajčiarsku, Francúzsku a Dánsku.

Nielen Ionity

Problémové kábla využívajú aj nabíjacie stanice, ktorých prevádzkovateľmi sú spoločnosti Fastnet a Electrify America (dcérska spoločnosť VW Group). V rámci siete Fastnet sa to týka 175 kW nabíjačiek. V rámci Electrify America zas nabíjačiek s výkonom 150 až 350 kW.

V čom je problém?

Podľa Fastnet sa problém týka káblov zo staršej série, ktoré mali osobitú konštrukciu. V čase ich testovania sa používali menej prísne metódy a platili iné normy. Fastnet však pre istotu pozastavil prevádzku všetkých nabíjacích staníc, ktoré využívajú káble značky Huber + Suhner.

Zdroje: Ionity (vrátane titulného obrázku), Eletrive, Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na čerpačkách Shell vyrastie 500 ultra-nabíjačiek Ionity. Aj na Slovensku
VW ohlásil výrobu mobilnej nabíjacej stanice a založenie ďalšej značky
V SR bola spustená prvá 350 kW ultra-nabíjačka v strednej Európe

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Odstavec “V čom je problém?” – chýba odpoveď, sú tam len tri riadky ničnehovoriacich drístov… Článok o ničom. Najväčšiu výpovednú hodnotu má nadpis, v článku nič viac popísané nie je…

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!