19-členné konzorcium premení rozvodné skrine na nabíjačky pre elektromobily

7

19-členné britské konzorcium premení pouličné rozvodné skrine telekomunikačnej spoločnosti Virgin Media na nabíjacie stanice pre elektromobily. Podobný projekt pritom realizuje aj Telekom.

Rozvoj elektromobility naberá na obrátkach, pričom aby sa nezastavil, je nutné vybudovať rozsiahlu nabíjaciu infraštruktúru. A to nielen rýchlonabíjacie stanice v rámci dôležitých dopravných uzlov a diaľničných úsekov či rýchlostných ciest.

Dôležitá bude aj lokálna „vnútromestská“ infraštruktúra, ktorá nemusí disponovať veľkým výkonom. Veď verejné nabíjacie stanice neslúžia len na zabezpečenie diaľkového cestovania. Občania miest či obcí určite uvítajú možnosť „pomalého“ nabíjania striedavým prúdom, napríklad počas nakupovania či „vybavovačiek“ na úradoch.

A v prípade oblastí bez „domácej“ nabíjacej infraštruktúry, napríklad na sídliskách či v obývaných metských častiach, sú v podstate nevyhnutnosťou. A to si uvedomujú aj v Británii, kde prebehne spomínaná tranformácia pouličných rozvodných skríň telekomunikačného operátora Virgin Media, informuje jeho materská spoločnosť Liberty Global.

Briti to berú vážne

O dôležitosti tohto projektu vypovedá aj fakt, že je v ňom zainteresovaných až 19 subjektov, vrátane britskej vlády, metských orgánov, technologických spoločností či univerzít, ktoré tvoria konzorcium.

Spoločnosť Virgin Media má v Spojenom kráľovstve 40 000 rozvodných skríň a 170 000 km káblových rozvodov. A počas nasledujúcich 18 mesiacov má byť sprevádzkovaných 1 200 nabíjacích staníc pre elektromobily.

Aj takýmto spôsobom chce britská vláda stimulovať záujem o elektromobily, pričom transformáciu dopravy považuje za dôležitú časť svojho plánu uhlíkovej neutrality, ktorú chce dosiahnuť v roku 2050. A to aj napriek tomu, že podľa automobilky Nissan je už dnes v Británii viac nabíjacích ako čerpacích staníc.

Aj Telekom

S projektom transformácie rozvodných skríň na nabíjacie stanice už dávnejšie prišla aj ďalšia telekomunikačná spoločnosť Telekom. Tá po rozsiahlej analýze minulý rok vyhlásila, že začala v Nemecku upgradovať prvé rozvodné skrine, a to z celkového počtu 12 000, ktoré majú byť na tento účel vhodné. „Nabíjacia“ rozvodná skriňa od Telekomu má pritom poskytnúť 1 až 2 nabíjacie body a výkon do 11 kW (AC).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce mať nabíjačky aj pri bytovkách. Nových by sme sa mohli dočkať aj v SR
Slovenská firma začala s inštaláciou nabíjačiek v rámci lámp verejného osvetlenia
Firmy môžu požiadať Teslu o bezplatné zriadenie nabíjacích staníc pre svojich zamestnancov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Firmy už teraz chápu, kde je perspektíva. Veď iba blázon by sa dnes pustil do podnikania v oblasti autoservisu, alebo predaja náhradných dielov na autá, keď sú „spaľováky“ jasne na ústupe.
    Však čo by aj predával – okrem brzdových doštičiek a peľových filtrov…

    • Jozef, paci sa mi tvoj optimizmus, ale obávam sa, že servisy budú mať stále čo robiť, lebo mám pocit, že čím ďalej tým viac je šoférov, ktorí nevedia jazdiť a parkovať ani s 30 asistentmi a tak plechy, alebo plasty sa budú musieť stále opravovať ;(

  2. Suciastky sa budu stale predavat, hlavne podvozkove casti… kedze je el. auto tazsie, vybite tlmice, capy, ramena atd…, budu odchadzat castejsie.. niektore auta nebudu mat rekuperaciu el. energie, budu musiet pouzivat brzdy… najlepsia chladiaca kvapalina nevydrzi viac nez 7 rokov-treba vymienat… atd…

    • Rozhodne neberiem vybité tlmiče, čapy, ramená z dôvodu vyššej hmotnosti auta. To predsa riešia konštruktéri.
      Platilo by to iba v prípade, keby som z konkrétneho auta vymontoval spaľovací motor a zamontoval tam elektromotor s baterkou a auto by „oťaželo“ o 600 kg.
      A náklady za servis podvozkových častí sú iba zlomok nákladov za servis spaľovacieho motora, prevodovky, spojky, výfuku, atď.
      A – EV bez rekuperácie energie neexistuje. Taktiež ani hybrid, ani PHEV…

Pridajte komentár