Spoločnosť Circle K vymenila na prvej zo svojich čerpacích staníc palivové pumpy za nabíjacie stanice pre elektromobily. Generálna tajomníčka Nórskej asociácie pre elektromobilitu pritom hovorí o historickom míľniku.
Nie je tomu tak dávno, čo automobilka Nissan priniesla správu, že v Británii počet nabíjacích staníc (nie bodov) prevýšil počet čerpacích staníc. Je pritom známe, že aj mnohé „ropné“ spoločnosti budujú nabíjacie stanice (napr. aj Slovnaft a Shell), či kupujú celé nabíjacie siete pre elektromobily.
Britský ropný gigant BP dokonca podporuje vývoj ultra-rýchlo nabíjateľnej batérie pre elektrické vozidlá. V tomto kontexte už potom správa o výmene púmp na palivo za nabíjačky nevyznieva tak neuveriteľne, ale skôr len podčiarkuje expanziu elektromobility. A to je dobre.
Prispôsobenie zákazníckym potrebám
Viceprezident spoločnosti Circle K, Sverre Rosén, ktorá spravila z jednej zo svojich čerpacích staníc nabíjaciu, podľa Teslarati povedal: „Dopyt po rýchlom nabíjaní v Nórsku prudko rastie, rovnako ako tento zákaznícky segment. Musíme sa prispôsobovať potrebám našich zákazníkov. Spustili sme komplexný rozvoj rýchlych nabíjačiek, pričom sme začali tam, kde je to najviac potrebné.“
Rosén tiež dodal, že ho teší ich svetové priekopníctvo v tejto oblasti. Z jeho slov pritom vyplýva, že v prípade spomínanej stanice, ktorá sa nachádza v hlavnom meste Nórska, Osle, nepôjde o jedinú, ktorá sa dočká premeny. Electrive v tejto súvislosti uvádza, že Circle K plánuje vybaviť nabíjačkami každú tretiu stanicu v Nórsku. Tzn. 100 lokácií, pričom sa má v rámci nich nachádzať 500 nabíjačiek. Prvá stanica je pritom vybavená štyrmi 50 a dvomi 150-kilowattovými.
„Historický míľnik“
Generálna tajomníčka Nórskej asociácie pre elektromobilitu, Christina Bu, samozrejme uvítala rozhodnutie spoločnosti Circle K. Povedala pritom, že ide o historický míľnik a zároveň vyjadrila optimizmus ohľadom ďalších podobných projektov, ktoré by sa mohli objaviť v blízkej budúcnosti.
Je síce pravda, že k výmene púmp za nabíjačky dochádza v krajine s jednoznačne najvyšším podielom predaja elektromobilov či plug-in hybridov, ide však určite o globálne pozitívny signál. Zároveň to ukazuje, že „ropné“ spoločnosti sú ochotné sa prispôsobiť a prijať trvalo udržateľnú dopravu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Daimler/Mercedes zastaví vývoj spaľovacích motorov. Sústredí sa na e-mobilitu
Nóri kupujú elektromobily najmä z ekonomických dôvodov, uvádza EV Norway
Electreon úspešne otestoval bezdrôtové nabíjanie elektromobilu za jazdy
3 komentáre
Nie som Rene Descartes, aby som tu filozofoval. Napriek tomu si dovolím istú úvahu: „Ropné spoločnosti“, tak isto ako aj všetky ostatné spoločnosti na svete, riadia ľudia.
A tí sa rozdeľujú na veľmi šikovných a tých ostatných. A tí veľmi šikovní vedia, že spaľovákom už zaznel umieráčik. A to napriek tomu, že sa ešte veľmi dlho vyrábať budú. Ale iba dočasu.
A preto už teraz hľadia do budúcnosti a budujú nabíjacie stanice.Veď je to tak logické…
Slovnaft ?!…TEN NEBUDUJE ZIADNE nabijacie stanice…je zakrpateny dinosaurus…nedavno som im napisal, ze na svojich pumpach by mohli dat rychlonabijacie stanice…bez odpovede…
Najväčší problém je v myslení ľudí. A to nie je také jednoduché zmeniť.
Istý kamarát ma presviedčal, že nie je možné, aby elektrická sieť vydržala nápor elektromobilov. Niekde to počul.
Taktiež, že ekologický dopad výroby a likvidácie batérií do elektromobilov je podstatne väčší, ako súčasné autá. Taktiež to niekde počul.
Všetky logické argumenty boli platné asi ako… No, to je jedno.
Takže záver: Najväčší problém je zmeniť myslenie ľudí…