SR má prvý ultra-rýchly nabíjací HUB. Jeho súčasťou je 350 kW nabíjačka

2

Spoločnosť ZSE otvorila prvý ultra-rýchly nabíjací HUB pre elektrické vozidlá na Slovensku. A to v obchodnom centre Aupark Bratislava. Jeho súčasťou je tiež ultra-rýchla nabíjacia stanica s výkonom 350 kW, pričom sa dočkáme aj ďalších.

350 kW ultra-rýchla nabíjacia stanica spĺňa požiadavky najnovších trendov nabíjania. Stanica podporuje CCS / CHAdeMO konektory, čiže technicky je prispôsobená tak, že umožňuje nabíjanie všetkých typov elektrických vozidiel dostupných na Slovensku a v Európe.

Vzhľadom k tomu, že nákupno-zábavné centrum Aupark je významnou spádovou oblasťou, napojenou priamo na diaľničný obchvat Bratislavy D1, spoločnosť Západoslovenská energetika reflektovala na túto strategickú lokalitu a dnešným dňom predstavuje vôbec prvý nabíjací HUB pod hlavičkou ZSE Drive na Slovensku.

6 vozidiel naraz

ZSE HUB v Auparku umožňuje nabíjanie pre 6 vozidiel naraz. Nabíjací výkon 350 kW je dostupný na dvoch nabíjacích stojanoch s konektormi CCS / CHAdeMO, pričom ďalšie 4 parkovacie boxy umožňujú nabíjanie vozidiel s nabíjacím výkon 22 kW striedavým prúdom prostredníctvom wallboxov ZSE Drive.

ZSE intenzívne buduje na Slovensku vlastnú sieť nabíjacích staníc s označením ZSE Drive integrovaných do celoeurópskej siete nabíjacích staníc. Do konca roka ich bude 103, z toho 51 z nich rýchlo nabíjacích (výkon 50kW), 18 ultra-rýchlo nabíjacích (výkon do 350 kW) a 34 AC nabíjacích staníc s výkonom 22kW.

V priebehu roka 2020 ZSE plánuje spustiť do prevádzky ďalších vyše 60 nabíjacích staníc, pričom viac ako polovica budú rýchle a ultra-rýchle stanice.

Projekt NEXT-E

Spomínaná ultrarýchla nabíjacia stanica je súčasťou projektu NEXT-E, ktorý je kľúčový z pohľadu svojej veľkosti. V rámci projektu sa pozdĺž základnej transeurópskej dopravnej sieti vybuduje 222 multištandardných rýchlonabíjacích staníc (50 kW) a 30 ultra nabíjacích staníc (150-350 kW).

Vytvorí sa tak infraštruktúra na plynulé nabíjanie elektromobilov medzi krajinami západnej Európy a krajinami Slovensko, Česká republika, Maďarsko, Slovinsko, Chorvátsko a Rumunsko. Na Slovensku sa v rámci projektu vybuduje 18 rýchlonabíjacích staníc a 7 ultra nabíjacích lokalít. Nabíjacie stanice by mali byť vybudované do konca roka 2020.

Zdroj: tlačová správa (ZSE)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Tatrách vyrastie „výnimočný“ nabíjací hub pre e-vozidlá za milión €
Nabíjanie elektromobilov zdarma? Volta ukazuje ako na to
19-členné konzorcium premení rozvodné skrine na nabíjačky pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

2 komentáre

  1. Ako rýchlo sa nabije auto ultra-rýchlym nabíjacím HUB(čas)? Koľko km, nabíjacích cyklov, resp. rokov vydržia batérie, keď sa budú musieť vymeniť, koľko stojí táto výmena, opotrebené batérie sú recyklovateľné?

    • Odpoviem Vám veľmi stručne:
      Rýchlosť nabíjania záleží na tom, akú rýchlosť nabíjania podporuje Vaše auto.
      Príklad: Ak Vaše auto podporuje rýchlosť nabíjania 50 kW, nikdy sa nebude nabíjať rýchlejšie, ani keby bolo pripojené na ultra-rýchlu nabíjačku s výkonom 350 kW.
      Spravidla po dosiahnutí 80 % kapacity dosť prudko klesá výkon nabíjania.
      Koľko vydržia batérie? Výrobcovia dávajú záruku na 150 000 až 200 000 km. Takže s výmenou sa netreba nejak ponáhľať, ani sa jej obávať.
      Nie sú výnimočné prípady nájazdu aj 700 – 800 tisíc km.
      Opotrebené batérie, ktorým výraznejšie poklesla kapacita, sú využiteľné napríklad ako úložisko elektrickej energie získanej zo solárnych panelov, prípadne sa dajú nabiť v noci „lacným prúdom“ a následne využiť cez deň atď.
      A samozrejme sú recyklovateľné, dajú sa z nich získať späť suroviny (napr. lítium, kobalt a iné) a znova použiť vo výrobe.
      Celá problematika, na ktorú sa pýtate, je veľmi široká a nedá sa na ňu detailnejšie odpovedať niekoľkými riadkami.
      Pekný deň!

Pridajte komentár