Daimler, Volvo a Traton/VW chcú spoločne vybudovať výkonnú nabíjaciu sieť pre elektrické nákladiaky

9

Traja významní producenti úžitkových vozidiel – Daimler Truck, Volvo Group a Traton Group (patrí pod VW Group) podpísali vyhlásenie o úmysle, ktoré sa týka výstavby a prevádzkovania verejnej vysokovýkonnej nabíjacej siete pre elektrické nákladné vozidlá na diaľkovú prepravu a autokary v rámci Európy.

Zúčastnené strany si za cieľ stanovili iniciovať a výrazne zrýchliť budovanie verejne prístupnej nabíjacej infraštruktúry. Na jednej strane tým chcú posilniť dôveru zákazníkov v elektrifikáciu a na druhej strane chcú prispieť ku klimaticky neutrálnej preprave v EÚ.

Dohoda predstavuje základ pre založenie budúceho spoločného podniku, na ktorom sa budú všetky tri strany podieľať rovnomerne. Spustenie prevádzky spoločného podniku je naplánované na rok 2022. Zmluvné strany zamýšľajú spočiatku investovať spoločne 500 miliónov € na zriadenie aspoň 1 700 vysokovýkonných nabíjacích miest v blízkosti diaľnic, ako aj na logistických uzloch či miestach vykládok do piatich rokov od založenia spoločného podniku. Nabíjacie miesta by pritom mali byť napájané „zelenou“ elektrinou.

S ďalším významným zvýšením počtu nabíjacích miest by mali pomôcť ďalší partneri, ako aj verejné stimuly. Plánovaný spoločný podnik bude mať sídlo v holandskom Amsterdame a bude fungovať nezávisle.

Nabíjacia sieť je nevyhnutnosťou

Daimler Truck, Traton Group a Volvo Group svojím spoločným zámerom upozorňujú na naliehavú potrebu vybudovania vysokovýkonnej nabíjacej siete pre podporu prevádzkovateľov autoparkov nákladných vozidiel pri prechode na CO2-neutrálne riešenia prepravy – a to najmä v oblasti ťažkej diaľkovej prepravy. Vysokovýkonná nabíjacia infraštruktúra na účely diaľkovej prepravy predstavuje ekonomicky zmysluplný spôsob významnej redukcie emisií CO2 v krátkom čase.

Podľa aktuálnej správy z odvetvia, ktorú vypracovala asociácia ACEA (European Automobile Manufacturers Association), je do roku 2025 potrebných až 15 000 vysokovýkonných nabíjacích lokalít a do roku 2030 až 50 000 vysokovýkonných nabíjacích lokalít.

Spoločný zámer spoločností Daimler Truck, Volvo Group a Traton Group je tak výzvou k činom tiež pre všetkých ostatných aktérov z tohto odvetvia, ako aj pre vlády a zákonodarcov, pričom výsledkom má byť rýchla výstavba nabíjacej siete a dosiahnutie klimatických cieľov. Nabíjacia sieť troch partnerov by pritom mala byť k dispozícii pre prevádzkovateľov autoparkov v Európe bez ohľadu na značku vozidiel.

Zdroj: tlačová správa (Daimler)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický ťahač má ušetriť až 200 000 $ počas svojej životnosti
Mercedes predstavil batériový aj vodíkový ťahač s dojazdom 500, resp. 1000+ km
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

9 komentárov

  1. Ach jáj… chcem vidieť tie nabíjacie body pre 10, 20, 30, x ťahačov, ktoré sa budú nabíjať 500-1000kW za hodinu 😀 😀 😀 …. Problém bude postaviť dostatočné množstvo nabíjačiek pre elektroautá, nie to ešte pre ťahače…To môžu pri každej tejto nabíjačke postaviť elektráreň 😀 😀 :D… Už sa teším na tú budúcnosť…

  2. Nuž kedysi si nevedeli ľudia predstaviť lietať lietadlo, dnes si niektorí nevedia predstaviť elektromobilitu. Preto odporúčam pozrieť videa zo Šanghaja, kde to už pár rokov funguje. Prípadne si tam vycestujte, aby ste sa zoznámili s budúcnosťou, ktorá bude v našej provincii o cca 10 rokov. Mimochodom aj slovenské energetické spoločnosti kalkulujú investície do siete na 5-10 rokov. Sieť sa neustále mení a rozvíja. Nie je statická. Má priebežné náklady na obnovu a rozvoj. Je však pravda, že firmy sa snažia často maximalizovať zisk a účtovníci majú prevahu nad technikmi. Vtedy sa stáva podobný scenár ako v Kalifornii, keď jeden z najbohatších štátov na svete ma výpadky elektriny, ako chudobné africké štáty. Elektromobilitu za tým nehľadajte, iba nevzdelanosť a neschopnosť zodpovedných osôb. Pre opačný príklad sa pozrite do histórie, kde chudobný a zle riadený Sovietsky zväz dokázal za krátku dobu masívne elektrifikovať štát. Naschvál to dávam do protikladu, lebo pri dnešných technológiách a zdrojoch bohatstva, pomerne malá adaptácia systému nemôže byť problém. V dnešnej dobe si dávame nesprávne a malé ciele…

Pridajte komentár